Ok. Så hvis vi nu antager at jeg har en side der anbefaler hosting og sender folk videre til jeres side, så vil jeg kunne forvente at omkring 2% konverterer og bliver et varmt lead som I kan kontakte. Det betyder altså, at hvis jeg kan sende 100 personer videre, så vil jeg tjene 400 kroner eller hvad der svarer til 4 kroner pr. person.
Så tænker jeg det om i Adsense kr./klik.
I Googles Adwords tool ligger priserne for hosting relaterede keywords fra ca. 10-50 kroner. Jeg ved ikke om I bruger Adwords så I kan nikke genkendende til de tal??
Antager vi at jeg som hjemmesideejer kan få omkring 50% af de penge, så er jeg jo hurtigt over de 4 kroner pr. klik.
Er der noget jeg har overset i det regnestykke (ikke utænkeligt)?
Tak fordi dit indslag Mikael,
Efter at have taget især dette regnestykke op til vurdering har vi prøvet at være bedre til prøve at diskutere hvad et salg og den udvidet eksponering er værd for os, så derfor har vi valgt at sætte udbetaling pr. salg op med yderligere 300%.
Men vi har fjernet klik prisen. Vi har også aktiveret muligheden for at reklamere for os via Facebook og overvejer også at aktivere AdWords.
Beløb pr. salg/lea er nu: 900 kr.
-
Hvis der nogen som har _andre_ ting vi kan gøre bedre ved vores kampagne er vi selvfølgelig klar til at tage i mod hjælp. Nu har jeg gjort hvad jeg kan for udbetaling pr. lead.
Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau
Efter at have taget især dette regnestykke op til vurdering har vi prøvet at være bedre til prøve at diskutere hvad et salg og den udvidet eksponering er værd for os, så derfor har vi valgt at sætte udbetaling pr. salg op med yderligere 300%.
Men vi har fjernet klik prisen. Vi har også aktiveret muligheden for at reklamere for os via Facebook og overvejer også at aktivere AdWords.
Når jeg vælger kampagner, kigger jeg overhovedet ikke efter klikpris, men derimod efter den gennemsnitlige klikpris, når jeg kører kampagnen. Her er de 50 øre pr. klik småpenge, hvorfor jeg kun kan bifalde, at I har fjernet klikafregningen og i stedet hævet betalingen pr. lead.
Jeg ville ikke aktivere AdWords, men derimod alt andet, som f.eks. Open Ad X, Yahoo, MSN, Facebook, etc.
Lidt yderligere info: Jeg håber selvfølgelig at vores platform kan skaffe os nogle salg og vi har valgt at satse på Affiliate marketing, da vi føler det kan give en masse eksponering i form af navns nævnelse, links og bannere rundt omkring på nettet og i blogosfæren.
Vi har selvfølgelig nogle produkter, som de færeste køber på første øjekast, og nogen bestiller måske igennem telefonen i stedet for en "død konktakt formular" derfor har vi valgt at værdisætte et lead som vi har gjort.
Jeg har også selv overvejet rodet i at skulle konkurrere med sig selv på Google, men har du ellers andre cons ved at aktivere AdWords?
Jeg mener faktisk at det er imod Googles retningslinjer, hvis 2 konti kører annoncer for samme webshop samtidigt, ligesom det heller ikke er muligt at få vist 2 annoncer for samme shop på et søgeresultat.
Jeg har også selv overvejet rodet i at skulle konkurrere med sig selv på Google, men har du ellers andre cons ved at aktivere AdWords?
Jeg mener faktisk at det er imod Googles retningslinjer, hvis 2 konti kører annoncer for samme webshop samtidigt, ligesom det heller ikke er muligt at få vist 2 annoncer for samme shop på et søgeresultat.
Mange tak for svaret, det afgører jo så dette.