Hej alle Aminoer. Jeg har 12 års erfaring som digital Art Director, med et hav af projekter bag mig. Store som små. Jeg startede godt ud tilbage i januar som digital freelance Art Director/grafisk designer, hvor jeg koncentrerer mig om brugervenligt og elegant design af Web og Apps. Jeg vil ikke være et full-service bureau, men kun virke som grafisk design -freelancer/konsulent. Med andre ord, holde mig til det jeg kan og er god til! Jeg har et par gode kunder som stadig holder ved, men jeg ville meget gerne gøre mere opmærksom på mig selv, for jeg mener jeg har meget at byde ind med. Det er bare ikke rigtigt lykkedes mig endnu. Jeg har en profil på LinkedIn hvor jeg netværker lidt, og jeg arbejder på et nyt site, hvor jeg vil gøre noget ud af SEO'en, og fortælle noget mere om mig, og hvad jeg kan. Men er det nok?? Jeg har mailet til en del virksomheder, om de kune tænke sig at bruge mig som freelancer/konsulent, og det har da også givet et par møder, men ikke rigtigt mere ind til videre... Det jeg tænker er, at det nok er fordi folk ikke kender mig. De kunder jeg har nu kender jeg godt, og jeg tror jeg måske skal ud og skabe nogle fysiske bånd/relationer inden der kan ske noget seriøst. Jeg ønsker mig nogle gode kunder som er virksomheder, der har travlt og vil bruge mig når de har brug for ekstra profesionelle hænder. Jeg har også prøvet at byde på forskellige freelance-opgaver hist og her, men kan jo se at der er en del der sælger sin sjæl for en slik, og det er jeg ikke interesseret i. Jeg skal leve af det, jeg mener det 100% og jeg ved jeg kan mit kram, og kan løfte meget varierede projekter. Hvad synes I jeg skal gøre? Skal jeg banke på virksomhedernes døre, springe ud af en lagkage og synge min salgstale, eller hvad skal jeg? Hvordan skaber man tillid, og skaber en personlig kontakt, uden at ringe og lege sælger, og uden at virke anmasende... Håber I har nogle gode idéer. Vh Allan M. symbiotic.dk |
Du har helt ret, at det nok er fordi folk ikke kender dig - så du skal fortsætte med det du gør og udbygge relationer. Det kan godt være de ikke lige giver noget her og nu, men det kommer på sigt.
Især i disse lidt vanskelige økonomiske tider, er det lange seje træk der virker.
Og nej, du skal ikke sælge din sjæl for en slik. Jeg er helt enig. Pris og kvalitet hænger ofte sammen.
Kunder vil ofte gerne have full-service, så jeg håber du har etableret samarbejde med nogen der kan servicerer de ydelser som du ikke leverer, så du/I samlet kan levere den samlede ydelse.