Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken computer skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal bruge en ny stationær computer i den lidt kraftige ende, og jeg kunne godt bruge nogle gode råd om hvilke erfaringer i andre Aminoer har - hvad der er godt og skidt.

Den PC jeg skal bruge er denne omgang til min musikproduktion. Jeg har indtil nu kørt med en maskine der i virkeligheden er specialdesignet til netop musikproduktion fra KM Studo Systems, men jeg har altid haft problemer med nedbrud på den (også efter utallige geninstallationer og minimal software opsætning), og nu er den gået helt død. Den vil ikke engang boote op. Så nu er jeg træt af det lort og vil have en anden. Spørgsmålet er bare hvad ...

Maskinen skal først og fremmest have en fornuftig hurtig processor, og der skal være plads til mindst 2-4 GB ram. Jeg skal også bruge en del Firewire (400 OG 800) og USB (2.0), så der må gerne være rigeligt af det. Og så skal der naturligvis være dual skærmkort i en fornuftig kvalitet (det behøver ikke være 3d/gaming niveau). Det betyder ikke så meget med støj, for jeg har støjdæmpede skabe til den.

Hvad synes du jeg skal købe? Hvad har du gode erfaringer med?
Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 13:07
The power in dell

Eller byg selv

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 17:54
Jamen en Mac selvfølgelig!

Jeg aner intet om at producere/lave musik på en computer, men det er min opfattelse at ret mange af dem, der arbejder professionelt med det, også bruger Mac. Derudover synes jeg, du får en god og stabil maskine, der vil fremad i verden. Det kommer jo an på, hvad du vil ofre på den, men hvis du går op i een af dem i sværvægtsklasse skal der nok være rigeligt med USB og Firewire at komme efter.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:07
Jeg kan ikke bruge en MAC til dette formål. Jeg har for flere hundredetusinde soft- og hardware der er PC-specifik, så et skift til MAC bliver simpelt hen for dyrt.

Dell har desværre det problem at alle deres kabinetter (i hvert fald dem de viser på nettet) har får få PCI pladser - og de fleste endda kun PCIe pladser. Så det dur ike helt ...

Den værste løsning er at sætte mig selv til at bygge den hehehe
- det vil med garanti blive en rigtig lortecomputer. Og den vil ende med at koste 5 gange så meget som alle andre - alene i tabt arbejdsfortjeneste :)
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 18:28
Jeg siger det samme som Jens, byg den selv. Det er meget bedre fordi så kan du lave et custom build lige efter din smag og behov - og det kan du ikke købe færdigt i af Brands'en (hp,dell etc) i butikerne ...

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 18:32

Den værste løsning er at sætte mig selv til at bygge den hehehe
-
det vil med garanti blive en rigtig lortecomputer. Og den vil ende med
at koste 5 gange så meget som alle andre - alene i tabt
arbejdsfortjeneste :)

Det tager faktisk ikke mere end 1½-2 timer at samle hardwaren, det der tager mest tid det indkøbet som altid...
Og det er fakiskt ikke svært, det står i manualer til bundkort, cpu osv. hvordan man skal gøre, so easy as 1 2 3..

//whatever

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:07
Jeg gider ikke spilde min tid med at bygge computere. Min tid er meget bedre brugt på det jeg er dygtig til. Og tro mig, jeg ville aldrig få lortet til at virke :)
Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 19:46

Jeg gider ikke spilde min tid med at bygge computere. Min tid er meget bedre brugt på det jeg er dygtig til. Og tro mig, jeg ville aldrig få lortet til at virke :)

Ok -så ville jeg helt sikert gå efter en AlienWare Area-51 ALX - super lækkert design, super lækker performance som bare sparker røv over alt, og først og fremmest bare virker no matter what...

http://www.alienware.com/product_detail_pages/Area-51_ALX/area-51_overview.aspx?SysCode=PC-AREA51-ALX-R6&SubCode=SKU-DEFAULT

http://www.alienware.com

Alienware det er kongen over alle pc'er!
Meen smager det så det koster det.. :-)

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 19:51
En lille smagsprøve fra deres website vedr. Alienware Area-51 ALX:

Let Alienware Push Your System to the Limit

The Area-51 ALX system is now available with the quad core Intel Core 2 Extreme QX6700 overclocked from 2.66GHz to 3.2GHz core clock speed!Alienware factory overclocking increases your processor’s overall speed and performance. Alienware assures that all its overclocked systems still meet Alienware’s strict quality and performance guidelines beforeleaving the factory. Alienware factory overclocking does not void yoursystem warranty.

4 times the speed, 4 times the power, 4 times the ass whipping...

I want one 2! :-)   (har allerede 1,men af Alienware can man aldrig få nok af...)

Mikkel du kan få optil 4 TB harddisk plads i en disk - er det nok? 
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:25
Hej Mikkel,

Vi forhandler Fujitsu Siemens hardware, og de har nogle rigtig gode og solide produkter. Af stationære PC''ere sælger vi primært deres Esprimo-serie som er rigtig gode PC''ere til fornuftige priser (dog noget dyrer end typiske consumer-PC''ere - men også mange gange bedre).

Men vil man have råstyrke, skal man op i den noget dyrer Celsius-serie. Dem har vi solgt nogle stykker af til CAD-brug, men jeg vil også mene at de er velegnede til det formål du beskriver. Du kan få dem med flere PCIe busser - op til 4 stk. så vidt jeg husker. Det er faktisk server teknologi der er indeni Celsius-serien, og der kan også fås rack-beslag til dem.

Du skal nok forvente at de koster i omegnen af fra 18-20K + moms. Her er et link til Celsius R-serien:
http://www.fujitsu-siemens.com/products/deskbound/workstations/celsius_r.html

Desværre har den næsten samme design som Fujitsu Siemens'' consumer-PC Scaleo (kendt fra Bilka, kuponhæfter etc.), og Celsius, og Esprimo for den sags skyld, skal IKKE sammenlignes med dem! Fujitsu Siemens har en consumer-serie af stationære og laptops som desværre trækker folks opfattelse af mærket ned. Vi sælger overhovedet ikke disse serier. Dem må folk gå i Bilka efter hvis de vil have dem.

De professionelle serier er tysk-producerede, og slår det meste når det kommer til kvalitet, teknisk konstruktion, energiforbrug og støjniveau. Deres service og support er nok branchens bedste. Fujitsu Siemens var de første som kom med en laptop som er Svanemærket, og flere af de stationære er dukse hos Elsparefonden. Det skal du dog nok ikke forvente en Celsius er :-)

mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)