|
Mark up pris fra wholesale til detail
|
OK tak så 2.5 gange min kost pris inkl moms.....det er super tak |
Mark up prisen kan varierer fra alt mellem 1,5 - 4 incl. moms afhængig af hvilket butikskoncept der sælger det, og om det er markedsførte varer. Store lavpriskæder som MyHome, Biva og tildels Bilka mfl. er i den lave ende, mens strøgbutikker og specialhandel med børne accessories er i den høje ende. Der er selvfølgelig undtagelser for alle koncepter. Det er et fornuftigt udgangspunkt at tage med 2,5 i mark up, men helt afgørende er hvad den reelle udsalgspris på din vare skal være, som HDam så rigtigt beskriver. Det er også ret vigtigt for dig at du har prøvet at analyserer dig frem til priselasticiteten på dit produkt, og i særdeleshed, hvem du ønsker som kunde? Bilka, Babysam eller Bolia? Husk at du i din pris, skal have luft til at betale evt. markedsføringstilskud. Held og lykke med det Mvh. Allan Ahm Sørensen |
Hej Allan, Det er et designer børnemøbel som bliver produceret i Danmark og selve konceptet er designet og produceret i Danmark. Min kost pris er høj men da jeg regner med at være hovedsaglig online er 2.5 gange til andre online webbutikker også det jeg skal regne med ? Jeg tænker mere når du skriver der er forskel på om det er en butil på strøget eller en discount kæde.......hvordan er det så med online butikker hvor omkostningerne er lavere ved du det ? |
Hejsa Nu går det vist en kende for hurtigt :-) Du spugte om, hvilken mark up butikkerne brugte til at prissættte et møbel produkt. Det er der redegjort for herover. Det er meget sjældent at man som producent, kommer i nærheden af denne mark up, med mindre man har et superbrand eller et patenteret produkt. Webshops er i den lave ende på mark up scalaen, da der ikke er store faste omkostninger så som butikslokaler, varme, el etc. Så afhængig af dine leveringstingelser/muligheder, så kan du meget sandsynligt lande på en mark up på 1,5 - 2 (Underforstået, at dine kunder skal have mark up på 1,5 -2 incl. moms) Jokeren i dit tilfælde er en latent høj fragt på produktet, det kan jeg ikke lige gennemskue, da deSørensent kan være alt fra en taburat til et kombineret senge- skrivebord- og skabs møbel :-) Håber det gav lidt mere klarhed. Mvh. Allan Ahm |
Hej Allan det gjorde det....jeg regner heller ikke med at få et mark up på 2.5 gange som producent men kunne jeg få et mark up på 1 gang og webshopperne så tog 1.5 gang inkl moms så kan alle tjene på det da mark up så i alt vil give 2.5 gang så hvidt jeg forstår Hilsne Maiken |
en anden mulighed er at lave aftaler med webshops som kører med dropshipping, hvor du og shoppen deler avancen, det gør at at du får et lidt højere margin |