Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post danmark + shopify

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Thorup:
Jojo, men med en omsætning i den størrelse, så vil man opgradere sit Shopify abonnement, så de 2% bliver til 1% eller 0%

Jojo, men så bliver den faste månedlige ydelse jo også tilsvarende højere. No matter what er det en relativ dyr shopløsning for et hobby-projekt...

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 20:15
Nu var det jo dig selv, der nævnte en millionomsætning, så det var jo det jeg svarede på

Så hvis hobby - tag den lave månedlige ydelse med de 2% ellers vælg det som passer :-)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 20:27

Ole Thorup:
Så hvis hobby - tag den lave månedlige ydelse med de 2% ellers vælg det som passer :-)

True that, men stadig en dyr løsning...

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 10
Indlæg ialt: 338
Fra  Jivana Skrevet kl. 20:37

belnacho:
Er min omk. beregning nogenlunde præcis? 

Ser korrekt ud, dog kun et indløsningsgebyr NETS eller EUROLINE som tidligere nævnt

Vedr forsendelsesomkostninger skal du indregne

pris per pose/kasse (vil være afhængig af hvor mange poser der købes per gang)
Omkostninger til evt. fyld
Omkostninger til labels
Omkostninger til print af faktura

Omkostninger til at aflevere forsendelser 

Du kan så yderligere tilføje marketingsomkostninger og engangs startomkostninger i form af indkøb af evt. software/hardware/lagerhylder o.l.

Glad indehaver af Jivana webshop - vi sælger Økologisk kosmetik og makeup - tjek os ud!

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:42

sådan som jeg har forstået det der betalingshelvede.

nets skal have en tusse for at jeg kan bruge det danske flag kort.

quickpay/epay und so weiter skal have feks 150-199 for at trække magnetstriben igennem. incl de udenlandske kort.

Så skal jeg også betaler (euroline) for at få mine gryn i hånden. Angry

hvis der er noget jeg har misforstået please inlighten me :D

Det kan vel ikke svare at boykotte det alm dankort? De fleste jeg kender bruger visa/dk til online handel.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 20:46
Der er stadig en del, som bruger alm Dankort, så du mangler også at indregne NETS oprettelsesgebyr på 3500 dask (engangs)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Skrevet kl. 20:54

belnacho:
Det kan vel ikke svare at boykotte det alm dankort? De fleste jeg kender bruger visa/dk til online handel.

De fleste betaler med Dankort (hos os anyways...). Vær opmærksom på at en almindeligt DANSK visa/dankort altså ikke kan køres gennem Euroline da det regnes for et dankort når man betaler med det fra Danmark. Derfor kan du ikke undvære Nets desværre.

Desuden vil jeg vove den påstand, at shops der modtager dankort på den måde får en vis form for troværdighed...

Tilmeldt 26. Mar 12
Skrevet kl. 21:10

nets side:

Hvis du søger om en aftale for internationale betalingskort for internethandel og/eller post- og telefonordre, skal du betale oprettelsesafgiften på 3.500 kr. med
betalingskort, inden du sender din ansøgning. Prisen dækker behandlingen af din ansøgning, og hvis du søger om både internethandel og post- og telefonordre
i samme ansøgning, betaler du i alt 3.500 kr. Jeg vil meget gerne have så lidt muligt at gøre med nets. Har en religiøs anti holdning til det firma efter nets sagen :p
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 09:03

Hej

Jeg har www.sushibutik.dk og www.sushibutiken.se og da jeg bor i Sverige har jeg et svensk firma og dermed ikke adgang til at kunne modtage betaling med "rene" Dankort.

Da de fleste Dankort er Visa/Dankort, så er der aldrig problemer og jeg tror at hele vores målgruppe har et Visa/Dankort, da vi aldrig har fået henvendelser fra kunder om at de ikke kunne bruge deres kort.

Når vi har spurgt på Facebook om det er et problem, at vi ikke tager imod "rene" Dankort, så er der aldrig nogen som har skrevet at de ikke kunne handle på grund af det.

Så vi har droppet en Dankort aftale og sælger udelukkende til folk med kreditkort og jeg tror ikke vi ville kunne tjene de ekstra penge ind, som det koster at have en Dankort aftale.

(Vi ville skulle oprette dansk selskab og lave dansk momsregnskab etc. I dag kan vi sælge for 280.000 til DK uden at skulle betale dansk moms)

Tilmeldt 26. Mar 12
Skrevet kl. 21:18

Vil lige lave en opfølgning, hvis andre kan bruge noget af denne debat.

Har haft kontakt til quickpay som anbefaler mig at have dankort hos nets 250 opr. og 1000 årligt.

Men derudover have de andre kort hos feks euroline og dermed spare de 3500,- i oprettelse hos nets. dog er gebyret % højere end hos nets.

Men indtil man når stabil omsætning, kan der altid laves nye økonomi analyser hvad der bedst kan svare sig.

Personligt har jeg forladt tanken lidt med at bruge magento go, shopify, volusion osv.

Lavede et par detaljerede avance beregninger om hvor mange kunder jeg skulle have kontra de forsk hosts.

Så jeg kigger på at få designet siden af folk fra start af, lidt dyrere end jeg havde budgetteret.

Dog viser mine egne beregninger at engangs beløbbet fra start af er bedre givet ud. Da jeg får en markant lavere drift.

Det er mine betragtninger :D

Mvh

Frederik

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)