Hej,
Jeg kan sagtens følge din tankegang, da jeg selv er i gang med en madblog, hvor der også kommer sådanne kreative metoder ind (den er langt fra færdig endnu).
Du får mig nok ikke til at putte nyt fyld på en frostpizza. Jeg synes det er kreativt tænkt, og jeg har prøvet at få det serveret engang. Jeg er selv i gang med at lave sider omkring pizza, hvor du eksempelvis køber den færdiglavede dej og selv fylder på. Det er næsten lige så hurtigt for mig at lave, som at hente en pizza på det lokale pizzaria, selvom den kun er 3 minutter væk. (jeg laver forresten også en hjemmeside om pizzariaer på PizzaPusher.dk)
Jeg har også været i gang med at fotografere hvordan det var rimeligt hurtigt og let at lave frikadeller og kartoffelsalat, fordi jeg der nu er kommet færdigformede kyllingefrikadeller, som blot skal steges. De smager ikke som de hjemmelavede, men de er dog langt bedre end det hundefoder min lokale Føtex sælger som færdiglavede frikadeller.
Aalborg er en by, hvor den centrale fiskehandel med største selvfølgelighed svarer "nej" når en kunde efterspørger færdigrørt fiskefars. En lille del af mig kribler for at starte en lille biks med sådanne ting, som afspejler helhedsløsninger indenfor mad, men jeg kan ikke sprede mig ret meget mere end jeg gør. En tur til madafdelingen i et stormagasin i flere etager i en storby i Schweitz, så minder den lokale fiskehandel i min by lidt om det største supermarked i det, engang for 30 år siden, kommunistiske land Tanzania's hovedstads største supermarked.
Mht TV-program om mad, så tvivler jeg lidt på at dem, der ikke sætter sig ind i madlavning, gider at se TV-programmer om det samme. Og så alligevel, så tror jeg faktisk lidt på det, hvis du ellers kan ramme en målgruppe og gøre det godt. TV-kanalerne er dog nok meget fokuserede på seertal - så du kunne jo lave noget selv på nettet à la Thorborg.TV. Der er der ingen andre end dig selv, der bestemmer hvad der skal på eller ej. Jamie Oliver kommer måske lidt tæt på idéen, da han i det mindste forsøger at gøre retterne ret simple med god smag, fremfor kompliceret og prætentiøst. Jeg tror dog ikke han appellerer til dem, der søger det kreative quickfix som du efterspørger, men mere gastronom wannabes som mig. Jeg har netop gået i samme tanker, men min madblog kommer til at omhandle forskellige topics. Det kommer til at tage lang tid for jeg er både til fast-food, slow-food, grill mad, etnisk, slankemad, traditionelle retter og meget andet, så det kommer til at tage tid da jeg også har andre projekter. Lige nu bliver det dog nok mest om slankeretter og grillretter, da det er der helt sikkert er sæson her.