Okay, mange tak for alle jeres svar. Nu har jeg installeret endnu en WordPress på min side, med samme mySQL database. Jeg kan godt se at hvis man begynder at have 3-5 domæner tilknyttet den samme database, så bliver det uoverskueligt. Nå, men jeg er så stødt på en lille ting - en af de smarte ting ved flere hjemmesider, er jo de backlinks man nemt kan få til hinanden. Men hvis min nye side er hosted på samme webhotel, så vil den jo altid hedde goingtocopenhagen.com/hesteverdenen/ - og så 'tæller' backlinket vel ikke så godt som hvis den var i siden på hesteverdenen.dk? (Heste er stadig et fiktivt emne, for dem som snart tror på mig..) |
Det er muligt at du ikke får lige så meget linkjuice ud af links i mellem de 2 hjemmesider, når de er hosted på samme server. Det er jeg ikke ekspert i, det må du høre med en SEO ekspert om.
Men adressen til din fantastiske hesteverden behøver overhovedet ikke at være goingtocopenhagen.com/hesteverdenen/. Det er den kun hvis du har valgt at dit domæne "hesteverdenen" skal pege på en mappe inde i den mappe som hører til "goingtocopenhagen.com". Forvirret? Lad mig forklare.
Din filstruktur hos UnoEuro ser sådan her ud når du har købt dit første webhotel + domæne: Du har en rodmappe som hedder det samme som dit domæne, i dit tilfælde "goingtocopenhagen". Inde i den mappe er der en mappe som hedder "public_html".
goingtocopenhagen.com
- public_html
Roden af dit domæne, dvs. http://www.goingtocopenhagen.com/, peger på mappen "public_html". Din index.html skal derfor ligge i "public_html" mappen. Hvis du lagde den i mappen over ("goingtocopenhagen.com"), så kan folk ikke se den.
Når du så vil tilknytte et nyt domæne til dit eksisterende webhotel, så skal du beslutte dig for hvor rodmappen til domænet skal være. (Husk at "public_html" er rodmappen til dit første domæne) Du kan vælge at lægge den nye rodmappe inde i den eksisterende rodmappe, dvs. inde i "public_html", eller du kan lægge den side om side med den anden rodmappe.
Altså, du kan have en struktur som ser sådan her ud:
goingtocopenhagen.com
- public_html
- - hesteverdenen
Eller du kan have en struktur som ser sådan her ud:
goingtocopenhagen.com
- public_html
- hesteverdenen
Forskellen er altså om "hesteverdenen" ligger inde i "public_html" eller ej.
Og som jeg skrev i min besked tidligere, så vil jeg helt klart anbefale dig at du gør som det sidste eksempel, at du bruger en mappe som ligger side om side med din eksisterende rodmappe. Ellers vil mappen "hesteverdenen" ligge side om side med dine andre mapper på dit eksisterende domæne, så hvis du har Wordpress installeret vil den ligge side om side med mapper som "wp-admin", "wp-content", "wp-includes" osv. Og så er der bare større chance for at der sker et uheld og at du eller en anden lige pludselig kommer til at slette mappen.
Men uanset hvor du lægger mappen henne, så vil folk som besøger dit domæne, www.hesteverdenen.com ikke kunne se på adressen at hjemmesiden er hostet på goingtocopenhagen.com. Kun hvis du laver en redirect, men det ønsker du nok ikke.
Det blev en lidt længere udredning, men jeg håber at det står lidt mere klart nu.