Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæææælp - er der en excel haj derude ?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor er i nogle gode animovenner :-) prøver forslagene af i morgen og giver besked om det virker... Mh sb

Mange hilsner SB

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:16

Hej Martin, din løsning lyder god (også ville jeg sortere på emailsene bagefter, så falder farverne mig i øjnene) så er ved at prøve den - jeg har så excel på dansk, så er ikke helt sikker på om jeg vælger det rigtige. Men jeg kan ikke trykke på "betinget formatering" den er lysegrå (du ved ikke mulig at vælge ?) så jeg kan ikke komme videre... ? Har du nogen gode ideer til hvordan det bliver muligt eller hvorfor det ikke er muligt ?

mh SB

Mange hilsner SB

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:35

Hej igen!

Hmm, jeg har aldrig siddet med den Danske version af Excel, så jeg må gætte mig lidt frem med hensyn til de Danske navne for ting :)

I min erfaring findes der to årsager til at at betinget formatering og andre funktioner kan være slået fra så de er "grå".

1. Dit ark kan være beskyttet. Gå til arket "Gennemse". Hvis du kan se "Fjern arkbeskyttelse" nogen steder, så er dit ark beskyttet. Klik på knappen, så burde du kunne bruge betinget formatering.

2. Din projektmappe kan være delt. Man kan ikke bruge betinget formatering i delte Excel filer. For at slå deling fra, kan du gå ind i fanen "Gennemse" -> "Del projektmappe" -> fjern hakket i "Tillad, at flere brugere kan foretage ændringer samtidig".

Prøv eventuelt at gemme, lukke og genåbne filen efter du har udført ovenstående. :)

Hvis det ikke virker, må du lige sige til!

Mvh,

Martin

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:21

Ah, der kan muligvis være en tredje årsag - dog er jeg ikke helt sikker på om det påvirker betinget formatering.

Det kan være at dit ark er grupperet med et/flere andre ark. For at fjerne denne gruppering, kan du højreklikke på arkets navn (nede i listen over de forskellige ark) og vælge "Ungroup" ("Fjern gruppering"?).

:)

Mvh,
Martin

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)