Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

minimum omsætning for at blive momsregistrret

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

skal man opnå en minimum årlig omsætning for at blive momsregistrret? og hvis, hvad er så grænsen'?

Fra Tikøb
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 44
Fra  DANSK TEKNOLOGI A/S Skrevet kl. 11:57

Nej - der er ingen minimum.

Mvh

Steen

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 12:00

ok.

Så i mit tilfælde hvor jeg gerne vil lave gratis kunstfilm, dokumentar osv uden af at tænke profit og vækst, kan jeg med fordel oprette et firma og lade mig momsregistrere så jeg kan købe alt mit udstyr momsfrit?

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 12:00

der er ingen grænse, og har du ingen omsætning i en moms periode, skal du bare huske at sende en 0 angivelse ind

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 12:05

Okay :) det lyder jo næsten for godt, så jeg stiller lige det her /"dumme" spørgsmål:

Hvorfor opretter alle der har en fritidsinteresse som fx min eller lignende så ikke et firma for at kunne trække momsen fra?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 12:13

Hej.

Du skal have noget at trække momsen af dvs. at når du sælger en vare eller ydelse skal du betale 25 % af indtægten, det er af de 25 % du kan trække momsen fra :)

Håber det hjalp.

Mvh

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 12:16

Hvis du trækker momsen fra en masse ting du har købt men ikke sælger noget så kan skat knalde dig for bedrageri, der er mange som har oprettet selskaber, købt hjem til deres hus, fået moms tilbage men aldrig solgt noget og senere blevet knaldet af skat for svindel.

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 14. Feb 11
Skrevet kl. 12:16

ok, så giver det mere mening, så hvis min omsætning er = 0 kan jeg ikke trække moms fra ved de indkøb jeg laver?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:23

Nope det er hobbyvirksomhed. Hvis der ikke i længden er overskud så vil skat kalde dine virksomhed hobbyvirksomhed og så kan du ikke trække moms eller skat fra. Hvis du ikke har tænkt dig at tjene penge vil det nok blive betegnet som bedrageri og det straffes ret hårdt.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)