Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flotte webshops

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
En ting er at designet er flot og anderledes noget andet er jo hvordan kunderne reagere på dette. Det skal ligeledes være brugervenligt, og helst være plads til at man kan udvide med flere produkter i fremtiden og ligeledes er er mange andre overvejelser inden man bare giver sig i kast med at lave et rigtig flot og anderledes design.

En anden ting er at de fleste i Danmark og for så vidt andre steder i verdenen, benytter sig af lejede systemer, for at minimere opstartsomkostningerne. Disse systemer giver ikke adgang til kildekoden, og man har derfor begrænsede muligheder for at lave noget helt anderledes.

Jeg vil dog give jer ret i at der findes mange grimme webshops, men hvad jeg synes er endnu værrer er at der findes mange webshops hvor billederne er grimme, gnidrede og meget små.
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 21:50
Dato: 25-05-2007 03:06:45 Forfatter:skovkjer

Hej tror at jeg den sidste ugestid har set på over 2500 danske webshops.

Kun få har jeg fundet rigtig flotte, spændende, anderledes.

Jeg har brug for din hjælp - hvad er de flotteste internetbutikker du kender!

Kun shops, der er tusindevis af super flotte hjemmesider, men shops kniper det med.

Rasmus

Hej Rasmus,

Ja må sige du har gjort en indsats :-)

Problemet er selvfølgelig at langt de fleste webshops benytter sig at et standard system, hvor der er begrænsede muligheder. Men man skal jo ikke blive ærgret over, at sine konkurrenter har nogle dårlige sider.

Min erfaring er, at man skal starte med at arrangere et uforpligtende møde med en webdesigner. Hertil mener jeg at kombinationen af en grafiker og programmør fra anden indstands plejer at fungere bedst.

Start evt. med at finde en grafikker, hvor du kan fremlægge dine ideer mm. Her vil han lave et screen-print, hvor I får jeres ideer på print.

Enhver programmør bør kunne programmere udfra et layout.

Ved programmeringen er det ultra vigtigt at man vælger sit firma med omhu! Alle webprogrammører bør kunne dokumentere deres kunder succes og kundeflow.

Det hele handler i sidste ende om, at ens hjemmeside er søgeoptimeret fra Google... Det er der kunderne kommer fra (helt af sig selv).

En typisk high-quality webshop løber hurtigt op i kr. 60-80.000. Hvorimod en standard webshop kan laves for 10-20% af den pris...

Der er noget at tænke over :-)

R.- Rosenbegr

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 23:40

Jeg kan godt forstå at for mange vil den relative store prisforskel betyde at de vælger en standart løsning.

Men efter en gennemgang af nu over langt over 3000 webshops burde der være langt flere som virkelig var noget særligt.

Jeg syntes jeg har svært ved at se hvad det er som gør prisforskellen.

Og det er jo netop derfor denne tråd er oprette for at finde dem som har skabt en forskel.

Jeg forstår, og ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Men langt største delen af alle webshops bliver lavet i oscommerce. Selv mange af de løsninger som der er blevet brugt en større sum penge på lavet i oscommerce. Jeg har også ladet mig fortælle at for en dygtig programmør kan stort set alt lade sig gøre også med osc. som base.

Så hvis osc. er basen man bygger på hvor er det så det koster. Designarbejdet ? eller er der meget der skal programmeres om når man flytter ”kasserne” fra hvor de ”normalt” ligger ?

Rasmus

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:46
Hej Igen

Jo den store forskel ligger ´selvfølgelig i det grafiske arbejde.

Men efter sigende så er det en videnskab for sig selv, at genere et program, som hele tiden holder sig updated, ved søgninger på google. Dvs. hvis en man skriver "køb skjorter" - så kommer din portal med salg af skjorter til at stå øverst...

Men dygtige grafikkere tage som regel op til kr. 600 eksl. moms - og der er KÆMPE forskel på grafikkere. Tro mig...

Jeg har selv lige fået et tilbud på webshop programmering. Det lød på kr. 35.000 ekls. moms.

Grafikkeren skulle have det samme.

Det var en tøj-portal. Jeg har ikke oprettet den endnu :-)

Alt i alt, så drejer det sig lige så meget om god service, overskuelig shop, og frem for alt gode produkter...

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 01:50

Hej igen

Først en kommentar til problematikken omkring det, at få sin shop til at skille sig ud. Jeg har gennem tiden set mange shops (oftest lavet i Flash), som var æstetisk nydelige (og som skilte sig markant ud), men som ikke kunne holde min interesse fanget mere end 20 sekunder. Ofte ledsagedes lukningen af browseren med et "Arghsgu - nu gider jeg ikke lede efter XYZ længere".

