Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilag for bankoverførsler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er blevet fortalt, at alle bilag skal gemmes til bogføring og regnskab. Eksempelvis skal også alle betalinger via bank have et bilag på papir eller elektronisk.

Er der nogen her, der ved, hvordan man laver disse bilag? Kan man tage et skærmprint, der dokumenterer de enkelte udgifter? Skal man lave en liste ud over månedens ind- og udbetalinger og printe listen?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:00

Hej Poul

Du skal dokumenterer din bogføring.

Du har dine kontoudtog fra banken som skal stemme dit regnskab.

Internet handler vil jeg bare bogfører efter kontoudtog da det mange gange inden holder oplysninger om ordre.

Alm. Debitorer og Kreditor vil jeg skrive den totale udskrift for den enkelte ind/ud betaling fordi der kan komme tvister senere med disse.

Man kan evt bruge CutePDF Writer til at printe dine poster ud elektronisk og gemme dem som pdf.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:05

Jeg printer de enkelte bevægelser/poster ud hver for sig, og hvis det ikke fremgår tydeligt nok af teksten på udskriften uddyber jeg - (med kuglepen Smile) hvad udgiften drejer sig om.

Hver udgift har altså et bilag for sig selv.

mvh
Birte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41

Jeg siger tak for jeres svar.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 15:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:

Er der nogen her, der ved, hvordan man laver disse bilag?

Hej Poul,

Hvis der bare er tale om, at du laver en overførsel imellem to bankkonti, så er det rigeligt fint, at du tager et stykken køkkenrulle og skriver på papiret med kuglepen.

Loven kræver ikke mere end det.

Det gælder i øvrigt også for andre interne bilag. Det kan være, hvis du hæver penge til privatforbrug, ved fobrug af egne varer eller evt. kørselsbilag.

Det vigtigste er, hvad der står på papiret, og at det er læseligt, selvfølgelig.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 12:47

Martin E. Jensen:

Det vigtigste er, hvad der står på papiret

Det er dog heller ikke afgørende, om du eks. skriver, at "pengene er hævet til privatforbrug".

Jeg har en kunde, som morer sig med tekster, såsom "jeg har nappet 5000 kr. fra kassen" eller "jeg har overført 5000 kr. til min hemmelige konto i Schweiz" eller "den langfingrede ejer har købt billetter til Tivoli for familien på firmaets regning".

Alt sammen bliver bogført som privatforbrug.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)