Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man slette gamle annoncer eller lade dem sidde (SEO)?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis man har et annonce website hvor brugerne annoncerer for ting de ønkser at købe og/eller sælge skal man så lade gamle annonce side på siden eller skal man tage dem af når de er udløbet. 

Jeg spøre kun rent SEO mæssigt hvorvidt det er godt eller dårlig. Vil der være en SEO pennalty ved at vise gamle annoncer (duplicate content kan være et problem), er der andre ting man skal være opmærksom på?

Jeg spørger kun i henhold til SEO. (usability og lignende ting er en helt anden sag, det er jeg klar over...)

På forhånd tak, og rigtig god påske.

Med venlig hilsen,

Peter

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Skouhus:
Jeg spøre kun rent SEO mæssigt hvorvidt det er godt eller dårlig. Vil der være en SEO pennalty ved at vise gamle annoncer (duplicate content kan være et problem), er der andre ting man skal være opmærksom på?

Jeg ville tage annoncerne af, hvis der er risiko for DC content, og samtidig redircte gammel annonce URL til kategorioversigten for den kategori annoncen ligger i.

Man kan redirecte til en anden annonce af samme art, men med tiden får du et nærmest uoverskueligt netværk af redirects til redirects til redirects. Ved at redircte gammel annonceURL til kategorioversigten vil det bliver overskueligt at have med at gøre. 

Grunden til du skal gøre det er at Google ikke konstant kommer ind på din side på annoncer som er udløbet og der derfor vises en 404 side eller en "annonce udløbet"-side.

Udover ovenstående kan det jo være der er en bruger der har linket til sin annonce fra en anden side, med 301 redirects får du også bevaret det meste af den linkjuice der evt. er fra eksterne backlinks.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:02

Hej Thomas

Tak for feeback. Jeg er med på det du siger her. 

Mit spørgsmål gik mere på om der er nogle SEO bagdele ved at have, med tiden, rigtig mange annoncer som bliver gamle og som bare sidder på siden i en kategori f.eks Gamle annoncer eller noget i den retning.

DC er ikke det store problem (på nuævrende tidspunkt) da annoncerne er af meget forskellig art.

Men tak for indspark.

Med venlig hilsen

Peter

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 05:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Skouhus:
Mit spørgsmål gik mere på om der er nogle SEO bagdele ved at have, med tiden, rigtig mange annoncer som bliver gamle og som bare sidder på siden i en kategori f.eks Gamle annoncer eller noget i den retning.

Ahhhh ok :)Der er flere ting du samlet set bør overveje.

Hvis du ikke sletter gamle annoncer bliver din linkjuice spredt ud over rigtigt mange URL´er i stedet for de få relevante som stadig er aktive, det er dog ikke nødvendigvis et problem for rankings til at starte med, men den dag 1% er aktive annoncer og 99% har et stort skilt hvor der står "udløbet" er det ikke sikkert det er positivt. Du vil helst have folk finder de aktive annoncer på Google og med mange annoncer i arkivet kan der ske kannibalisering, dvs annoncer der sigter på samme keyword, og her kan problemet så være at det er den gamle annonce der vises og ikke den nye (kan ordnes med noget god sidestruktur, hvor nye annoncer er linket fra forside, eller et niveau nede, og arkivet ligger længere ned og har færre interne links pegende).

Meeeeeeen det skal komme an på en prøve.

Du skal have set på din bouncerate på henholdsvis aktive og udgåede annoncer.

Forestil dig du kan se at 90% af dem der kommer fra Google rammer din side og bouncer, og tallet kun er 50% ved aktive annoncer, så er der ikke megen tvivl om at udgåede annoncer skal fjernes så snart de ikke er aktive længere.

Hvis de fleste af dem der rammer en udgået annonce surfer videre på siden da de måske endda bliver præsenteret for "lignende" annoncer i en stor kasse i midten af skærmen, ja så får du faktisk noget ud af at have dem liggende.

Umiddelbart er min mavefornemmelse at det er bedst at slette/redirecte gamle annoncer, da de INGEN værdi har for brugeren, og det derfor vil skabe langt højere bounce end aktive annoncer, men som sagt må det komme an på noget analyse.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:45

Hej Thomas

Tak for dit svar, jeg kan fint følge dig i tankegangen. Man kan sætte det op så man til af begynde med lader alt komme ind, så hen over tiden sletter gamle annoncer, f.eks når man rammer 30/70 eller 40/60, altså forsøge sig frem.

God påske :)

Mvh
Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)