Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR og SU - Hvordan går det sammen?????

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Fra  NEMADVOKAT Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedsordningen kan med fordel bruges når du arbejder med en virksomhed ved siden af dit studie. På den måde kan du bestemme, hvor meget der skal trækkes ud samt hvor meget, der skal blive tilbage i virksomheden.

Vi har flere kunder, der stadig er studerende i NEMreg.dk så det er et almindeligt problem. Vi anbefaler dog, at du søger professionel hjælp så du ikke kommer i klemme ved en misforståelse.
Nedenstående svar giver desuden et lidt mere nuanceret billede. Tænk dig om inden du udnytter muligheden ved virksomhedsordningen...

Nicolaj Thomasen:

Virksomhedsordningen kan bruges, men husk at det faktisk kan blive en dårlig forretning for dig på sigt.

Lad os antage at du resten af livet, efter afslutningen af din uddannelse, årligt tjener så meget, så du betaler topskat af den sidst tjente krone. I det tilfælde vil du også skulle betale topskat af de penge du opsparer med virksomhedsordningen, modregnet selvfølgelig de 25% du allerede har betalt i skat.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt er jeg enig Frederik

Dog med henvisning til Nicolaj's tidligere indlæg omkring tidshorisonten m.v., så kan dette faktisk planlægges i vidt omfang, således det opsparede overskud simpelthen formindskes løbende bl.a. ved beregning af kapitalafkast m.v..

Herudover er der også flere muligheder for passiv investering, der kan anvendes under Virksomhedsskatteordningen, herunder eks. ejendomsinvesteringer, K/S-anparter, investeringsforeningen i obligationer og flere end dette.

Dette er ganske enkelt skatteplanlægningCool

Tonny

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 12
Indlæg ialt: 14
Fra  NEMADVOKAT Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Præcis - godt svar Yes

Tonny Skov Pedersen:

Generelt er jeg enig Frederik

Dog med henvisning til Nicolaj's tidligere indlæg omkring tidshorisonten m.v., så kan dette faktisk planlægges i vidt omfang, således det opsparede overskud simpelthen formindskes løbende bl.a. ved beregning af kapitalafkast m.v..

Herudover er der også flere muligheder for passiv investering, der kan anvendes under Virksomhedsskatteordningen, herunder eks. ejendomsinvesteringer, K/S-anparter, investeringsforeningen i obligationer og flere end dette.

Dette er ganske enkelt skatteplanlægningCool

Tonny

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Generelt er jeg enig Frederik

Dog med henvisning til Nicolaj's tidligere indlæg omkring tidshorisonten m.v., så kan dette faktisk planlægges i vidt omfang, således det opsparede overskud simpelthen formindskes løbende bl.a. ved beregning af kapitalafkast m.v..

Herudover er der også flere muligheder for passiv investering, der kan anvendes under Virksomhedsskatteordningen, herunder eks. ejendomsinvesteringer, K/S-anparter, investeringsforeningen i obligationer og flere end dette.

Dette er ganske enkelt skatteplanlægningCool

Tonny

Hej Tonny.

(håber det er ok med et off-topic indlæg, på forhånd tak)

Jeg mener at have læst i et revisorblad at nu ifbm en forårspakke kunne man såmænd også investere i aktier.

Ved du om det har været varm luft, eller om dette er en realitet?

Jeg spørger fordi jeg har en kunde som gør sig meget i aktieinvesteringer, - og det ville være fedt hvis pengene ikke skulle hæves i virksomheden først - han er nemlig et godt stykke over topskatteniveau.

Alternativt må han jo have sig et selskab.

Hav en super dag !

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Tonny Skov Pedersen:

Generelt er jeg enig Frederik

Dog med henvisning til Nicolaj's tidligere indlæg omkring tidshorisonten m.v., så kan dette faktisk planlægges i vidt omfang, således det opsparede overskud simpelthen formindskes løbende bl.a. ved beregning af kapitalafkast m.v..

Herudover er der også flere muligheder for passiv investering, der kan anvendes under Virksomhedsskatteordningen, herunder eks. ejendomsinvesteringer, K/S-anparter, investeringsforeningen i obligationer og flere end dette.

Dette er ganske enkelt skatteplanlægningCool

Tonny

Hej Tonny.

(håber det er ok med et off-topic indlæg, på forhånd tak)

Jeg mener at have læst i et revisorblad at nu ifbm en forårspakke kunne man såmænd også investere i aktier.

Ved du om det har været varm luft, eller om dette er en realitet?

Jeg spørger fordi jeg har en kunde som gør sig meget i aktieinvesteringer, - og det ville være fedt hvis pengene ikke skulle hæves i virksomheden først - han er nemlig et godt stykke over topskatteniveau.

Alternativt må han jo have sig et selskab.

Hav en super dag !

Hej Jørgen

Det er i hvert fald ikke gennemført, se link

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1948850&vId=205476&search=virksomhedsskatteordningen%A4aktier

Som jeg opfatter det, er der ikke sket ændringer omkring aktier m.v. i Virksomhedsskatteordningen.

Tonny

 

Fra Vodskov
Tilmeldt 2. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med dig

Det kan man sagtens - men du er nødt til som man også er med lønjob at holde øje med sin indtjening - da du ellers kommer til at tilbagebetale din su

Fra Vodskov
Tilmeldt 2. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

glemte lige at skrive - efter at have læst hele tråden:

smagsdommeri - om man arbejder i ens eget virksomhed eller i andres er vel lige fedt

Virksomhedsskatteordning - vær opmærksom på hvilke aktiver, som kan indgå aktier

Det korte af det lange er - ingen kunder er ens - så søg rådgivning om lige dig - amino kan ikke erstatte målrettet rådgivning

God vind til til dig/ Trine

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Vilsen:

glemte lige at skrive - efter at have læst hele tråden:

smagsdommeri - om man arbejder i ens eget virksomhed eller i andres er vel lige fedt

Nej, det er det jo netop ikke. Er du selvstændig og benytter virksomhedsordningen, kan du have en ubegrænset indtjening, uden det påvirker din SU, men maksimalt udbetale op til loftet i forhold til SU reglerne. Den mulighed har du ikke, hvis du arbejder for en anden, her må din indtægt maksimalt ramme loftet i forhold til SU reglerne.

Jeg har intet imod, at folk kan drive selvstændig virksomhed og tjene penge ved siden af på lige fod med dem der har et fritidsjob, men jeg kan ikke forstå hvorfor der skal ydes offentlig støtte til en studerende, der har en virksomhed med et årligt millionoverskud.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Jeg mener at have læst i et revisorblad at nu ifbm en forårspakke kunne man såmænd også investere i aktier

Der kan kun investeres indirekte i aktier via akkumulerende investeringsforeninger i pengeinstitutterne. Beskatningen af gevinster på aktier er da ikke særlig attraktiv i relation til VSO.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan selvfølgelig også droppe at lave VSO og blot starte direkte ud med et ApS / A/S Cool

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)