Hej Nicolai. Tak for det, Mit eneste problem er: Hvordan sikre jeg mig, at kunden ikke henvender sig direkte til frisøren næste gang hun vil klippes, men til mig, så ledes at jeg kan få min andel (selvom den er beskeden). Jeg vil jo gerne tjene lidt på det, da jeg håber på, at kunne udvide med hårprodukter senere hen
|
Ma92bj:Mit eneste problem er: Hvordan sikre jeg mig, at kunden ikke henvender sig direkte til frisøren næste gang hun vil klippes, men til mig, så ledes at jeg kan få min andel (selvom den er beskeden).
Det gør du ved at have hjemmesiden, hvor folk kan bestille, afbestille, checke status, osv.
Hjemmesiden er der hvor du kan skille dig ud, og gøre det meget bedre end den enkelte frisør. Du skal tænke stort, og høste erfaringer fra 10 eller 100 frisører. Start evt. med et lokalt afgrænset område, og få konceptet til at spille 100%. Hvis du allerede har et netværk, kunne det tænkes, at i kunne starte op flere steder i landet, og lige så stille blive større og større.
Du skal finde dét der gør, at dit koncept slår en frisør med lokaler og fastansatte. Svaret burde give sig selv :)
Sørg for at udvikle dit koncept, så det er nemt at få mange frisører koblet på. De etablerede frisører skal se dig som en måde at skabe mere omsætning, i stedet for en konkurrent. Hvis du kan det, tror jeg du har en vinder. Jeg siger ikke det er nemt, men der er mange muligheder.
Det skal naturligvis ikke være sådan, at den enkelte frisør føler sig overset, fordi du har lavet en aftale med 20 frisører i samme by. Her kan du tænke det som en franchise, hvor i laver en aftale om et geografisk område.
Håber du kan bruge nogle af tankerne... det er stadig mandag morgen, så måske er alt ikke gennemtænkt ;)