Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lokalt it-virksomhed.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino.

Da jeg færdiggøre grundforløbet som "Data- og kommunikationsuddannelsen" d. 25/05, og endnu ikke har fundet læreplads har jeg overvejet endelig at tage springet og starte selvstændigt (som jeg længe har ville), og se om det er noget der kan komme til at rende rundt. Jeg har i længe ville starte selvstændig, men ikke har haft overskud til at påbegynde, da jeg har været studerende og HAR haft lidt problemer med økonomien, og derfor haft flere jobs.

Jeg vil utrolig gerne starte en lokal it-virksomhed op, og sælge nogle få produkter til at starte med, og udvikle hjemmesider til de andre lokale virksomheder, og senere hen måske hoste webhoteller m.m.

Mit første spørgsmål er så omkring navnet:
 - Hvor meget betyder navnet for en virksomhed?
 - Ville det være smart at bruge sit navn som udgangspunkt?

Jeg har selv haft i tankerne at kalde det: ”Niluan” (Ni=Nikolaj lu=Lund an=Andreasen), men umiddelbart virker det ikke som et navn som folk vil huske, og heller ikke så nemt at udtale.

Hvad synes i? I er velkommen til at komme med nogle bedre ideer, og måske forklare hvorfor i ikke synes ”Niluan” er passende.

Mit andet spørgsmål, leverandør:
 - Hvordan finder man sin leverandør, til f.eks. Logitech, Dell, Lenovo produkter?
 - Er det producenten selv man skal kontakte?

Håber i forstår mine spørgsmål, og mit indlæg.

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 02:32

Hej Nikolaj,

Den med navnet springer jeg lige over - det er der vist andre der er bedre til.

Mht. leverandører, så prøv evt. med Actebis og Tech Data, så skulle du være dækket nogenlunde ind.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 02:53

Kenneth Wellin:

Hej Nikolaj,

Den med navnet springer jeg lige over - det er der vist andre der er bedre til.

Mht. leverandører, så prøv evt. med Actebis og Tech Data, så skulle du være dækket nogenlunde ind.

dbh
Kenneth

Mange tak for det hurtige svar, og virker som noget der kan bruges. Hvad er forskellen på at bruge Actebis og Tech Data som leverandør, end producenten selv? Bliver det ikke dyre?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:54

Niluan:
Mange tak for det hurtige svar, og virker som noget der kan bruges. Hvad er forskellen på at bruge Actebis og Tech Data som leverandør, end producenten selv? Bliver det ikke dyre?

De fungerer som distributører for producenterne, som ikke gider at beskæftige sig med salg til de små kunder. Det er naturligvis et fordyrende mellemled, men de tjener kun et par procent, så det bliver næppe problemet. De håndterer iøvrigt også fabriksgaranti, hjælper dig med markedsføring og meget andet.

Har selv handlet en del med de to nævnte for nogle år siden. Du kan finde stort set alt hos de to.

mvh Carsten

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 11:28

Carsten Jacobsen:

Niluan:

De fungerer som distributører for producenterne, som ikke gider at beskæftige sig med salg til de små kunder. Det er naturligvis et fordyrende mellemled, men de tjener kun et par procent, så det bliver næppe problemet. De håndterer iøvrigt også fabriksgaranti, hjælper dig med markedsføring og meget andet.

Har selv handlet en del med de to nævnte for nogle år siden. Du kan finde stort set alt hos de to.

mvh Carsten

Mange tak for svaret Carsten.
Kan selvfølgelig godt se at producenter ikke vil lave forhandler aftale med små virksomheder.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 11:46

Niluan:
 - Hvordan finder man sin leverandør, til f.eks. Logitech, Dell, Lenovo produkter?

Producenten vil typisk bare henvise dig til en grossist i Danmark.
Actebis og Techdata forventer et mindstesalg før du overhovedet kan blive oprettet hos dem.
Du skal handle for en del før du få en fornuftig rabat hos dem.

Nogle gange skal du endda forvente at du kan finde tingene på EDBpriser billigere end du kan hente det til hos grossisterne.

Hvis det drejer sig som stumper, ram, m.v. så kan man komme ganske langt hos f.eks. http://www.dcs.dk

Men under alle omstændigheder skal du ikke forvente at kunne leve af at sælge hardware, det er ganske enkelt for få procent i fortjeneste.
Så der skal langes rigtig MEGET over disken hvis det skal sparke noget af sig.

Oprindeligt hed mit firma Nerdonline, men det var der nogle kunder der stejlede over.
Ja så nu hedder jeg N O Data, (Nerd Online Data), så nu går joken på at jeg hedder NO Data, og det giver ganske meget positiv response.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 11:59

Nicolay:

Niluan:

Producenten vil typisk bare henvise dig til en grossist i Danmark.
Actebis og Techdata forventer et mindstesalg før du overhovedet kan blive oprettet hos dem.
Du skal handle for en del før du få en fornuftig rabat hos dem.

Nogle gange skal du endda forvente at du kan finde tingene på EDBpriser billigere end du kan hente det til hos grossisterne.

Hvis det drejer sig som stumper, ram, m.v. så kan man komme ganske langt hos f.eks. http://www.dcs.dk

Men under alle omstændigheder skal du ikke forvente at kunne leve af at sælge hardware, det er ganske enkelt for få procent i fortjeneste.
Så der skal langes rigtig MEGET over disken hvis det skal sparke noget af sig.

Oprindeligt hed mit firma Nerdonline, men det var der nogle kunder der stejlede over.
Ja så nu hedder jeg N O Data, (Nerd Online Data), så nu går joken på at jeg hedder NO Data, og det giver ganske meget positiv response.

Det var heller ikke min plan at skulle leve af at sælge hardware, udover det vil jeg også yde it-services i min hjemby og udvikle hjemmesider til de lokale virksomheder. Men da der ingen lokale it-forretninger er mere, ville jeg starte noget op så småt.

Senere håber jeg også på at starte så små op med hosting, og muligvis også nogle overvågningstilbud.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 12:26

Jeg tænkte på niko eller nikos, men de er taget. Måske noget med nikoweb, nikotech, techniko, webniko  ....  :)

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 16:15

kitt:

Jeg tænkte på niko eller nikos, men de er taget. Måske noget med nikoweb, nikotech, techniko, webniko  ....  :)

Mange tak for forslagene Kitt. Men synes der er alt for mange der bruger "Niko", og derfor nemt kan blive forvekslet med en anden virksomhed.

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Skrevet kl. 16:16

Er der ikke flere kloge hoveder her på Amino, der kan bidrage med nogle ideer eller give input på "Niluan"?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)