ja er det sådan at retten finder det sådan til han hænger på en 3F overenskomst ved et konkursbo. Så vil der være mange der ikke vil få job i den virksomhed igen de er ansat i hvis denne skulle gå konkurs |
Nicolaj Thomasen:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor debatten skal være så usaglig og hvorfor der kastes så mange udokumenterede tal og påstande på bordet, der plejer at være en højere standard på Amino.
Jeg prøvede at finde tallene på 3F's hjemmeside, som var nede så jeg tog et udsnit fra Google, hvilket jeg på sagligstevis også gjorde opmærksom på.
Men de nye tal for jeg det til at koster det 155 kr. om måneden før skat for Krifa, og i alt (250 kr. + 170 kr. * 2) = 590 kr. for 3F. Grunden til at 170 kr. ganges med to er at den del ikke er fradragsberettiget.
Difference imellem de to bliver så: 590 kr. - 155 kr. = 435 kr. med den tidligere angivede timeløns difference på 2,66 kr pr. time, betyder det at hvis man arbejder over 163 timer så er 3F den bedste handel og hvis man arbejder under så er Krifa den bedste handel.
Under alle omstændigheder, så er det svært at genkende det billede med at der er tale om løndumping, som 3F har tegnet.
Nicolaj Thomasen:Der er så åbenbart flertal i 3F for en betydeligt højere pris, end hos de gule. Jeg ved at nogle lokalafdelinger arrangerer fællesture til sommerland, juletræsfester, rabat på koncertbilletter og cirkus osv. osv., ligesom 3F financerer en række AMU-kurser, samt faglige sager i Arbejdsretten.
Men det virker også som om medlemmerne stemmer med fødderne, for de Gule stormer frem, og LO-forbundene mister medlemmer. http://avisen.dk/de-gule-fagforeninger-stiger-i-medlemstal_166688.aspx
Nicolaj Thomasen:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor debatten skal være så usaglig og hvorfor der kastes så mange udokumenterede tal og påstande på bordet, der plejer at være en højere standard på Amino.
Jeg beklager at mit indlæg ikke har kunne leve op til dine standarder for hvornår noget er sagligt, men jeg gjorde et forsøg på at finde frem til hvordan det rent faktisk forholdt med lønnen, om der var tale om løn dumping eller ej.
Og jeg følte endda jeg gjorde det uden at svine de andre deltagere i tråden til ved at kalde deres deres debat usagligt eller deres påstande udokumenterede.