Blander mig lidt igen... >Lundsby> Dengang du var med i det 1. eller 2. firma i DK der tilbød webløsninger, -tænk hvis alle potentielle kunder havde fået at vide at I det firma var nystartet og derfor pr. automatic IKKE duede til noget som helst..... Tænk hvis Jubii i sin tid var haglet ned som noget skidt fordi det bare var en dansk efterligning af Yahoo ??? Så havde AMINO nok heller ikke eksisteret... At prisen på en løsning alene ikke afgør "slaget" er jeg enig i. Tag QXL som et eksempel, -der blev pumpet millioner og atter millioner i markedsføring og sikkert også i webløsningen... Skulle være en konkurent til DBA (som på det tidspunkt forsøgte sig med en auktionsside under dba), men QXL er endt som samlernes paradis og de mennesker jeg kender vælger QXL fra da de oversvømmes af frimærker, mønter osv osv. Så som jeg har set udviklingen på det site, så gik de fra at have en bred målgruppe til nu hovedsageligt at tiltrække samlere, -og det kan jo i sig selv være en god forretning. Og at dyrt ikke altid er lig kvalitet er NOKIA vel et eksempel på, da det gik allerbedst var hver 3. telefon defekt i et eller andet omfang og NOKIA meddelte selv at de regnede en telefons levetid hos forbrugeren til ca. 6 måneder førend den skulle udskiftes til en nyere model.... så dyrt kan også være lig skidt.... Jeg tør næsten æde min gamle hat på at de fleste af jer ejer en Iphone og mener at dette absolut er toppen af poppen.... Trods det at den kunstigt dyr og produceret i lavtløns ASIEN.... Desuden kender jeg ikke HH´s baggrund, mesterlære i web eller autodidakt udi den elektroniske verden, men nu behøver man ikke altid at være raket-ingeniør for at bygge en cykel.... Som tidligere nævnt har jeg selv en shop løsning jeg måske ikke er helt tilfreds med, da jeg synes back-office er alt for besværligt.... hvilket resulterer i jeg ikke får vedligeholdt shoppen i det omfang den fortjener.. En løsning som jeg abonnerer på og derfor ikke selv ejer.. løsningen koster mig ca. 350 kr pr måned...(og kostede i sin tid 15.000 kr at få lavet). Det vil sige at jeg for det jeg betaler nu i løbet af under et år har sparet ca. 4.000 kr og så er min EGEN platform udviklet af f.eks. HH "betalt", og synes jeg så at hans arbjede ikke er godt nok eller supporten er for dårlig kan jeg tage min løsning med mig og få videreudviklet på den af andre... Med den nuværende løsning jeg har mister jeg de 15.000 kr der i sin tid er betalt for løsningen, da den jo ikke er min, men bare et abonnement.... Så jeg er villig til at tage chancen og vælge en "amatør" til 4.000 kr. istedet for et velrenomeret firma som har et sindsygt dårligt produkt til 4.000 kr pr år. De bedste Amino hilsner til alle Søren |
Søren:Blander mig lidt igen...
>Lundsby> Dengang du var med i det 1. eller 2. firma i DK der tilbød webløsninger, -tænk hvis alle potentielle kunder havde fået at vide at I det firma var nystartet og derfor pr. automatic IKKE duede til noget som helst.....
Tænk hvis Jubii i sin tid var haglet ned som noget skidt fordi det bare var en dansk efterligning af Yahoo ??? Så havde AMINO nok heller ikke eksisteret...
At prisen på en løsning alene ikke afgør "slaget" er jeg enig i. Tag QXL som et eksempel, -der blev pumpet millioner og atter millioner i markedsføring og sikkert også i webløsningen... Skulle være en konkurent til DBA (som på det tidspunkt forsøgte sig med en auktionsside under dba), men QXL er endt som samlernes paradis og de mennesker jeg kender vælger QXL fra da de oversvømmes af frimærker, mønter osv osv. Så som jeg har set udviklingen på det site, så gik de fra at have en bred målgruppe til nu hovedsageligt at tiltrække samlere, -og det kan jo i sig selv være en god forretning.
Og at dyrt ikke altid er lig kvalitet er NOKIA vel et eksempel på, da det gik allerbedst var hver 3. telefon defekt i et eller andet omfang og NOKIA meddelte selv at de regnede en telefons levetid hos forbrugeren til ca. 6 måneder førend den skulle udskiftes til en nyere model.... så dyrt kan også være lig skidt....
Jeg tør næsten æde min gamle hat på at de fleste af jer ejer en Iphone og mener at dette absolut er toppen af poppen.... Trods det at den kunstigt dyr og produceret i lavtløns ASIEN....
Desuden kender jeg ikke HH´s baggrund, mesterlære i web eller autodidakt udi den elektroniske verden, men nu behøver man ikke altid at være raket-ingeniør for at bygge en cykel....
Som tidligere nævnt har jeg selv en shop løsning jeg måske ikke er helt tilfreds med, da jeg synes back-office er alt for besværligt.... hvilket resulterer i jeg ikke får vedligeholdt shoppen i det omfang den fortjener.. En løsning som jeg abonnerer på og derfor ikke selv ejer.. løsningen koster mig ca. 350 kr pr måned...(og kostede i sin tid 15.000 kr at få lavet). Det vil sige at jeg for det jeg betaler nu i løbet af under et år har sparet ca. 4.000 kr og så er min EGEN platform udviklet af f.eks. HH "betalt", og synes jeg så at hans arbjede ikke er godt nok eller supporten er for dårlig kan jeg tage min løsning med mig og få videreudviklet på den af andre... Med den nuværende løsning jeg har mister jeg de 15.000 kr der i sin tid er betalt for løsningen, da den jo ikke er min, men bare et abonnement.... Så jeg er villig til at tage chancen og vælge en "amatør" til 4.000 kr. istedet for et velrenomeret firma som har et sindsygt dårligt produkt til 4.000 kr pr år.
De bedste Amino hilsner til alle
@ Lundsby og andre i tråden !
Søren's indlæg oppeover bliver vanskelig og svare på ??????
Ib Abildgaard
Råd & Mal