Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 7 ud af 39 (387 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas og Martin.

Hvad vil det betyde at inddrage lidt

ART OF WAR i jeres "krig"?

Hilsen Esben.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:01

Brandfolk, politibetjente, stilladsarbejdere og sikkert mange andre skal også være medlemmer.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:03

Esben, jeg er ikke i krig, jeg syntes bare de udøver landsskadelig virksomhed og fortæller det bare til dem der gider lytte.
Det er bare en af mine hobbies.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 11:05

ja det skal de, men tandlæger, læger kan ikke arbejde hvis de ikke er medlem, det kan de andre godt

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:16

Hej Martin.

Jeg ønsker heller ikke krig.

Er selv 3Fer.

"Vi har sejret a helvede til" passer desværre lidt for godt på 3F.

Jeg har selv haft CVRnummer som fotograf, og savner at 3Fs forbund mangler forståelse for at pengene til arbejdsgiver ikke kommer af sig selv.

ART OF WAR kan bruges (har jeg hørt) til at vinde krige uden der skal gydes blod.

Det behøver nødvendigvis ikke være militære slag.

Hvad er jeres mening om dette?

Med venlig hilsen Esben.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nu ofte (4 gange efter hvad jeg kan huske pt.....ved ikke om det er ofte nok til at blive kaldt ofte) forladt en arbejdsplads (fabrikker, smedie) når "ham den forskruede" kommer anmarchene med at nu skal jeg meldes ind i Deres fagforening, ellers ville jeg ikke kunne arbejde der.

Det må vel være at tvinge folk?

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 14:11

Med fare for, at mit indlæg er forkert placeret og off topic. Jeg indrømmer, at jeg ikke har sat mig ind i den verserende, omtalte sag fra Vejle og, at jeg ikke har læst ret mange indlæg i denne tråd. Jeg kan hurtigt konkludere, at det er noget, der går i folks ringmuskel. Sådan er det med fagforeninger og sådan har det vist været i mange år.
Jeg undrer mig over, hvorfor debatten kommer så højt op i gear på Amino.dk.
Er der ikke andre fora, hvor man i højere grad kunne påvirke det, der foregår.

Jeg er ikke sikker på, at dem hos 3f, der har noget at sige kigger ret meget på Amino.dk, men jeg kan jo tage fejl.

Det er vel et spørgsmål om affinitet.

( Jeg er også en af dem, der tidligere er blevet bedt om at vise "bogen" (medlemsskab af fagforeningen) så jeg var "en af gutterne"... )

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:16

Lars Skou :

Med fare for, at mit indlæg er forkert placeret og off topic. Jeg indrømmer, at jeg ikke har sat mig ind i den verserende, omtalte sag fra Vejle og, at jeg ikke har læst ret mange indlæg i denne tråd. Jeg kan hurtigt konkludere, at det er noget, der går i folks ringmuskel. Sådan er det med fagforeninger og sådan har det vist været i mange år.
Jeg undrer mig over, hvorfor debatten kommer så højt op i gear på Amino.dk.
Er der ikke andre fora, hvor man i højere grad kunne påvirke det, der foregår.

Jeg er ikke sikker på, at dem hos 3f, der har noget at sige kigger ret meget på Amino.dk, men jeg kan jo tage fejl.

Det er vel et spørgsmål om affinitet.

( Jeg er også en af dem, der tidligere er blevet bedt om at vise "bogen" (medlemsskab af fagforeningen) så jeg var "en af gutterne"... )

Årsagen til at der er en hidsig debat, er fordi at dette er et debatforum. Denne sag kunne i princippet ramme os alle, for ligesom os, er ejeren af restauranten i Vejle en iværksætter som skaber arbejdspladser. Det er korrekt at der måske er andre fora som vil være mere ideelle at diskutere dette i hvis man ønsker indflydelse på hvad 3F egentligt har gang i, men det er nu og engang her på Amino at vi iværksættere diskuterer iværksætterrelaterede emner. Længere er den egentligt ikke..

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 14:49

Af den simple grund, mange her inde ønsker friheden tl selv at bestemme , hvilket Lo og 3F ikke gør, de vil bestemme mange af regler der skal foregå i en virksomhed, hvilket jeg og mange andre ikke bryder os om

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 15:06
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Provins:
Af den simple grund, mange her inde ønsker friheden tl selv at bestemme , hvilket Lo og 3F ikke gør, de vil bestemme mange af regler der skal foregå i en virksomhed, hvilket jeg og mange andre ikke bryder os om

- den danske model er netop et udtryk for frihed.

Arbejdsmarkedets parter kan frit forhandle uden politisk indblanding !

Ønsker en arbejdsplads/virksomhed  at fungere uden indblanding har de frihed til at gøre det. Der er igen virksomhedsejer der er tvunget til at være medlem af en arbejdsgiverorganisation og de ansatte ej heller tvunget til at være medlemmer af nogen faglig organisation.

Det er da frihed !

mvh 

Side 7 ud af 39 (387 indlæg)