Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har 40.000 kr. Har du et godt råd?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Erayba Danmark Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har 40.000 kr. som jeg skal bruge igen den 01.07.13. Altså om ca et år. Hvorledes skal jeg investere disse penge. 

Aktier, obligationer, under puden, i banken, andet? Der skal tages højde for, at jeg vil køre med en risiko på ca 30% 

Jeg ser frem til at få et par gode råd.

På forhånd tak.

God dag.

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Venlig hilsen

Thomas Overgaard

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 10:22

Køb Apple aktier.
Når først deres Iphone 5 og deres "iTV" etc kommer, så tror jeg at disse stiger endnu mere, end de allerede har gjort. Den sidste uges tid, er de faldet lidt, så jeg vil vurdere at det kan være et godt tidspunkt at købe nu.
Med den tidshorisont du opererer med, skulle det være mærkeligt om ikke Apple-aktien stiger markant, inden da - men der er jo aldrig nogen garanti, men en ret stor sandsynlighed, hvis du spørger mig.

5722.apple.tiff 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

et år er ikke langt tid at vente det giver overskud med aktier eller obligationer dog vis så kort sigtede ville jeg vælge personligt vælge banken og en som giver en høj rente jeg læste om dem her det er vist en af de banker med høste rente 2.5% og fri om 12 måneder http://www.fih.dk/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:45
Tilmeldt 15. Mar 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:54

Jeg ville nok undgå Apple og Facebook aktier :) Facebook er allerede mistænkt for at være en bobbel og når den sprænger trækker den sikkert de andre store teknologiaktier med sig ned i en længere periode.

Hovedpuden er en dårlig ide da du mister penge på grund af inflationen.

Jeg har nok smidt pengene efter nogen statsobligationer i mellemrisikoklassen. 

Bare husk at sprede risikoen over flere investeringer :)

Konge Links udarbejder din linkbuilding strategi, og opretter de links der giver dine konkurrenter baghjul på Google. 

Fra Dubai
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:16

Du kan sætte dem på auktion inde på mybanker.biz. Du vil dog nok finde ud af at FIH tilbyder den bedste indlånsrente.

Hvis du er mere risikovillig så kan du overveje rentefonden SKAGEN Tellus hos Skagen Fondene.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 20:26

Du skal nedbringe din gæld. Altså hvis du har en sådan. Det er en investering, der med sikkerhed giver et stort afkast. Især hvis det er gæld i en bil. (Men det ved du jo godt) Smile

Mvh. John.

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 08:43

Hvis du har is i maven, ville jeg sætte dem i Vestas aktier.

Rygte om opkøb fra Kina har fået dem til at stige (du har nok læst epn), men jeg er også sikker på at de får et godt 2012, og hvis deres topchef skulle blive væltet vil det også få aktierne til at stige.

Fra københavn
Tilmeldt 15. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville holde mig langt væk fra aktier, obligationer osv. hvilket i mine øjne skal bruges til at beskytte sin formue, og ikke til at bygge den.

Jeg kan se at du solgt din første virksomhed for nyligt (tillykke), så du har tydeligvis erfaring med at skabe værdi for andre og markedsføre din virksomhed. Desuden har du været salgschef i 8 år.

Med ovenstående viden, dygtighed og erfaring ville jeg bruge dette til at skabe værdi i et marked som jeg allerede kender. Jeg kan se at du f.eks. sælger hårprodukter, så jeg går ud fra at du har et bredt netværk i beautybranchen. Hvorfor ikke finde på en smart, webbaseret service - feks, en medlemsportal for frisører hvor de har deres eget sociale netværk og kan netværke med deres kunder/fans. Brug en form for ratingsystem (ligesom trustpilot) for frisører og andre beautysaloner, og giv dem mulighed for at udsende rabatkuponer, uploade galleribilleder osv. Tag en månedlig pris fra salonerne og lad private registrere sig gratis - eller kør det som en "freemium" model, hvor alt i grunden er gratis, men man kan opgradere sin profil med diverse fordele.

Ovenstående er blot et eksempel, min pointe er :

- Du har salgserfaringen, så du ved hvordan du skal henvende dig til potentielle kunder.

- Du har erfaring som erhvervsdrivende, så du ved hvordan man opbygger en fornuftig forretning.

- Du har et netværk fra dine eksisterende eller tidligrere aktiviteter.

Hvorfor ikke bruge disse værdifulde ting til at skabe noget nyt ?

Et andet eksempel kunne være at lave et webbaseret salgskursus (da du jo har 8års erfaring som salgschef).

Mange vil påstå at det er svært at starte noget seriøst for 40.000kr, men der er jeg uenig. Start med et minimum viable product (sorry, kender ikke det danske ord), og udbyg det efterhånden. Feks. kan du smide et socialt netværk op på en wordpress platform med eksempelvis buddypress plugin og tilføje et membership plugin. Det koster dig i grunden ingenting. Dertil kommer der noget custom design og lidt premium udvidelser osv. Du kan være godt igang for under 5000kr. Brug en større del af de 40k på at markedsføre det og hav en buffer til løbende udgifter og udvidelse af produktet.

Jeg ville prøve at automatisere processen så meget som muligt, så du ikke behøver at bruge al din tid på det (hvilket du nok ikke har mulighed for). Eksempelvis kunne du outsource noget af det mere tidskrævende benarbejde og evt. bruge et affiliatenetværk til at få nogle sælgere med på vognen.

Hvis blot du får et indkomstgenererende produkt eller service op at køre i første gear, vil du altid kunne flippe det med profit. Hvis eksempelvis du har en månedlig profit på 20.000, ville du nemt kunne sælge projektet for 200.000. Hvis du er tror du kan skabe et produkt til et marked du allerede kender ved at bruge dit netværk til at lave noget buzz osv, og feks. tilbyder produktet til 199.- pr/md, så har du dine 40.000 tilbage efter 200 betalende brugere, men tilgengæld er dit produkt/service nu minimum 400.000 værd.

Dette er naturligvis en grov skitse af et større billed, og der er selvfølgelig flere ting som spiller ind. Men jeg håber du kan se min pointe.

Det var min mening :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:25

Jeg er enig med Thomas. Du burde måske overveje at gå den vej hvis du har mod på det... Men det kan selvfølgelig også være du ikke rigtig har lyst til sådan et projekt men overvej det da :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)