Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsform ???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en række selvstændige vognmænd som køre for den samme udbyder..  er der en selvskabsform som vi med fordel kunne benytte os af ...

1  for at samle flokken

2  opnå  en større grad af sikkerhed

3 skattemessige fordele

jeg tænker i retning af aps eller noget derhen af ..

er der nogen som har styr på den slags    

vi er ca. 30 biler  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Bamse 1:
jeg tænker i retning af aps eller noget derhen af ..

Jeg tænker mere at et SMBA kunne være løsningen for jer. I princippet samme fordele som at stifte et aps (begrænset hæftelse) men uden at der nødvendigvis skal stilles ansvarlig kapital.

Tag  evt. en snak med en revisor om hvad du havde tænkt dig, at det pågældende selskab skulle rumme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er på linie med Henrik.

SMBA kunne være en udmærket selskabsform.

 

NB: Vi hjælper gerne med stiftelse mv.

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Som de andre er det osse min opfattelse, at en smba umiddelbart kunne være løsningen. Hvor mange vognmænd drejer det sig om?

Hvis I er omkring de femten, bør I måske overveje såkaldt kooperationsbeskatning. Det er en fordelagtig beskatning, som opstod i forbindelse med at landbruget organiserede sig i andelsbevægelser, og anvendes stadig af større landbrugskooperationer.

Reglerne dikterer dog minimum 10 deltagere - hvis man er ti, og en enkelt træder ud - ryger forudsætningen for den fordelagtige skat. Derfor anbefaler jeg altid, at have lidt at give af - fro en sikkerheds skyld.

Reglerne findes blandt andet i SEL § 14

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=134089

VH Jan K

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Lidt supplerende omkring kooperationsbeskatning. Den har især været benyttet af selvstændige, der vil bevare selvstændighed og samtidig høste stordriftsfordele.

Grundlæggende gælder det, at hver (vogn)mand har en stemme - det er altså ikke indskud der gør det. Men til gengæld får den selvstændige der har mest omsætning med andelsselskabet osse mest ud i udbytte.

Hvilken branche befinder vi os i? Er det hyrevognsbranchen - transportbranchen? Afhængigt af branche, kan forskellige fordele og ulemper overvejes.

Vh Jan K

http://www.denstoredanske.dk/Erhverv,_karriere_og_ledelse/Erhvervsliv/Andelsbev%C3%A6gelsen/kooperation

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan..er du nu sikker?

Kooperationsbeskatning i vognmandsbranchen?

Kan det overhovedet lade sig gøre....er det ikke kun  teori?

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg vil meget gerne indgå i en faglig debat. Kunne jeg bede dig om, at formulere din tvivl og henvise til lovgivning, retspraksis eller administrativ praksis, der skulle tilsige at kooperationsbeskatning ikke kan anvendes i vognmandsbranchen? Så skal jeg nok svare så fyldestgørende som jeg kan.

Med venlig hilsen,

Jan K

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jan.

Jamen har du eksempler.

 

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey: og  tak for de mange indlæg  ...skal lige læse dem igennem-og se hvad der så skal ske "   Indifferent   men vi er ca 35 biler som køre for den samme udbyder .. og jeg har funderet over hvordan man evt kunne lave en sammenslutning  af de selvstændige vognmænd ... så der var lidt gevinst  .... 

1. hver vognmand har engen revisor 

vi har ingen samlet aftale for .indkøb/udskifning af biler... osv ..

Kunne godt tænke mig at vi blev samlet så vi kunne opnå gevinst i for af stordrift ....disel forsikring  ect:

Samt der må lige noget skattebesparelse .. ved en eller anden selskabsform  .


Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter hvad med at du lige fik svaret dine kunder, inden du lovede flere stiftelser :-)

Sorry for off-trip, men har forsøgt at træffe Peter på tlf., mail, sms etc. forgæves...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)