Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning af webshop til salg, hvordan?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Håber i kan hjælpe mig med et lille spørgsmål.

En partner og jeg ejer sammen webshoppen Billigeslips.com. Da vi ønsker at kigge nærmere på andre projekter, vil vi gerne sætte webshoppen til salg. Problemet ligger dog i, at vi ikke aner hvad vi skal sætte den til salg for.

Webshoppen omsætter for et rigtig pænt 5-cifret beløb hver eneste måned, og omsætningen stiger for hver måned der går, altså har den kæmpe potentiale.

Der markedsføres mange steder på nettet, samt har webshoppen fået mediedækning.

Vi har brugt ufattelig mange timer på at få webshoppen op at køre, og den er idag rigtig nem at drive. Derudover skal det siges. Derudover skal det siges, at omkostningerne i shoppen er rigtig lave, hvilket giver pæne overskud.

Derudover skal det nævnes, at konverteringsraten er blevet rigtig høj.

Er der nogen der kan hjælpe med en eventuel prissætning? :-)

Håber at høre fra jer, og på forhånd tak for jeres tid. :-)

Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Iværksætter - Med flere virksomheder Skrevet kl. 22:35

Hej

Hvad er avancen på de slips du sælger? og kan man evt se siden?

/Morten

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:37
Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 22:39

Morten:
og kan man evt se siden?

Du kan se siden her - linket nævnes desuden også i indlægget :-)

Til trådstarter: ofte så ser jeg at folket på Amino prisætter deres hjemmeside ved at gange omsætningen for én måned med 12 - altså bliver prisen for hjemmesiden/webshoppen det som den omsætter for på ét år :-)

Jeg har aldrig selv prøvet at sælge en hjemmeside før så jeg fortæller kun ud fra observationer :-P

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:45

Avancen er rigtig rigtig god, men kan af forretningsmæssige årsager ikke nævne det præcise tal i denne tråd :-)

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 23:02

Jeg tror det er meget forskelligt, hvordan man prissætter en webshop.

Der er utrolig mange faktorere der spiller ind i sådan et salg efter min mening ihvertfald. Nedenfor har jeg nævnt nogle punkter, jeg ihvertfald ville kigge meget på, hvis jeg skulle købe en webshop.

Om man bare kan gange en månedlig omsætning med 12, ved jeg ikke. Men jeg synes selv, du skal sætte dig ned og regne lidt på det og evt. sætte den til salg og se hvordan folk reagere på det beløb, du selv mener er realistisk ved et salg.

• Er konkurrencen stor?
  • Hvor mange besøgende har du?
  • Hvor mange ordre har du?
  • Hvordan ligger din side placeret på google?
  • Hvad ligger din omsætning på?

Held og lykke med salget og de nye projekter.

/Martin

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 23:26

Det er vist en tommelfingerregel for affiliatehjemmesider  - den er ikke brugbar for webshops med vareforbrug o.s.v. 

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 23:42

Hvis jeg var en 100% rationel køber, ville den pris jeg ville give for webshoppen være lig med omkostningen ved af etablere det samme som I har lavet + den gevinst jeg ville have ved af købe jeres webshop i en periode svarende tin min egen alternative udviklingsperiode.

Fra Sæby
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 141
Fra  Tec-connect.dk Skrevet kl. 09:22

Prisen vil nok være 1-3 års overskud efter man har fra trukket et beløb til løn svarende til timeforbruget. plus prisen for vare lager, nogen gange kan man lægge lidt til for goodwill

Bent Olsen

www.fuglelex.dk

Få en prof. lyd på dine optagelser, se vores tilbud, komplet hjemmestudie til kun 4399,-

Fra San Francisco, Californien
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:17

Hej Christian, 

Det er godt nok imponerende! Tillykke med den flotte webshop. Jeg har været inde på shoppen, og den er virkelig flot sat op. Jeg ser et stort potentiale i sitet. 

Du må lige sige til, når du har fundet den rette pris. Jeg har også set flere tage udgangspunkt i 12 måneders indtjening og så har sat prisen derefter, men det er jo dig og køber, der skal finde en pris, I begge kan leve med. :) 

Jeg går dog lidt og leder efter en shop, så du må endelig skrive, når du kender til en pris. 

Mvh. Celia Schow

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)