Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til "korrekt" navngivelse af virksomhed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg drømmer om at starte mit eget digital bureau, reklamebureau, kommunikationsbureau (og hvad der nu ellers er af betegnelser i disse tider).

Jeg jeg tænkt meget over navnet KROGSLUND DESIGN til min virksomhed. Det er her et af mine problemer for alvor opstår.

Problematik: Er det dumt at indebærer ordet "design" nu når jeg også ønsker at stå for meget mere end blot design eller spiller det ikke en væsentlig rolle?

Jeg er sikker på der er en masse kloge hoveder herinde som har en masse gode synspunkter - så skyd endelig løs!

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:49

Krogslund Kommunikation eller Krogslund Marketing ville jeg nok bruge da design ser jeg som at de designer produkter eller liggende.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 10:55

Ja, jeg har overvejet flere - men synes bare ikke de klinger ligeså godt som design :(

- Så det er vel et kompromis jeg må tag eller?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:11

Krogslund er lidt vanskeligt, da navnet i sig selv er "besværligt" at udtale, men du kunne overveje: Bureau Krogslund, eller måske endnu bedre: Krogslund Marketeers.

Hilsen, Robert

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 17:27

Jeg ved godt at "Krogslund" ligger så godt i munden, men da det er mit mellem navn og jeg godt vil identificere mig selv med virksomheden ser jeg det som det mest åbenlyse :)

Rigtig gode bud, må jeg sige - jeg kan godt bruge endnu flere, hvis det er Big Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 19:19

Hej Jonas,

Jeg kan godt forstå, at du gerne vil benytte dit navn.

Jeg hedder Kronberg til efternavn, men hvorfor døbte jeg så ikke min virksomhed (den gang jeg var eneejer): Kronberg Consulting. Det gjorde jeg ikke, fordi jeg bor i Thailand, og fordi thaiere ikke kan udtale "Kronberg" korrekt. Derfor åd jeg den elefant, om end der også var andre årsager.

Jeg opfandt derfor det lidt fjollede navn PIRO, men det kan folk faktisk huske, om end nogle tror, at det skal udtales "pai-ro".

Senere, da jeg fik en partner, så var det også ganske praktisk, at firmaet ikke er døbt efter mig ...

Desuden synes jeg, at efternavne mere hører sig til personfikserede virksomheder som revisorer, advokater og lignende, samt fx håndsværksmestre.

Hvis du senere får medarbejdere, så skal de jo også kunne omtale firmaet som "vores".

Hvorfor døbte Thorborg fx ikke Jubii eller Amino efter sit efternavn?

A.P. Møller (og senere brandet Mærsk/Maersk - nu officielt A.P. Møller-Mærsk) er derimod stiftet i en anden tid.

Du kan alternativt lege lidt med dit navn - at få folk på "krogen", om end "hook" måske ikke er så godt, men måske noget i retning af Krog Marketing eller lidt i retning af mit tidligere bud Krog Marketeers. Krog kan sikkert komme i konflikt med navneloven, men måske alligevel ikke, da krog også er et begreb.

Og tilføje et slogan som fx "vi får dine kunder på krogen".

Et fjollet forslag kunne måske være: Hook'n'marketing (bindestreg slogan: vi fanger dine kunder) og udelade n i domænet. Dette skal blot ses som indledning til en brainstorming.

Hilsen, Robert

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 19:27

Mange tak for den gode gennemgang Robert. Det gav mig en del mere at tænke over - jeg har allerede nu fundet ud af at det ikke er blot at finde et navn til sin virksomhed Smile

Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:55

Ja, men det kunne også være noget som JKJ (JayKayJay) Design/marketing/kommunikation :D

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 20:37

Thorborg har i øvrigt lavet en video på youtube omkring navne til virksomheder, der måske kunne være inspirerende for dig. Her kommer han fx ind på aminosyre, der er grundlæggende for liv.

Han har lavet en million videoer, og jeg forsøger desperat at følge med, men jeg kan ikke lige overskue at finde det link, da der er så mange videoer.

Måske andre lige kan smide et link til denne video???

Hilsen, Robert

Jonas Krogslund Jensen:
Mange tak for den gode gennemgang Robert. Det gav mig en del mere at tænke over - jeg har allerede nu fundet ud af at det ikke er blot at finde et navn til sin virksomhed Smile

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 09:31

Hej igen alle sammen.

Mange tak for alle synspunkter. Efter som jeg har måtte indse at "krogslund" ligger dårligt i munden og jeg ikke synes der skal laves alt for meget sjov med navnet ved f.eks. at kalde det "krog" eller noget i samme stil.

Jeg har truffet den meget svære beslutning helt at glemme mit efternavn i navngivelsen af min virksomhed. Så nu gælder det om at tænke en ny vej, som jeg allerede er godt i gang med!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)