Som overskriften lyder så kunne jeg rigtig godt tænke mig at opstarte en webshop og jeg har nu alt det grundlæggende på plads.
Men jeg har dog følgende spørgsmål:
-Jeg er pt. på dagpenge, hvordan fungere det når jeg opstarter min virksomhed mister jeg så min dagpengeret?
- Fra slutnngen af juli skal jeg starte på barsel, kan jeg stadig have min shop kørende mens jeg er på barsel? Tænkte jeg evt. kunne holde det barsel man som mor skal holde også kunne min mand overtage resten af barslen, men hvad så i den periode hvor jeg skal holde barsel? Eller ville det være klogest at vente med at starte webshoppen til min barsel er slut?
De spørgsmål du har skal du nok spørge kommunen i din by! Det ville jeg gøre, men jeg kan fortælle dig hvordan det var for nogle år siden- ca. 5 år- dengang måtte man gerne være på dagpenge mens man forsøge at køre sin forretning op MEN kun i 6 mdr. Efter de 6 mdr skulle man bestemme sig, om man vil være selvstændig eller på dagpenge!!
Og ja, det vil jo være alt for nemt at modtage dagpenge mens man også tjener til sig selv via sin webshop:)
Mht. barsel har jeg desværre ingen ide.
Rigtig god påske og god vind:)
hilsen Martina
www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!
det nemmeste ville være for dig at starte den op i din mands navn eller kæreste hvis du har en, da han er i arbejde vil det ikke betyde noget for jer, når det er ham der står som ejer
Hej Sabrina, man må sige det en rigtig svær branche du er på vej ind i, en i min familie ejer Mille-me.dk på 6 år så ved alt om deres udfordringer.
Hvis du har brug for hjælp vil jeg gerne svare på spørgsmål og komme med gode råd hvis du vælger at starte op. Vil også foreslå dig at starte op i din mand/kærestes navn.
Du velkommen til at kontakte mig på support@eudesign.dk
Mvh Jesper Krogfelt
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.