Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af printerpapir med kæmpe fortjeneste!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi er et makkerpar, som har fået den idé at importere printerpapir fra Danmark til et mindre ø-samfund. Vi vil primært fokusere på salg til uddannelses-institutioner og større virksomheder.

Ét firma sidder pt på markedet. Vi har gennem diverse prisundersøgelser fundet frem til, at vi kan levere samme type printerpapir til omtrent ½ af konkurrentens pris.

Måden vi har tænkt os at markedsføre os på er egentlig simpel: Ringe til kunderne og bede om et kort møde, hvor vi vil vise dem prøver på papiret og fortælle dem om priserne, hvor de vil kunne spare op imod 50 %. Dernæst vil vi forsøge at få dem til at binde sig for et års forbrug pga. den lave pris. Hvis vi fragter en container til øen fremfor en palle, kan vi halvere importudgifterne.

Vores opgaver i kronologisk rækkefølge ser umiddelbart således ud:

1. Lave indlæg på iværksættersiden amino.dk for at præsentere idéen og spørge folk til råds ift. indkøb, hjemmeside, kontakter m.m.

2. Find den eksakte pris på følgende 3 produkter (inkl. fragt):

*Canon standard papir A3+A4 (dyrt papir)

*Alternativt papir A3+A4 (lidt mindre dyrt papir)

*Genbrugspapir papir A3+A4 (billigste papir) 

3. Sammenligne priserne fra punkt 2 med priserne fra konkurrenten og lav en nøjagtig vurdering af fortjenesten.

4. Oprette firma og send papirerne ind til godkendelse hos kommunen.

5. Bestille nogle prøver hjem af forskelligt printerpapir.

6. Sammensætte et endeligt tilbud til en virksomhed.

7. Besøg virksomheder og udarbejd en aftale - skal der laves en kontrakt?

8. Lav en hjemmeside

Spørgsmål: 

- Er det vigtigt at lave hjemmesiden først for at virke mere seriøse?

- Vi vil gerne have nogle konkrete aftaler i hus, inden vi begynder at betale og importere varer fra Dk – nogle gode råd til hvordan vi sikrer os dette?

- Hvordan fremstår vi som et seriøst firma og ikke bare et par amatører der har tænkt sig at købe papir fra en dansk hjemmeside og sælge det videre med fortjeneste?

Håber der er nogen, som har nogle råd til et par iværksætter-amatører Cool

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Rigtig spændende projekt! Det kan bestemt gå hen at blive interessant at følge.

Jeg vil lægge ud med at råde jer til, at få en hjemmeside op til en kort præsentation af idéen. Det behøver ikke at være noget særligt, men at sørge for at der findes et elektronisk visitkort, evt. i form af en hjemmeside, kan få jer til at fremstå mere seriøse og ambitiøse. Måske tager jeg fejl, men ville jeg personligt selv sætte pris på.

God vind med det!

Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Tak for dit svar!

Ja du har ret - hjemmesiden må være i luften, inden vi tager ud til kunden!

Vi skal nok holde tråden opdateret eftersom projektet skrider frem! Yes

Vh. Anders

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Fin idé - og godt set at der er en niche i markedet.

Som ny leverandør tror jeg det bliver en udfordring at få kunderne til at binde sig for et års forbrug, uden at de kender varen, leverandøren (jer), og det faktuelle forbrug kan jo også svinge.

Hvis papirpriserne er rigtig høje der hvor I er, tror jeg det bliver nemt at booke aftaler med kunderne - men 90% af alle aftaler man prøver at booke pr. telefon, bliver afvist. I den situation er det godt med et referencepunkt i form af en hjemmeside - og jo mere professionel dén fremstår, jo bedre.

Jeg ville nok have en plan B klar til dem der afviser jer i telefonen. Få lov til at sende dem en mail med link til jeres hjemmeside, og sørg for at have prøvekuverter klar med det papir I vil sælge dem. Mails må man ikke bare sende, men en kuvert med prøver er der ingen lovgivning mod. Så hvis de ikke vil have en mail, så sender I dem bare en prøve med priser. Jeres hjemmeside skal selvfølgelig også indeholde en mulighed for at bestille et sæt prøver.

