Det er lidt sjovt at succeskriteret for at drive en "rigtig" forretning ofte bliver målt på feks antallet af arbejdstimer, antallet af ansatte osv.. Når jeg taler med folk jeg ikke kender og de spørger hvad jeg laver, er det oftest det de spørger om.. "hvor mange ansatte har i så"? "Har i et stort lager?" "årh så arbejder du mange timer hva"?
Jeg synes jo et eller andet sted succeskriteret må være at tjene så mange penge som muligt, uden at arbejde mere end nødvendigt - selvfølgelig kræver det meget arbejde, særligt i starten - men jeg synes vores virksomhed er ved at have succes nu, hvor jeg kan betale mig fra at få lavet momsregnskab osv og slippe for selv at gøre de ting, som jeg finder mindre interessant.. Og jeg synes det er superfedt at vi kan have en god omsætning med et godt overskud, selv om vi kun er 2 1/2 ansat - det er da tusind gange sejere end at have 50 ansatte og minus på bundlinien. Glæder mig selvfølgelig også til den dag hvor vi er 2-3 ansatte mere, så vi kan holde ferie uden for industriferien.
Jeg arbejder altid 7 til 16-17 tiden - og selvfølgelig også lidt udover, men synes ligesom andre i denne tråd, at det at sidde på amino nu, ikke rigtigt er arbejde, selv om det er arbejdsrelateret.
I dag skal jeg feks også på arbejde for at pakke alle de ordrer der er kommet i ferien, for ikke at komme bagud i morgen - til gengæld har jeg holdt fri stort set hele påskeugen inkl de 3 hverdage.
Så for mig er målet ikke at blive mange milliardær og knokle 15 timer om dagen og have mange ansatte - målet er at kunne have en god stabil indtægt så vi kan tage på sommerferie hvert år osv. Men målet er i ligeså høj grad at have tid til min datter og de andre ting som har betydning i mit liv.