Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utilfreds med produkt - hvad skal jeg gøre?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg søger lidt hjælp, da jeg er havnet i en situation, hvor jeg ikke længere selv ved hvad jeg skal gøre :-/

Mit problem er at jeg har købt en cykel hos en cykelforhandler i Esbjerg, som jeg ikke er tilfreds med.

Jeg købte en MKB Cheyenne 2012 model til 5.199 kr og jeg tænkte at det var et godt køb, da jeg godt kan lide at bruge penge på det jeg elsker.

Men da jeg så kørte på min cykel de første par gange, kunne jeg mærke at der var noget galt med cyklen, da den ligesom gav nogle "stød" i forgaflen og bagi, og jeg sendte derefter cyklen ind igen til tjek.
De skiftede dækket på forhjulet, som ikke løste problemet. Herefter sendte jeg cyklen ind igen, hvorefter de skiftede dækket på baghjulet, som heller ikke løste problemet. Så sendte jeg den ind igen, hvorefter de ordnede lidt med kæden og fælget på baghjulet, men det løste heller ikke problemet.

Der er nu gået lidt over 2 måneder, hvor jeg har skrevet frem og tilbage med cykelhandleren og de vil nu simpelthen ikke gøre mere for min cykel, selvom cyklen ikke var 100 % iorden da jeg købte den.
Så nu står jeg i den situation hvor jeg har et produkt, som jeg ikke er tilfreds med, og forhandleren vil ikke gøre mere ved det, selvom jeg har forklaret dem, at de simpelthen ikke har fået ordnet problemet.

Så hvad skal jeg gøre?
De vil ikke tage cyklen retur og give mig en ny og jeg er simpelthen så vred over, at de bare kan sælge et produkt til en kunde, som jeg mener er tildels defekt, og de vil ikke gøre mere ved det.

Jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg er virkelig frustreret :-/ 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 14:45

Har du prøvet at lade en anden køre på din cykel, for at se hvad vedkommende fornemmer?

Hermed ikke sagt at jeg tror du fornemmer forkert, men mere for at af/bekræfte om cyklen kører tosset.

Hvis vedkommende er enig med dig i at cyklen er for dårlig, kan du jo gå samme vej m.h.t. forbrugerklager, som med alle andre varer.

Pøjpøj med det

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 14:50

Jeg har nemlig ikke ladet andre køre på cyklen, netop fordi at det kunne måske forværre situationen angående cyklens tilstand.

Men har du en hjemmeside, telefonnummer eller lignende til en 3. part, som man kan klage til?

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 15:00

Nej jeg har ingen tlf.numre, og jeg forstår ikke dit argument med at du ikke har ladet andre prøvekøre cyklen.

Jeg vil stadig mene, at første skridt er at lade en anden prøvekøre din cykel, så du har mere end en mands mening at forholde dig til. Tror du at din cykel tager skade af en lille prøvetur?

Et praktisk forslag:

Hvis du får cyklen hævet fra jorden, og tager fat i hjulet i toppen og i bunden, forsøger at vrikke med hjulet og mærker efter om der er slør i hjullejerne, hhv for og bag. Hvis du ikke forstår hvad jeg mener, så find en du kender, som har en motorcykel - han/hun kan vise dig hvordan du gør det

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 15:02

Er det kun dig der mener cyklen fejler noget, hvad siger forhandleren ? Har du prøvekørt en tilvsarede cykel uden at konstatere "nogen fejl" ?  Kunne årsag måske være at du ikke er vant til at køre på sådan en cykel?  Har andre end dig prøvekørt cyklen og bemærket nogle fejl ?

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 15:03

Måske er jeg lidt overfølsom overfor mine ting, da jeg førhen lånte mine gamle cykler ud og de endte altid med at være faldefærdige efter et par måneder :-P

Men jeg vil da lige prøve at se om problemet er gældende for andre end kun mig.

Men tak for hjælpen :)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 15:05

Ravn:
Er det kun dig der mener cyklen fejler noget, hvad siger forhandleren ? Har du prøvekørt en tilvsarede cykel uden at konstatere "nogen fejl" ?  Kunne årsag måske være at du ikke er vant til at køre på sådan en cykel?  Har andre end dig prøvekørt cyklen og bemærket nogle fejl ?

Hej Ravn

Som jeg har nævnt tidligere, så er der ikke andre end mig som har prøvekørt min cykel.

Men jeg prøvede en akkurat magen til model hos forhandleren, som jeg overhovedet ikke kunne mærke noget ved. Den var altså problemfri.

Forhandleren mener dog at de ikke kan finde fejlen og den smule skævhed i fælget er gældende for alle cykler - ligemeget hvilken model.

Så jeg står lidt i et dilemma hvor jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre  

Fra Købenahvn
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 15:44

Forbrugerklagenævnet ..

Og nu har han iøvrigt brugt 3 reprationsforsøg..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 15:51

jstrib:

Forbrugerklagenævnet ..

Og nu har han iøvrigt brugt 3 reprationsforsøg..

Nu vil det jo være lidt smartere at finde ud af om cyklen overhoved fejler noget før man klager!

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:11

Det kan tage rigtigt lang tid at få behandlet en sag i Forbrugerklagenævnet, og cyklen skal stå stille til klagen er behandlet. Klagen kan betyde at der skal en uvildig fagmand på, og han m/k skal jo ligesom også kunne mærke disse "stød".

Det rigtige er at få klarlagt årsagen! Passer stelstørrelsen til din højde? Er sadel og styr korrekt indstillet? Præcis hvornår opleves "stødene"? Prøv at lade en kammerat prøve cyklen under de samme omstændigheder som når du selv oplever fejlen, - og kig nøje på cyklen mens kammeraten prøver at genskabe fejlen.

Hvis du kan komme med en konkret fejlmelding, (en kæde der hakker, en stang på stellet der giver efter etc.) så er det nemmere for forhandleren at udbedre fejlen. Det tror jeg gerne han vil, men du bør også have forståelse for at han ikke kan fortsætte i en uendelighed, fordi du føler noget han ikke kan konstatere faktuelt.

Hvis du finder fejlen er det også nemmere at klage, - så prøv at arbejde lidt mere med og ikke så meget imod. Med en positiv indstilling kommer man langt.

Michael

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)