Jeg er blevet fortalt, at alle bilag skal gemmes til bogføring og regnskab. Eksempelvis skal også alle betalinger via bank have et bilag på papir eller elektronisk.
Er der nogen her, der ved, hvordan man laver disse bilag? Kan man tage et skærmprint, der dokumenterer de enkelte udgifter? Skal man lave en liste ud over månedens ind- og udbetalinger og printe listen?
Jeg printer de enkelte bevægelser/poster ud hver for sig, og hvis det ikke fremgår tydeligt nok af teksten på udskriften uddyber jeg - (med kuglepen ) hvad udgiften drejer sig om.
Er der nogen her, der ved, hvordan man laver disse bilag?
Hej Poul,
Hvis der bare er tale om, at du laver en overførsel imellem to bankkonti, så er det rigeligt fint, at du tager et stykken køkkenrulle og skriver på papiret med kuglepen.
Loven kræver ikke mere end det.
Det gælder i øvrigt også for andre interne bilag. Det kan være, hvis du hæver penge til privatforbrug, ved fobrug af egne varer eller evt. kørselsbilag.
Det vigtigste er, hvad der står på papiret, og at det er læseligt, selvfølgelig.
Det er dog heller ikke afgørende, om du eks. skriver, at "pengene er hævet til privatforbrug".
Jeg har en kunde, som morer sig med tekster, såsom "jeg har nappet 5000 kr. fra kassen" eller "jeg har overført 5000 kr. til min hemmelige konto i Schweiz" eller "den langfingrede ejer har købt billetter til Tivoli for familien på firmaets regning".