Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 25 ud af 39 (387 indlæg)
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

ja er det sådan at retten finder det sådan til han hænger på en 3F overenskomst ved et konkursbo. Så vil der være mange der ikke vil få job i den virksomhed igen de er ansat i hvis denne skulle gå konkurs

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nicolaj Thomasen:
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor debatten skal være så usaglig og hvorfor der kastes så mange udokumenterede tal og påstande på bordet, der plejer at være en højere standard på Amino.

Jeg prøvede at finde tallene på 3F's hjemmeside, som var nede så jeg tog et udsnit fra Google, hvilket jeg på sagligstevis også gjorde opmærksom på.

Men de nye tal for jeg det til at koster det 155 kr. om måneden før skat for Krifa, og i alt (250 kr. + 170 kr. * 2) = 590 kr. for 3F. Grunden til at 170 kr. ganges med to er at den del ikke er fradragsberettiget.

Difference imellem de to bliver så: 590 kr. - 155 kr. = 435 kr. med den tidligere angivede timeløns difference på 2,66 kr pr. time, betyder det at hvis man arbejder over 163 timer så er 3F den bedste handel og hvis man arbejder under så er Krifa den bedste handel.

Under alle omstændigheder, så er det svært at genkende det billede med at der er tale om løndumping, som 3F har tegnet.

Nicolaj Thomasen:
Der er så åbenbart flertal i 3F for en betydeligt højere pris, end hos de gule. Jeg ved at nogle lokalafdelinger arrangerer fællesture til sommerland, juletræsfester, rabat på koncertbilletter og cirkus osv. osv., ligesom 3F financerer en række AMU-kurser, samt faglige sager i Arbejdsretten.

Men det virker også som om medlemmerne stemmer med fødderne, for de Gule stormer frem, og LO-forbundene mister medlemmer. http://avisen.dk/de-gule-fagforeninger-stiger-i-medlemstal_166688.aspx 

Nicolaj Thomasen:
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor debatten skal være så usaglig og hvorfor der kastes så mange udokumenterede tal og påstande på bordet, der plejer at være en højere standard på Amino.

Jeg beklager at mit indlæg ikke har kunne leve op til dine standarder for hvornår noget er sagligt, men jeg gjorde et forsøg på at finde frem til hvordan det rent faktisk forholdt med lønnen, om der var tale om løn dumping eller ej.
Og jeg følte endda jeg gjorde det uden at svine de andre deltagere i tråden til ved at kalde deres deres debat usagligt eller deres påstande udokumenterede. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

sören :

@bruunmedia - jeg bad om lidt objektivitet, forstået sådan, at det bør være muligt at diskuterer det arbejdsretslige system og en eventuel ændring af dette, uden at komme med kommentarer til den aktuelle sag.

Jeg vil gerne holde mig neutral både til 3F og til Vejlegården og udelukkende se på om fagbevægelsen generelt har lovmæssig belæg for at sanktionere - og det har de, det står jo klart.

jeg kender udemærket dit synspunkt i sagen "Vejlegården" - spørgsmålet for mig var mere det "kriminelle" drejning der er sket, altså at jeg opfatter det som et angreb på demokratiet, når man forsøger at sætte en lov udenfor virkning.

http://politiken.dk/debat/profiler/kristianmadsen/ECE1695790/borgerlighedens-falske-frihedskaemper/

mvh

Din vinkling på om fagbevægelsen har lovmæssig belæg for at sanktionere i den givne sag, må bero på at du ikke forstår grundprincippet i dansk lovgivning - Domus Pater princippet.

Det betyder i al enkelhed at dansk lov skal være så logisk og fornuftig som en dansk familiefader. Lovprincippet betyder også at det ikke er lovteksten der er gældende men intentionen med lovteksten på det tidspunkt hvor loven blev lavet. (dette i modsætning til brittisk/amerikansk ret hvor det er fortolkningerne i retten der udmønter den faktiske lov)

Tror du i ramme alvor at intentionerne blandt de politikkere der lavede denne lov i 1899 og reviderede dele af den i 1960 var at denne lov skulle give 3F ret til at bekæmpe en resturatør der er organiseret og har overenskomst, og lønner over begge de overenskomster der findes på området, hvis medarbejdere ikke har bedt om 3F's indblanden?

Omkring hackerangreb så er det selvtægt. Det er aldrig i orden, selvom jeg da på trods af dette var ok med at den midaldrende mand i Brøndby der for ca 10 år siden voldtog, mishandlede og dræbte en 8 årig pige og som efterfølgende blev stukket ihjel i Vestre Fængsel. Det var ligeså forkert som dette hackerangreb, men meget lettere at tilgive end eksempelvis et hackerangreb på en nødhjælpsorganisation.

3F opfører sig ikke som det var intentionen med loven. Intentionen i lovene fra 1899 og 1960 var at sikre arbejdere mod at blive udnyttet og lide overlast - ikke at sikre en fagforening ret til at påtvinge andre deres vilje.