Så hvis I telefonisk kan få defineret hvem der er ansvarlig for indkøb, har I en reference at sende prøver og priser til - og så handler det mest op at få fulgt op - hvis jeres priser er så gode som I tror.

Når I skal kalkulere, så prøve at tænke "worst case scenario" - hvad er det mindste I selv kan bestille for at kunne få leveret?, hvad er max. pris for fragt i den givne situation?, og hvor stort stødlager er I nødt til at have lokalt for at kunne hjælpe folk hurtigt?

Optimalt er selvfølgelig hvis I selv med en høj fragt og et stort stødlager, kan være konkurrencedygtige. Det er ikke noget problem på et senere tidspunkt (hvis jeres avance bliver så høj at I nærmest skammer jer) at give kunderne mængde- eller loyalitetsrabatter.

Det var lige mine hurtige input, håber I kan bruge dem - held og lykke med projektet.

Mvh Lars

 

 

 

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Det lyder som et spændende projekt.

Jeg vil gerne være med som investor og evt. gerne forhandle indkøbspriser for Jer, hvis I vil være "i marken" og sælge produktet.

Skriv hvis dette kunne have interesse.

Mvh.
Simon 

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tak for nogle rigtig gode inputs, som er noteret og taget til efterretning!

Vi har som sagt ikke fundet den helt præcise indkøbspris endnu på printerpapiret - men vi har konkurrentens pris! Og den var som tidligere skrevet jo en del højere, end den vi umiddelbart kunne google os frem til, dertil lagde vi fragtpris og kunne hurtigt gennemskue, at vi sagtens kunne konkurrere med prisen. Dertil skal så også lægges at der ingen afgifter skal betales ved import af ganske alm. printerpapir fremstillet indenfor EU, hvilket der ellers skal på en del andre varer, Endnu et aspekt der gør prisen mere attraktiv på printerpapir.

Ift. indkøb af printerpapir har vi tænkt os at undersøge prisen både i England & Danmark. Men en tommelfingerregel må vel være ved indkøb og videresalg - køb direkte fra producenten i stedet for mellemhandlere for at opnå den laveste indkøbspris. Kender I til nogle gode mærker/producenter, som I kan anbefale?

Vi har nu haft kontakt til en ung fyr, som har tilbudt at komme med et forslag til en hjemmeside. Så nu er det punkt også ved at blive søsat.

Endnu engang tak for nogle gode inputs, Lars! Yes

Vh. Anders & Jens 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Overvej at lave salgsaftale med reed office kontorkæden. De sælger alle former for kontorartiklef til privat, erhverv og kommunerne.
Fra Fredericia
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Vi vil ikke afvise, at der kunne blive tale om investorer i projektet - så tak for interessen! Men vi vil gerne lidt længere i processen, før vi kan blive konkrete omkring evt. investeringstiltag.

Hvad mener du med, at du gerne vil forhandle indkøbspriser for os? Altså være den som kontakter producenterne af printerpapir og skaffe os de billigste priser?

Med mindre du har nogle helt specielle kontakter, tror jeg, vi selv prøver os frem ift. at indhente priser. Vi kunne evt. lægge priserne herind, og så kunne du jo se, om du kunne skaffe endnu bedre indkøbspriser og hvis det viser sig, kunne en eller anden form for samarbejde vel komme på tale.

Vi poster den eksakte indkøbspris her i tråden, når vi har den..! 

Vh. Anders & Jens

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders.

Jeg ville prøve Lyreco, de har overtaget impega(tror det var det de hed) de har gratis levering i Danmark. Kender desværre kun deres kostpris på paller, så tør ikke sige hvad i kan få dem til. Men hvis der er tale om i kan aftage en del, så er der gode chancer. Med container fragten kan jeg måske hjælpe.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)