Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark som verdens førende iværksætter nation 2030?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminobruger

Jeg har et stykke tid været frustreret over danske politikeres evne til at formulere, hvad jeg betragter som en ambitiøs politisk vision for Danmarks fremtid. 

Som nation, mener jeg vi har alle brikkerne, til at være førende indenfor innovation og iværksætteri, men det lader ikke til at der findes en politiker i landet, som er i stand til at samle puslespillet til en formaliseret vision.

Derfor har jeg følt mig nødsaget, til at stille mig i front for en politisk platform jeg har valgt at kalde Politisk innovation, som har til formål at gøre Danmark til verdens førende iværksætternation i år 2030. 

Jeg er i forvejen i kontakt med enkelte danske startupvirksomheder, som har følt sig nødsaget til at flytte deres virksomheder udenlands, fordi Danmark ikke har været i stand til at stille et solidt fundament til rådighed som de har kunnet bygge deres virksomhed på. 

Det er folk som jer, iværksættere, som skal skabe den vækst Danmark skal leve af i fremtiden. 

Jeg har brug for jeres hjælp til at konkretisere, hvordan Danmark rykker fra vores nuværende position til at blive verdens førende i år 2030. 

Hvis Danmark skulle stille de bedst mulige rammer til rådighed for dig som iværksætter, hvad skal så ændres i forhold til den måde vi gør i dag? 

Hvilke problemer render i ind i og hvordan kan vi løse dem? 

Jeg ser frem til jeres bidrag og sparring omkring hvordan vi gør Danmark til verdens førende iværksætter nation. 

Med Venlig Hilsen 

Robert Glæsel

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 22:06

Det lyder spændene. Det vil jeg gerne hører mere om.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 22:15

Jeg synes også at projektet lyder vildt fedt

Ser frem til hvordan tråden kan udvikle sig :b

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:18

Det største problem for Danmark er mentaliteten overfor iværksætteri.

Man kan klare skattetrykket, bureaukratiet osv.
Men når kun en meget lille %del tør, så kan Danmark ikke blive nr 1 angående iværksætteri.

I folkeskolen bliver man trænet til at finde et job og forblive lønslave resten af ens liv.

Der skal ske en mentalitets ændring i hele befolkningen, for at vi overhovedet kan komme i top 20 af iværksætter hubs.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:31

Uha hvor skal man starte?

Det kræver nærmest et fundamentalt opgør med hvad der er sket i Danmark de sidste 40 år. Jeg vil holde mig fra at komme med politiske udmeldinger, så helt konkret:

0% selskabskat

Lav flad skat (max 20%)

Så skulle du nok se firmaer flytte til Danmark.

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Rygestopdoc.dk Skrevet kl. 22:42

Tror desværre danmark er alt for små kommunistisk til at være førende på noget som helst der har med iværksætteri at gøre. Det har simpelthen ikke folkets opbakning. De ser hellere at energien bliver brugt på at hjælpe de gamle og fattige, og de trænger da også til det. Problemet er at det er ikke de gamle og fattige der skal gøre danmark til en vinder nation på nogen som helst områder, og dem der virkelig kan gøre en forskel gider ikke være her fordi der ingen opbakning er.

Fedt projekt, og ville øsnke det kunne ske. Jeg tror bare ikke på det.

rygestop dag for dag

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:47
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 4 person

Hej Robert,

Robert Juul Glæsel:
Som nation, mener jeg vi har alle brikkerne, til at være førende indenfor innovation og iværksætteri, men det lader ikke til at der findes en politiker i landet, som er i stand til at samle puslespillet til en formaliseret vision.

Det er jeg nu ikke helt enig i, men jeg er godt klar over du ikke forsøger at starte en politisk debat, så det respekterer jeg.

2030 er for lang periode for mig og jeg forventer at flytte når det er praktisk muligt, så det er inden for 18 måneder i stedet for 18 år.

Helt konkret er problemstillingen, at det ikke kan betale sig at være iværksætter i Danmark i forhold til lønmodtager. Der er en helt række lønmodtager goder som 'almindelige danskere' tager for givet, men som ikke eksisterer for iværksættere: dagpenge, fJeriepenge, løn under sygdom, barns sygedage, barsel, pensionsopsparing, efterløn, kort arbejdstid osv. osv.

Disse goder vil lønmodtagerne naturligvis ikke opgive frivilligt, så i stedet får vi alle mulige konstruktioner hvor erhvervsstøtte der primært går til konsulenter som opfatter sig selv som iværksættere, fordi de er selvstændige og momsregistrerede.

Jeg ser desværre intet håb på den korte bane. Der er masser af snak om iværksættere i 3. person og det er heller ikke viljen som mangler. Jeg tror et forslag om 'at ansætte 100 iværksætterkonsulenter' ville blive opfattet positivt, mens jeg personligt ser det som 100 nye offentligt ansatte og 100 nye problemer.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 9. Nov 11
Skrevet kl. 23:45

Jeg er enig. 

Mentaliteten omkring iværksætteri skal grundlæggende ændres i vores samfund, hvilket er en af grundene til jeg har sat deadline i 2030 og ikke 2020. Jeg tror på vi kan ændre mentaliteten i det lange løb, ved at have en klar langsigtet vision, samtidig med vi arbejder på konkrete problemstillinger på den korte bane. 

Vi får aldrig ændret folks holdning til iværksætteri, hvis ikke Danmark giver iværksætterne en solid platform de kan bygge deres virksomheder på.

Hvis du var statsminister, hvad ville du så konkret ændre for at gøre det lettere for dygtige, ambitiøse danskere at skabe succesfulde virksomheder? 

Tilmeldt 9. Nov 11
Skrevet kl. 23:47

Robert Juul Glæsel:

Jeg er enig. 

Mentaliteten omkring iværksætteri skal grundlæggende ændres i vores samfund, hvilket er en af grundene til jeg har sat deadline i 2030 og ikke 2020. Jeg tror på vi kan ændre mentaliteten i det lange løb, ved at have en klar langsigtet vision, samtidig med vi arbejder på konkrete problemstillinger på den korte bane. 

Vi får aldrig ændret folks holdning til iværksætteri, hvis ikke Danmark giver iværksætterne en solid platform de kan bygge deres virksomheder på.

Hvis du var statsminister, hvad ville du så konkret ændre for at gøre det lettere for dygtige, ambitiøse danskere at skabe succesfulde virksomheder? 

@Lasse Smith

Jeg havde ikke helt fanget jeg også skulle markere teksten for at få den med i mit svar. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:56

Robert Juul Glæsel:

Det er folk som jer, iværksættere, som skal skabe den vækst Danmark skal leve af i fremtiden. 

Uden at jeg gider starte en politisk diskussion, så hjælper det intet på DKs vækst i fremtiden at blive det førrende iværksætter land, hvis alt der iværksættes er service erhverv... 

Det der skal skabe vækst i DK og resten af vesten, det er at produktionen hives hjem fra Østen, og Vesten går tilbage til at blive både et produktions-, landbrugs- og serviceland. Altså en kombination med tre vigtige stå ben...

Uden dette, så glem alt om vækst, da man ik kan skabe vækst ved at bruge naboens penge... Sådan fungere økonomien ik...

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)