Dette er ikke arbejdernes sag. Det er 3F's sag!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

3F opfører sig ikke som det var intentionen med loven. Intentionen i lovene fra 1899 og 1960 var at sikre arbejdere mod at blive udnyttet og lide overlast - ikke at sikre en fagforening ret til at påtvinge andre deres vilje.

Dette er ikke arbejdernes sag. Det er 3F's sag! 

 

Star Star Star Star Star

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

@BroncofanDK - nej jeg tror bestemt ikke at det der sker i øjeblikket er i overensstemmelse med de oprindelige intentioner, som jeg skrev er en tilpasning til 2012 på sin plads, alene af den grund at vores samfund ikke bør stilles i et dilemma som dette.

mvh sören

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

BroncofanDK:
Amin har i denne tråd beskrevet at den tidligere forpagter gik konkurs, ergo at der íkke er tale om overtagelse af etableret virksomhed, men om etablering af en ny virksomhed. Denne nye virksomhed har så valgt at tegne overenskomst med Krifa, og ikke med 3F.

Når nogle af de ansatte følger med, så gælder den gamle overenskomst stadig ifølge 3F. Er det ikke det Arbejdsretten skal afgøre den 15. august?

Det er sådan at hvis du overtager en virksomhed så skal du overtage virksomhedens forpligtelser. Hvis en virksomhed går konkurs ryger alle dens aktiver og forpligtigelser ind i et konkursbo. Aktiver realiseres og passiverne dækkes i forhold til deres status (banker og advokater øverstAngry)

Ingen af os (næppe heller 3F) ved om, og i givet fald hvilke dele fra den tidligere virksomhed Amin har købt. Mit gæt vil være at han ikke har købt aftalen med 3F ud af konkursboet.

Uanset om 3F skulle få ret, så er det stadig dybt umoralsk at en fagforening så groft over 4-5 måneder har chikaneret (og sandsynligvis har ret til at chikanere) Amin, før de eventuelt får rettens ord for at det er lovligt. Det kaldes selvtægt i alle andre henseender, og det er et udtryk for lovløshed.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

3F opfører sig ikke som det var intentionen med loven. Intentionen i lovene fra 1899 og 1960 var at sikre arbejdere mod at blive udnyttet og lide overlast - ikke at sikre en fagforening ret til at påtvinge andre deres vilje.

Dette er ikke arbejdernes sag. Det er 3F's sag!



Det er supergodt skåret ind til benet. 

Jeg ved at 3F og HK forsømmer deres egne medlemmer når de har brug for hjælp. Har selv erfaret det, og kan se at andre også har tilsvarende erfaringer. De er kun interesserede i at bibeholde deres egne gode faste stilling med pension.

En formand, der i medierne endda har erklæret at skoen trykker fordi de er naboer og han målrettet kører hetz mod denne, samt langer ud efter Saxo Bank i den her sammenhæng mistet overblikket fuldstændigt (hvis han har haft sådan et).
http://politiken.dk/erhverv/ECE1696701/3f-formand-en-kriminel-gruppe-haetteklaedte-mennesker-skal-ikke-bestemme-over-os/

Det bedste ville nok være for 3F at få Poul Erik Skov Christensen fyret, men det er nok ikke nogen mulighed. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Nicolaj Thomasen:
Der er så åbenbart flertal i 3F for en betydeligt højere pris, end hos de gule. Jeg ved at nogle lokalafdelinger arrangerer fællesture til sommerland, juletræsfester, rabat på koncertbilletter og cirkus osv. osv., ligesom 3F financerer en række AMU-kurser, samt faglige sager i Arbejdsretten.

Men det virker også som om medlemmerne stemmer med fødderne, for de Gule stormer frem, og LO-forbundene mister medlemmer. http://avisen.dk/de-gule-fagforeninger-stiger-i-medlemstal_166688.aspx 

Ja, jeg havde sikkert gjort det samme, det er som at flytte udenlands i stedet for at forsøge at ændre dansk politik

Lundsby:
Jeg beklager at mit indlæg ikke har kunne leve op til dine standarder for hvornår noget er sagligt, men jeg gjorde et forsøg på at finde frem til hvordan det rent faktisk forholdt med lønnen, om der var tale om løn dumping eller ej.

Det var ikke udelukkende møntet på dig, der er bare blevet smidt en masse tal og påstande, i denne efterhånden lange tråd, som ikke har hold i virkeligheden.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sören :

Hej.

DA og Horesta ønsker ikke loven/sanktionsretten ændret !

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-52057668:arbejdsgivere-i-strid-med-venstre.html

mvh

Det må da komme som en stor overraskelseSurprise

Hvis du er underleverandør til byggefirma A, som konkurrere med byggefirma B som ikke vil arbejde sammen med dig, vil du så ikke hellere have at byggefirma A vinder ordren?

Horesta og 3F har 100% samfaldende interesse i at Vejlegården følger en overenskomst med disse to parter, fremfor en aftale med Krifa. Jeg håber ikke at det kommer som et stort chock for nogen. Den store forskel er at eksempelvis Horesta og DA deltager i hele cirkus som 3F har startet.

Side 25 ud af 39 (387 indlæg)