Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af mad program fast food?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Kære aminoer,

Jeg har set en del madlavningsprogramer og alle handler om det samme.... asiatisk mad eller sund mad...

Suund mad, raw food mad hvor man skal rive et elelr anden kål i flere timer og det tager endnu llængere tid at tygge den.....

Jeg har sjældent tid til at se tv, endnu mindre tid til hygge kokkerere, hvis jeg ikke lige kan spise ude, så køber jeg take away eller lave noget nemt da hjemme som frost varer.

Men det er begrænset hvor mange frostvarer netto eller føtex har.....jeg ofte løber tør for ideer og er træt af falafler......

Hvad med et program hvor man kan lave fast food, som er simpelt hurtigt uden at man skal have en lang indkøbs liste?

Noget ekstremt simpelt som køb frost pizza tilsæt selv skinke eller nudler fra pose kom dine egne rejer og persille på?

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Om der ligefrem er basis for et madprogram, ved jeg ikke, men jeg har lavet nemsinglemad.dk engang af samme årsag. ;-)

Hvis det skulle blive til et madprogram, måtte det næsten være små 10-minutters-indslag mellem et par udsendelser? Eller man kunne lave sit eget lille show på Youtube?

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Hej

Ja! det er lige præcis det jeg tænker:)

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

hej ja men kan ikke finde rundt på din hjemmeside, hvor er opskrifterne?

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 20:03

Man skal bladre ned og klikke på kategorierne til højre. Men nej, det er ikke verdens mest overskuelige opskriftside.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:09

Hej,

Jeg kan sagtens følge din tankegang, da jeg selv er i gang med en madblog, hvor der også kommer sådanne kreative metoder ind (den er langt fra færdig endnu).

Du får mig nok ikke til at putte nyt fyld på en frostpizza. Jeg synes det er kreativt tænkt, og jeg har prøvet at få det serveret engang. Jeg er selv i gang med at lave sider omkring pizza, hvor du eksempelvis køber den færdiglavede dej og selv fylder på. Det er næsten lige så hurtigt for mig at lave, som at hente en pizza på det lokale pizzaria, selvom den kun er 3 minutter væk. (jeg laver forresten også en hjemmeside om pizzariaer på PizzaPusher.dk)

Jeg har også været i gang med at fotografere hvordan det var rimeligt hurtigt og let at lave frikadeller og kartoffelsalat, fordi jeg der nu er kommet færdigformede kyllingefrikadeller, som blot skal steges. De smager ikke som de hjemmelavede, men de er dog langt bedre end det hundefoder min lokale Føtex sælger som færdiglavede frikadeller. 

Aalborg er en by, hvor den centrale fiskehandel med største selvfølgelighed svarer "nej" når en kunde efterspørger færdigrørt fiskefars. En lille del af mig kribler for at starte en lille biks med sådanne ting, som afspejler helhedsløsninger indenfor mad, men jeg kan ikke sprede mig ret meget mere end jeg gør. En tur til madafdelingen i et stormagasin i flere etager i en storby i Schweitz, så minder den lokale fiskehandel i min by lidt om det største supermarked i det, engang for 30 år siden, kommunistiske land Tanzania's hovedstads største supermarked.  

Mht TV-program om mad, så tvivler jeg lidt på at dem, der ikke sætter sig ind i madlavning, gider at se TV-programmer om det samme. Og så alligevel, så tror jeg faktisk lidt på det, hvis du ellers kan ramme en målgruppe og gøre det godt. TV-kanalerne er dog nok meget fokuserede på seertal - så du kunne jo lave noget selv på nettet à la Thorborg.TV. Der er der ingen andre end dig selv, der bestemmer hvad der skal på eller ej. Jamie Oliver kommer måske lidt tæt på idéen, da han i det mindste forsøger at gøre retterne ret simple med god smag, fremfor kompliceret og prætentiøst. Jeg tror dog ikke han appellerer til dem, der søger det kreative quickfix som du efterspørger, men mere gastronom wannabes som mig. Jeg har netop gået i samme tanker, men min madblog kommer til at omhandle forskellige topics. Det kommer til at tage lang tid for jeg er både til fast-food, slow-food, grill mad, etnisk, slankemad, traditionelle retter og meget andet, så det kommer til at tage tid da jeg også har andre projekter. Lige nu bliver det dog nok mest om slankeretter og grillretter, da det er der helt sikkert er sæson her.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:42

Frost pizza.. OMFG Du kan lave en fra bunden på 20 min. hvorfor ikke vide hvad du putter i munden. Der er en grund hvorfor man ikke undervise i at lave junkfood. Det kan enhver idiot lave.. Derfor er der ingen grund til at lave mad programmer omkring dette.

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:56

Jamie oliver har levet en serie  afsnit hvor han laver 3 retters menu på 30 min.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Remydk:
Frost pizza.. OMFG Du kan lave en fra bunden på 20 min. hvorfor ikke vide hvad du putter i munden. Der er en grund hvorfor man ikke undervise i at lave junkfood.

Jeg vil opfordre dig til at læse oplægget igen, så du måske kan forstå det. Er dog også nysgerrig efter hvordan du kan lave en pizza på 20 minutter "fra bunden". Ælter du selv dejen fra færdiglavet mel?! Selvom vi snyder med at bruge færdiglavet mel, så skal en pizzadej skal først æltes grundigt (du finder selv ud af hvor lang  tid du synes det skal tage). Og den begynder først at blive rigtigt god når den har hævet og stået i over en halv time - og gerne længere. Det gælder også for pandekagedej, der bare bliver bedre af at trække næsten et døgn fremfor en halv time. Men den skal heller ikke trække kortere tid, så bliver resultatet bare ikke ret godt. Min erfaring er også at pizzadej er endnu bedre efter den har været nedfrosset og optøet igen, men det kan være indbildsk og det bare er noget med tiden der går. 

Men igen, prøv lige at læse hendes idé igen Wink 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11

Mange tak for alles inspiration...

20 min er aaalt for meget, her skal der være tale om 5 min-7min, jo frostpizza med fyld på, eller hæld kokos mælk på nuttelpakke til 3 kroner så har vi asiatisk mad, frikadeller... ja det er meget sødt men kun i weekend... det tager mere end 5 min-7 min.

Her er en eksempel... jeg har den fineste kaffemaskine og jeg har en kaffekværne rog jeg har en nescafe kapsel maskine, men det hurtigste er nescafe, det tager kun 35 sek, alle de andre måder at lave kaffe på tager over 1 minut.....!Jeg bliver stresset ved at stå den ene minut og vente på at koppen fyldes langsomt op. Det er blot for at illustrere min tankegang.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)