Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæææælp - er der en excel haj derude ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminovenner,

Håber der er en excel haj derude der kan hjælpe mig.

Jeg sidder med et stort excel ark, hvor der blandt andet er en kolonne med emails i og her skal jeg KUN have de linjer frem hvor der er dubletter. Så jeg skal søge (udvælge) dem hvor der er 2 ens eller flere emails ?

Søgningen skal i den kolonne så ende med at se sådan her ud feks:

peter@amino.dk

peter@amino.dk

allan@novo.dk

allan@novo.dk

allan@novo.dk

Nøjjjj jeg håber nogen kan hjælpe mig - jeg sender dig fluks et par biobilletter som tak for hjælpen hvis du hjælper mig :-)

kh SB

Mange hilsner SB

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 13:58

Hej

Ved ikke om jeg har forstået din problem rigtigt, men kan du ikke "bare" markerer den kolonne du vil sortere efter og så trykke på "sortere og filtere" oppe øverst

Peter

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Skrevet kl. 14:02

Hej Peter, jov det var en god ide, hvis det ikke kan blive som jeg drømmer om, men jeg har virkelig mange og der kommer ikke kun dem op som er dubletter ? De kommer bare op allesammen i alfabetisk rækkefølge ik ? Det er selvfølgelig bedre end som nu, men ikke helt som jeg kunne tænke mig ? Jeg ville egentlig bare "nøjes" med at se dem med KUN dubletter og så i række følge ?

Mange hilsner SB

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 14:04

Hej SB

Jeg er spændt på om der dukker en løsning op til dit spørgsmål herinde... jeg har ikke hørt om denne udvælgelses mulighed i Excel, men meget smart hvis det kan lade sig gøre.

Søs

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 14:05

Hej SB,

Har du set følgende side?
http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/delete-duplicate-rows-from-a-list-in-excel-HA001034626.aspx

Det gælder dog til Excel 2003, men mon ikke lign. funktionalitet findes i nyere udgaver også :-) 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Skrevet kl. 14:06

Hej søs, jeg tænker at det måske kan lade sig gøre, for man kan jo slette dubletter, så mon ikke man kan gøre et eller andet :-) det håber jeg.... det ville bare spare mig for så meget tid. Men sorteringen havde jeg ikke tænkt på og den kan da hjælpe mig på vej.

Mange hilsner SB

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 14:09

Nå ja - og hvis du ikke kan få det til at virke, så sender du det bare til mail på - så skal jeg nok klare det for dig :-)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Jeg tror ikke der findes en indbygget mekanisme til kun at vise dubletter som så, men der findes en workaround.

1. Marker den kolonne der indeholder dubletterne

2. Home -> Conditional Formatting -> Highlight Cells Rules -> Duplicate values..

3. Vælg den farve duplikater skal have

4. Slå filter til på alle kolonner (Data -> Filter)

5. I den kolonne der indeholder dubletterne vælger du "Filter by color" og vælger den farve du lige har tildelt dine dubletter.

Så kan du se en filtrering der kun indeholder rækker med dublerede e-mails. Dem kan du så kopiere til et nyt ark.

OBS! Pas på med at lave ændringer på tværs af filtrerede rækker. Excel kan nogle gange ikke helt finde ud af at det KUN er de rækker der bliver vist på skærmen der skal berøres af ændringerne. Hvis du skal lave ændringer, kan det anbefales at sortere, i stedet for at filtrere (som nævnt af en anden bruger tidligere).

Mvh,

Martin

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 16:00

Hej SB

Her er en rugbrødsløsning:

1) Sortér efter kolonnen med mailadresserne (Lad os her i eksemplet kalde det for kolonne F)

2) Indsæt en tom kolonne til højre (altså en blank kolonne G)

3) I felt G2 skriver du: =HVIS(F1=F2;1;0)

4) Det betyder at G-cellen får værdien 1, hvis der er tale om en dublet

5) Markér de udfyldte celler i G-kolonnen og vælg 'Kopiér'

6) Højreklik et sted i de valgte celler og vælg 'Indsæt Speciel', og vælg derefter 'Værdier'

Nu kan du sortere på kryds og tværs.

God fornøjelse

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 16:18

SB:

Søgningen skal i den kolonne så ende med at se sådan her ud feks:

peter@amino.dk

peter@amino.dk

allan@novo.dk

allan@novo.dk

allan@novo.dk

Du kan muligvis løse det ved at lave en pivottabel! Prøv evt. at tage et kig på det - alternativt er du velkommen til at sende mig arket, så skal jeg kaste et blik på det, og se om der er en simpel løsning ;)

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)