Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skal starte som en form for selvstændig vikar men da jeg ikke ved så meget om at starte virksomhed ville jeg høre om der er nogen som kan svare mig på nogle spørsmål. det jeg skal starte er et enkeltmandsvirksomhed jeg kommer til at arbejde for 3 faste kunder til at starte med. Jeg kommer ikke til at ha nogen udgifter forbundet med arbejdet og kommer til at faturerer for cirka 32000 kroner plus moms. nu kunne jeg godt tænke mig at høre om der var nogle der kunne fortælle hvad man cirka ville ha tilbage af 32000 plus moms? efter skat rivisor og bogføring er betalt? bare sådan cirka. som jeg kan læse mig til betaler man b skat og ikke a skat i sin enkeltmandsvirksomhed er det rigtig?

mvh Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Malteser:
bare sådan cirka. som jeg kan læse mig til betaler man b skat og ikke a skat i sin enkeltmandsvirksomhed er det rigtig?

Det kommer an på om du har arbejde ved siden af :-) Hvis din eneste indtægt er via din virksomhed, så er det a-skat :)

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra København N
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Hvis du ingen udgifter har, eller gangske får, vil jeg anbefale dig at lave bogføringen selv. Det er ikke super kompliceret, når du ikke har bygnigner, biler og andet dyrt udstyr. Invester i et bogføringsprogram der kan hjælpe dig på vej: Personligt startede jeg med SummaSummarum og et lynkursus i et iværksætter hus.
Bruger nu e-conomics, hvor jeg også kan udskrive faktrura - de har meget online hjælp at hente og rigtig mange videoer og online kurser - her er du også rigtig godt stillet. 

Ift. Revisor, ville jeg klart overveje om du har behov for det. Nu kender jeg ikke din endelige omsætning, men der skal alligevel en del til, før det kan betale sig med revision, vil jeg mene. Der findes god hjælpe og skabeloner til opstilling af årsregnskaber m.m., og når du blot er enkeltmand er kravene i årsregnskabsloven ikke de store. Du skal "bare" kunne dokumenterer indtægter (faktura) og udgifter (Kvitteringer) - og det skal gemmes i 5 år. Du skal lave en løbende bogføring, så du kan afregne moms med SKAT, i starten vil du nok skulle afregne hvert kvartal. 

Når du er enkeltmand skal du desuden opgøre overskuddet (når årsregnskabet er færdigt) af din virksomhed på en udvidet selvangivelse og herigennem beregnes din SKAT ift. hvis du har andre fradrag (kørsel o.lign) m.m. Det kan du selv gøre via. tastselv på SKAT.dk

God vind :)

Mvh Christian

barbiksen.dk - NY Webshop med billigt barudstyr til hele danmark

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil slippe for arbejdet med regnskab og være sikker på det bliver gjort rigtigt fra start, så brug Martin. Han ta' kun 280 kr. / time. Hvis du kun har nogle få bilag slipper du nok med en enkelt time om måneden.

http://www.123regnskab.dk/

En anden fordel er at du så har en at spørge, når du har brug for et råd.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Malteser:

hvad man cirka ville ha tilbage af 32000 plus moms? efter skat rivisor og bogføring er betalt?

Din skatteprocent afhænger af dine andre indkomstforhold. Hvis du betaler mellemskat, så regn med skatteprocent på ca. 40%, og hvis du betaler topskat, så regn med skatteprocent på ca. 55%.

Hvis du intet tjener ved siden af, så ender du nok med at slippe uden at betale skat, men det er dog afhængig af dine andre skatteforhold - eks. om du betaler ejendomsskat, mv.

Skatteprocenten kommer også an på, om du evt. kan opnå fradrag i forbindelse med jobbet. Det kunne være kørselsfradrag, eller fradrag til kost og logi. Du skal måske også bruge en computer, telefon og internet i virksomheden, og så ville det jo være oplagt at inddrage dette som et fradrag.

Malteser:

rivisor og bogføring

Revisor og bogholder er meget forskellig i pris, og da vi ikke kender detaljerne i dit behov omkring antal bilag, mængden af rådgivning, samt hvilken revisor/bogholder du gerne vil samarbejde med, mv., så er det umuligt at gætte prisen på dette.

Du er velkommen til at skrive til mig, så skal jeg sørge for, at du får god rådgivning til iværksætterpris.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)