hvorfor dog det - du skal jo ha det skilt - du kan ikke overholde loven for bogføring i dit personlige selskab hvis det er en ren blanding. du må tage dit bank udtog og så se at få delt dine kvitteringer i privat og firma og så få dem bogført ordentligt. Det er da et arbejde, men du kommer ikke uden om, hvis du bare skal kunne være i nærheden af loven og lave regnskab og få skatten korrekt.
Du har været med herinde så længe, at jeg har noget vanskeligt at fatte du kan være havnet i situationen, men det kan ikke være umuligt at få det korrekt, hvis du trækker et bankudtog og så iøvrigt har dine kvitteringer. Har du ikke det, så må du ha hjælp af en revisor som MÅSKE tør lade dig lave en del nødbilag hvis det er tydeligt det er selskabet - men momsen tror jeg i så fald vil være noget du kan glemme.
Hvordan har du lavet moms regnskab i det hele taget?
Den med at optræde som ansat lønmæssigt er jeg heller ikke vild med. Du må jo ikke - som ved en ansat, tage din løn som en omkostning i selskabet - men hæve den via mellemregning uden resultatpåvirkning.
Du kan lige så godt komme igang - eller entrere med en der vil sætte sig med alt du har af bilag + bankkontoudtog, og se hvad der kan skabes af regnskab, så du mister mindst muligt fradrag + moms
vh