Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger ekspertviden om webhotels og sammenkobling!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer!

Jeg rider på en vild bølge af iværksætteri i øjeblikket - og synes at jeg har 30 timer i døgnet, så overskuddet det flyder bare ud af mig, og når jeg ikke sidder og tekstforfatter til, og udbygger mit første projekt, så brainstormer jeg til nye websites som jeg skal have op at køre, hvor alle de ting jeg har lært indtil nu så vil komme i god brug.

Nå, men det er jo ikke alt jeg ved - og ikke alle ting jeg er ekspert omkring, og derfor må man ty til eksperterne - i mit tilfælde Aminoerne.

Jeg har p.t. et domæne og en tilknyttet webhotel - http://goingtocopenhagen.com/. Hvis jeg nu valgte at starte en ny hjemmeside op - det kunne eksempelvis være www.mindejligehesteverden.dk (det er det ikke, skal det lige tilføjes). Når jeg så har et webhotel med ubegrænset trafik på  (og til husbehov nok plads, det kan jo altid opgraderes) - kan jeg så bestille det nye domæne, men undgå at skulle betale for endnu et webhotel, men derimod lave en 'underside' der hedder: http://goingtocopenhagen.com/mindejligehesteverden, og så bare redirecte www.mindejligehesteverden.dk til underdomænet på mit allerede eksiterende webhotel?

Jeg har drukket rødvin her til aften, og skrivelysten flyder ud af mig som overskuddet også gør - så hvis jeg er fuldstændig uforståelig, eller gentager mig selv i løbet af sætningerne, så beklager jeg, men håber stadig I vil give jeres besyv med på mit problem!

Med venlig hilsen,

Kasper.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 21:14

Det kommer meget an på hvilken webhotel udbyder du har.

Hvis webhotellet ikke har en regel der gør det "forbudt" eller har gjort det teknisk umuligt, så kan man sagtens gøre det.

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 21:32

Hej jensemanden.

Uhh, det ved jeg skam ikke om de er imod. Jeg har Unoeuro som udbyder!

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:37

Det mener jeg godt, du kan hos UnoEuro. Tjek, om du kan tilknytte flere domæner samt oprette flere databaser, så er det muligt at have flere sites liggende på samme webhotel.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 21:40

Flere mySQL-databaser er et tilkøb til ens webhotel, men domæner kan man sagtens tilknytte, bare ved bestillingen af domænet.

Men kan jeg ikke nøjes med at have en database?

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:51

Kasper:
Men kan jeg ikke nøjes med at have en database?

Det er i hvert faldt ikke helt trivielt at sætte op (måske kan du gøre det ved at ændre prefix på tabellerne) - og det kan hurtigt blive rodet. Du skal jo have en database for hvert site du installerer, ellers er indholdet jo det samme - og det er vel ikke meningen?

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 21:57

Nej, det er ikke meningen - men har lige leget lidt med det, og umiddelbart så virker det med andre prefixes til de filer der ligger i databasen?

Du har dog helt ret - det bliver rodet når man så har 3-5 hjemmesider på en database, på et webhotel.. Så er der pludselig 50 filer i ens database. Men er det, det eneste problem? Jeg tænker bare at hvis man kan spare lidt cash der, og det eneste minus er at det er rodet, så går det vel nok?

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 21:59

Jo, du kan sagtens nøjes med en enkelt database. Dog skal du blot huske, hvis det er samme CMS system du benytter til de forskellige sider, at bruge forskelligt database prefix under installationen af den nye side.

*EDIT*

Så lige at der var svaret.

Hvis jeg var dig, og gerne vil have et lidt mere "struktureret" overblik, så ville jeg måske vælge en anden hostingudbyder end unoeuro, som tilbyder flere mysql servere under samme webhotel. Jeg ved der er nogle stykker, som tilbyder gratis oprettelse af ekstra database under samme webhotel.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:01

Jeg ville personligt være træt af at basere alt på én database. Hvad nu hvis dit site bliver hacket? (som det er sket for nylig for mig på et WordPress site - går ud fra, at det er WordPress du installerer).

Men bortset fra det, så koster det jo ikke alverden at købe et større webhotel hvor du må have f.eks. 10 domæner og et ubegrænset antal databaser - faktisk kan du få det hos Meebox for ca. 160 kr. om året.

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 12:31

Det kan du sagtens Kasper. Jeg har selv haft webhotel hos UnoEuro med et andet domæne tilknyttet, og det virker helt fint. Det virker sådan at det andet domæne peger på en mappe på dit webhotel. Du kan selv bestemme om det skal pege på en mappe i "public_html", som indeholder dit nuværende site, eller om det skal være en mappe ved siden af. Det smarteste er selvfølgelig at det peger på en mappe ved siden af, sådan at du ikke får rodet filerne sammen.

Du kan også som Jens skriver, bruge 'table prefix' til at have kun én MySQL database indeholdende flere Wordpress sites, men det bliver noget rod. Jeg vil helt klart anbefale dig at tilkøbe en ekstra MySQL database. Det koster kun ca. 60,- kr. i oprettelse, og intet mere. Ingen månedelige omkostninger.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)