Hej! Hvis man har et annonce website hvor brugerne annoncerer for ting de ønkser at købe og/eller sælge skal man så lade gamle annonce side på siden eller skal man tage dem af når de er udløbet. Jeg spøre kun rent SEO mæssigt hvorvidt det er godt eller dårlig. Vil der være en SEO pennalty ved at vise gamle annoncer (duplicate content kan være et problem), er der andre ting man skal være opmærksom på? Jeg spørger kun i henhold til SEO. (usability og lignende ting er en helt anden sag, det er jeg klar over...) På forhånd tak, og rigtig god påske. Med venlig hilsen, Peter |
Peter Skouhus:Jeg spøre kun rent SEO mæssigt hvorvidt det er godt eller dårlig. Vil der være en SEO pennalty ved at vise gamle annoncer (duplicate content kan være et problem), er der andre ting man skal være opmærksom på?
Jeg ville tage annoncerne af, hvis der er risiko for DC content, og samtidig redircte gammel annonce URL til kategorioversigten for den kategori annoncen ligger i.
Man kan redirecte til en anden annonce af samme art, men med tiden får du et nærmest uoverskueligt netværk af redirects til redirects til redirects. Ved at redircte gammel annonceURL til kategorioversigten vil det bliver overskueligt at have med at gøre.
Grunden til du skal gøre det er at Google ikke konstant kommer ind på din side på annoncer som er udløbet og der derfor vises en 404 side eller en "annonce udløbet"-side.
Udover ovenstående kan det jo være der er en bruger der har linket til sin annonce fra en anden side, med 301 redirects får du også bevaret det meste af den linkjuice der evt. er fra eksterne backlinks.