skal man opnå en minimum årlig omsætning for at blive momsregistrret? og hvis, hvad er så grænsen'? |
Nej - der er ingen minimum.
Mvh
Steen
Nej - der er ingen minimum. Mvh Steen
|
ok. Så i mit tilfælde hvor jeg gerne vil lave gratis kunstfilm, dokumentar osv uden af at tænke profit og vækst, kan jeg med fordel oprette et firma og lade mig momsregistrere så jeg kan købe alt mit udstyr momsfrit? |
Okay :) det lyder jo næsten for godt, så jeg stiller lige det her /"dumme" spørgsmål: Hvorfor opretter alle der har en fritidsinteresse som fx min eller lignende så ikke et firma for at kunne trække momsen fra? |
Hej. Du skal have noget at trække momsen af dvs. at når du sælger en vare eller ydelse skal du betale 25 % af indtægten, det er af de 25 % du kan trække momsen fra :) Håber det hjalp. Mvh |
Hvis du trækker momsen fra en masse ting du har købt men ikke sælger noget så kan skat knalde dig for bedrageri, der er mange som har oprettet selskaber, købt hjem til deres hus, fået moms tilbage men aldrig solgt noget og senere blevet knaldet af skat for svindel. |
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.
ok, så giver det mere mening, så hvis min omsætning er = 0 kan jeg ikke trække moms fra ved de indkøb jeg laver? |
Nope det er hobbyvirksomhed. Hvis der ikke i længden er overskud så vil skat kalde dine virksomhed hobbyvirksomhed og så kan du ikke trække moms eller skat fra. Hvis du ikke har tænkt dig at tjene penge vil det nok blive betegnet som bedrageri og det straffes ret hårdt. |
Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com