Nu har der været en del indlæg og jeg synes ikke diskussionen har ændret sig meget.
Jeg ville dog gerne give mit besyv med da
1) Jeg blandt andet havde et bud på 14.995,- for en køreklar Magento shop og en anden i denne tråd hentydede til at "de gamle spillere de skulle have 15000 for en shop måtte vågne op" (eller noget i den stil).
2) Jeg var så vidt jeg ved, den første der havde en pris på 9.995,- på en køreklar Magento webshop inkl. hosting og betalingsgateway i et år. Først herefter kom der en masse unge mennesker og begyndte at underbyde denne pris. Laaangt de fleste fordi de stadig boede hjemme eller studerede eller generelt ikke skulle køre en reel forretning men bare have list ekstra lommepenge.
Så her er hvad jeg synes
Outsourcing er kommet for at blive og ja det trykker priserne
Vi anvender selv outsourcing i vores forretning ellers kunne den pris vi tilbyde slet ikke kunne lade sig gøre. Vi har så valgt at bruge et team i østeuropa da de kommer tættere på den design stil vi kan lide i Danmark end fx. Indere eller Filippinere kan (jeg har også nogle Filippinere siddende men det er en anden historie og de laver ikke design).
Man bliver nødt til at sammenligne hvad man får
DESIGN: I vores pris er der fx. HELE 3 UNIKKE DESIGN OPLÆG. Ikke bare et enkelt design forslag som man så arbejder videre på. Hvor mange timer skal en designer bruge til at lave et unikt design oplæg? Når et design oplæg er valgt, laver vi også design oplæg på de "indre sider" såsom produkt siden, checkout osv. Hvor lang tid tage det lige?
HOSTING: I vores pris får man hosting hos MagentoHotel.dk samt betalingsgateway hos epay. Prøv lige at se hvad dette alene koster 1) MagentoHotel.dk (powerhosting) i et år = 1.500DKK + oprettelse 119DKK og 2) epay (pro) i år 199*12 + oprettelse på 599. Alt i alt får man altså for 4.606DKK inkl. i de 14.995,-. Dvs at man slet ikke ville kunne få samme værdi hos een der tilbød en Magento shop til 5000. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre.
PROCES: Vi har kørt rigtig mange Magento projekter igennem. Teamet har erfaringer fra over 70 projekter. DET BETYDER OGSÅ NOGET! Selv har jeg været i IT branchen i over 11 år nu og har været involveret i rigtig store projekter. Uden at trutte mit eget horn (trut trut) så er det ret fantastisk at få mig ind over et projekt af denne størrelse.
Vi er iøvrigt flere gange blevet kontaktet af firmaer der har brændt sig på at vælge en ung billig knejt her på Amino, simpelthen fordi dem der "lige gør det ved siden af studiet" har andre prioriteter og når man får 20 gang får rettelser til en shop/site (som man fik betaling for for et år siden og allerede har brugt på et par nye bukser) ja så ryger deres motivation.
Så hvad er moralen
Jeg skriver egentligt ikke dette indlæg for at sælge en shop, men mere som et bidrag til debatten som pt bare handler om hvem sagde hvad og hvem pruttede lige før. Moralen er at man skal se på hvad det rent faktisk er. Vil man gerne have en shop op på et lille budget og er man klar over at man ikke får 1000 timers design for 5000 bobs (lige meget hvor man sidder i verden), ja så kan det da være en god ide at vælge een af de unge herrer herinde.