Hej aminoer Jeg har lige oprettet et cvr. nr. og i forbindelse med det har jeg et par spørgsmål ang. indkøb af maskiner og værktøj. Jeg tænker jeg vil købe en stor del af maskiner og værktøj af mig selv privat, det er eks. kapsav, dyksav, stiksav, boremaskine og div andre håndværktøjer. Mit problem er at jeg ingen kviteringer har på de ting jeg har købt gennem tiden men har en del ting der har ok værdi. Hvad kan jeg for eks. trække fra ved køb af min festool dyksav incl føringsskinne ny pris ca 6.000,- hvad vil være fair jeg køber den for i mit firma ? har kun været brugt 1 gang, men hvad kan jeg trække i det her tilfæld sådan ca. jeg har værktøjer og maskiner for ca 25.000,- i ny pris men er vel ikke meget mere værd end ca 12.000,- kr nu Men mit spørgsmål er gennerelt hvad kan jeg trække fra i skat og moms ? kan man overhovedt trække moms fra ved privat køb ? P.S skal have en revisor, men ikke lige pt. da jeg først skal have en del jobs før jeg tænker det bliver et most for mig. jeg har min første lille opgave som jeg starter på om et par dage til 25.000.- + moms Håber på nogle gode svar og evt. et link til sider med god info til nystartet selvstændige. jeg har læst lidt inde på skat.dk men håber på lidt gode råd her fra jer også :) pft. vh Hansen |
Du kan ikke trække moms af privat køb.
Du kan få en til at vurderer evt. Revisor + Advokat.
Det er da en fin omsætning og starte et firma op med.