Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg momsregistreres?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i den situation, at jeg muligvis kommer til at ramme en omsætning på 50.000 kr med min "hobby-internet-virksomhed". Det havde jeg ikke umiddelbart regnet med og har derfor indtil videre kun opgjort indtægter og udgifter. Mit spørgsmål er om jeg skal momsregistrere mig nu for en sikkerhedsskyld?

I så fald vil jeg gerne høre om I kender til en guide eller lign. der fortæller hvordan jeg laver momsregnskab og skatteregnskab?

Et sidste spørgsmål er om disse regnskaber skal sendes ind samtidig med selvangivelsen, eller?

Mvh.

Daniel 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis du ved du rammer 50.000 kr eller over på 12 løbende måneder skal du momsregistreres i.h.t. loven.

Guide om regnskaber findes der en del af, skat afholder også iværksætterkurser så du kan gøre dem eller google iværksætterkurser - alternativt er der eksterne bogholdere der kan tage sig af det - søg evt. under freelancer herinde.

Regnskaberne skal ikke indsendes, men bruges ved udfyldelsen af selvangivelsen. De skal overholde reglerne i bogføringsloven, og kun gives til skat på anmodning.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)