For mig at se er der forskel på at skille sig ud, og på at ville omdefinere alle etablerede standarder. Som bruger finder jeg eksempelvis en vis tryghed i at vide, at i venstre side finder jeg en kategorioversigt - så skal jeg ikke lede fem minutter efter butikkens varer. En klog mand (jeg har desværre glemt hvem) sagde på et tidspunkt, at reklamebureauer er de værste til at lave hjemmesider / netbutikker. Reklamebureauer er fra offline-mediet vandt til at sælge et budskab ud fra egen (klientens) dagsorden. På nettet er man imidlertid nødt til at vende billedet om og spørge - hvad er brugerens dagsorden, og hvordan hjælper jeg ham så bedst med at gennemføre denne? Det kan virke som common sense, men desværre har jeg oplevet mange butikker der er udviklet ud fra eget verdensbillede, og ikke kundens.

Nu hvor reklamefolket lige fik et slag, er turen vist kommet til programmøren . For mig at se, er meget af den funktionalitet, som stilles til rådighed, udvalgt ud fra devicen "fordi man kan!". Amazon implementerede tidligt funktionen "Folk der købte X købte også Y". Glimrende når jeg sidder og kigger på en bog om Photoshop, og gerne vil inspireres til lignende bøger. Hvis jeg imidlertid kigger på et rullegardin, er jeg ret ligegald med at kunder, der tidligere har købt rullegardinet også har købt en sækkestol i groft hør. Igen synes tanken ofte at være "Orv hvor smart - en ”kasse” mere til samlingen" end "gad vide om MINE kunder finder funktionen relevant?".

Ovenstående er eksempler på, at standarder, efter min mening, faktisk er af det gode, og at den kreative frihed bør udfoldes inden for disse standarder. Det sidste eksempel viser derimod, at man bør stille spørgsmål til standard-funktionerne - er de relevante i sammenhængen?

Beklager hvis jeg fik bevæget mig lidt væk fra temaet, men jeg synes, at "udskillelsen" ukritisk ophøjes til et mål i sig selv - uden at der stilles spørgsmål ved, hvorfor man vil skille sig ud, på hvilke dimensioner man vil skille sig ud, og i lyset af hvis dagsorden, udskillelsen skal ske.

Tilbage til det tema som har været fremme sidst i denne tråd - hvad afgør prisniveauet for en butik? Som jeg ser det, er der (som minimum) tre dimensioner som er afgørende: 1: Det grafiske layout. 2: Krav til funktionalitet 3: Kvaliteten af billedmaterialet.

Ad 1- Grafisk layout: Skal der sættes en dygtig grafiker på opgaven, koster det penge - mange penge. I den forbindelse er jeg nødt til at sige, at det, efter mine erfaringer, er nødvendigt at se på, om grafikeren er vant til at arbejde med online-mediet. Om muligt skal den udvalgte både være interaktionsdesigner, grafiker og brugervenlighedsekspert. Disse kvalifikationer er (om de er samlet i én eller flere personer) bare dyre at købe sig til. Har man ikke pengene - bliver den lette løsning at støtte sig op ad standard-løsningen, og så blot skifte bagrundsbillede og logo.

Ad 2 - Krav til funktionalitet. Standardløsninger (som OSC) har på forhånd defineret de funktioner som man må forventes at få brug for i en onlinebutik. Standardfunktionaliteten er i mange tilfælde tilstrækkelig, men produkterne eller de funktionelle ønsker skal ikke være ret komplekse før man kommer til kort, og skal have koden modificeret. Ønsker man at registrere oplysninger om sine varer - ud over pris og en fritekst b

Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 02:22
NB: Selv om jeg uddelte et hug til reklamefolket, var det ikke min mening at skære alle reklamebureuer over en kam  Rigtig mange bureauer arbejder både med offline og online medier, og gør det godt. Min pointe er blot, at man efter min ydmyge mening bør bevæge sig fra salget af et budskab til besvarelsen af spørgsmål - en øvelse som ikke alle har formået at udføre til Ug.

Mvh.

Thomas

Fra Hjørring
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:50

Et godt bud:  http://somo-art.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

www.cdon.dk

Dbh.

Kenneth Hedegaard Olsen

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1775
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 21:16

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:45

Som albelli også er inde på, så skal man efter min mening stille sig følgende spørgsmål til sig selv:

"Hvad er vigtigst for mig: At have noget anderledes/nyt og bliver anerkendt for det, eller at have den størst mulige omsætning i min webshop?"

Der er selvfølgelig situationer hvor det har sin berettigelse at lave noget nyt og helt unikt, men i langt de flestes tilfælde er det fuldstændig hul i hovedet at forsøge at opfinde nye dybe tallerkener, istedet for at basere sig på de ting der allerede findes, og har en dokumenteret og gennemtestet effekt.

Sidst jeg så en opgørelse over de 10 mest sælgende webshops i danmark, baserede 9 ud af 10 sig på standard shops, som så blot er tilpasset i mindre grad.

Det handler om at sælge sine varer, ikke sin hjemmesides design eller sjove påfund.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)