Jeg går med en lille idé om, at formidle kontakt mellem virksomheder og potentielle kunder gennem en portal. Min udfordring er lige nu, at jeg ønsker at virksomhederne kan handle direkte med kunderne - jeg ønsker kun at formidle kontakten, og at transaktionen sker på portalen. Forretningsmodellen er så, at jeg får et "cut" af den omsætning der skabes.
Mit spørgsmål er nu, hvordan dette set-up laves bedst muligt? Mit forslag er, at virksomhederne opretter sig selv med en betalingsaftale direkte på portalen - men hvordan kan dette håndteres rent teknisk? De systemer jeg har kigget på, tillader kun én betalingsaftale - kender I til software der tillader flere?
Så vidt jeg ved, så bliver det ikke under NETS du kan lave det, det ville kunne lade sig gøre med flere forskellige udenlandske udbydere som Paypal & Moneybookers m.m.
Tak for jeres hurtige svar. Som udgangspunkt vil jeg gerne undgå de to modeller, som I skitserer. Paypal bliver for bøvlet for slutbrugeren, og jeg vil meget gerne undgå, at transaktionen vil gå igennem mig - det vil giver for meget administration. Har I alternative forslag hører jeg meget gerne fra jer igen :)
2Checkout (https://www.2checkout.com) kan bruges med mange forskellige betalingsmidler, og jeg kan varmte anbefale det. Dog er det remlig dyrt i drift (99 dollars / måned + oprettelsesafgift), men det er meget udberedt og understøtter en række forskellige betalingsmidler.
Så derfor er det måske smart at starte med Paypal (så vidt jeg ved, kan man også modtage fra kreditkort, hvis man tilmelder sig den service), da det er gratis at bruge - dog tager de en del af transaktionerne.