Hej på Amino Kunne det ikke være lækkert, hvis du vidste hvilke kunder, der ville være på markedet efter dine produkter – måske endda før de selv vidste det og i hvert fald før konkurrenterne vidste det... Jeg har et tip til dig - om et helt gratis værktøj fra Google, der kan give meget stærke indikationer om svaret på netop dét spørgsmål. Hvis du eks.vis skulle sælge brugte lastbiler, kunne dette værktøj give dig indikationer om, hvor du mest effektivt fanger kundernes opmærksomhed – på så tidligt et tidspunkt i deres vej mod et køb, at du har en god chance for at være en eneste leverandør i kundens bevidsthed. Dét giver dig en klar konkurrencefordel, som du ville kunne bruge til at sælge mange brugte lastbiler (eller hvad end du nu gerne vil sælge)... For at vise lidt mere om, hvordan man kan bruge dette værktøj til arbejdet med ">marketing analyse, har jeg lavet denne lille video til dig: ... Find flere videoer på http://www.facebook.com/marketinganalytiker ... |
Gratis værktøj til at snuppe kunderne før konkurrenterne...
// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Jeg kan godt lide idéen og tanken bag i det. |
Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!
Det er et emne der er totalt "up my alley". Jeg arbejder selv med relaterede og "afledt efterspørgsel" krydret med lidt spydspids "Marketing Warfare". Jeg har absolut ingen økonomisk succes endnu, men jeg tror på at kunne grine på hele vejen til banken på et tidspunkt - på netop de ting der altid står nogen klar til at fortælle mig "ikke kan lade sig gøre" eller "virker ikke i praksis". Hvis ikke, så har jeg i hvert fald nydt hele turen. Jeg har gang i et større projekt som jeg har lagt på is. Ganske enkelt dumpede jeg på universitetet over den. Ikke med en dumpekarakter, men med en karakter der er lige så "høj" hvis jeg var blevet væk. De troede ikke på idéen. Og de er heller ikke de mennesker jeg havde set tro på idéen, men dog at der bare var lidt forståelse og hjælp for det. Min største idé lever stadig men jeg går nu efter mere lavthængende frugter først - og der er afledt og relateret efterspørgsel virkeligt interessant, tror jeg. Det sjove er at efter jeg har valgt at sætte mit største projekt på is for en tid (af hensyn til mig selv og min økonomi), så har jeg tilfældigvis mødt et menneske, der til en fest åbenbart havde opdaget mit projekt på Facebook og spurgte ind til det. Hun forklarede mit koncept på 30 sekunder, hvor jeg har brugt flere år at få ord på det. Og to af de mennesker jeg i al hemmelighed havde udset til at være potentielle fremtidige samarbejdspartnere, sad hun pludselig og sagde til mig var de perfekte samarbejdspartnere. Jeg havde intet fortalt hende. Hvis et koncept er ukendt er meget rent intuitivt til at starte med. I ældre tid lavede jeg også en hjemmeside, der var lidt anderledes end de datamatiker-uddannede lærte i skolen. Det fik jeg mange spark for og "i praksis fungerer det ikke" - selvom hjemmesiden jo var der og fungerede ganske udmærket. Den fik dog også stor ros fra et par stykker, jeg vil kategorisere som meget succesrige mennesker. Den ene mente jeg havde modbevist et af usability guruen Jacob Nielsens første bud og den anden gav mig et sjældent designerur han havde designet sammen med Verner Panton, som jeg ikke kendte og tænkte så meget over. Jeg synes uret føltes lækkert og var superlækkert at se på, men var ikke vildt imponeret fordi batteriet hurtigt løb tørt, så da jeg tog til min lokale urhandler for at få nyt batteri i kiggede manden bag disken chokeret på mig og sagde: "Det er jo en Verner Panton i sjælden udgave" - og så gik han ind for at hente en anden person bagved for at komme ud for at se på mig og uret. Så lærte jeg jo at grunden til det dårlige batteri var at den kendte designer desværre var afdød for nogle år tilbage. Min pointe er at du ikke nødvendigvis skal regne med at få sat en rød løber ud fordi du har nye tanker og arbejder på dem. Eksemplet med den store spiller er sat på spidsen, og de store virksomheder er ganske vist store og har mange penge, men de har typisk en stiv organisation (af flere årsager som jeg ikke tror jeg orker at skrive om i aften). Humlen er at de hverken forstår guldet endnu og heller ikke har interesse i det endnu. Nogen af dem skal dog nok vågne op til dåd en dag. Uden at have undersøgt det, så sætter jeg kategorien "ventetøj" under er af de hårde konkurrenceord på Google. Men søger folk så kun efter ventetøj?! Der er altid long-tail muligheder og at tænke afledt udover "ventetøj". Det er da ret interessant for affiliate marketing-folk at der er mere at tjene på sutteflasker og bleer her, for det har da netop en sammenhæng. Jeg ved at der er rimeligt stor konkurrence indenfor mad på Google, men hvis du tænker i longtail og er så interesseret i mad som jeg er, så bliver det ikke svært at fange noget trafik der. Jeg ligger dog pænt på side 1 på "kold kartoffelsalat" allerede. I skrivende stund er jeg også på side 1 i Google på søgeordet "webbureau" og nr 1 på "professionel hjemmeside", selvom jeg er relativt ny til SEO.
|
Sparetips på Sparefeber.dk
Tak Eric, mange tak |
// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker
Super fed video :-) Har faktisk aldrig tænkt over det værktøj.. Det må jeg kigge lidt nærmere på. |
Hej Martin Mange tak for de rosende ord om min video. Det glæder mig, at du kunne lide den ...og ja, dét værktøj indeholder bestemt nogle potentialer, der kan være værd at kigge nærmere på. God arbejdslyst! |
// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker
Enig. Jeg tænker heller ikke så meget " target="_blank">søgemaskineoptimering med dét her - men snarere, at hvis SAS oplever, at der er en høj korrellation mellem søgninger på "flyrejser" og "ventetøj", så kunne de måske få god effekt af markedsføring i medier, der omhandler emner relateret til ventetøj - måske eksempelvis bannerkampagner på websites, der omhandler graviditet og som appellerer særligt til de vordende fædre.
Igen helt enig. Hvis SAS (der har et site som ikke handler om ventetøj) kørte AdWords-kampagner på "ventetøj", ville det - alt andet lige - også skade deres Quality Score - og dermed ende med at kunne koste dem dyrt. Igen henviser jeg til ovennævnte :)
Ja, præcist - jeg kan godt lide termen "syndrom-søgning" - men hvordan ved du, hvilke syndromer du skal jagte? - Der er netop hér mit tip om "Google Correlate" kommer ind i billedet. En mulig fremgangsmåde kunne være: 1: Brug Google Correlate til at se hvilke søgninger, der er nært korrelleret med søgninger efter dine produkter/services. Her vil du formodentlig dels finde en række "syndromer", som dine egne produkter direkte kan afhjælpe + andre produkter/søgninger, som dine potentielle kunder er interesserede i omkring det tidspunkt, hvor de også er interesserede i dine produkter (i.e. korrellationen mellem "ventetøj" og "flyrejser") 2: Brug Google Correlate til at undersøge, hvilke "syndrom søgninger" der søges på, før brugerne laver de søgninger, der blev identificeret under punkt 1 - altså hvilke "syndromer" der evt. ville søges efter, før der søges på "ventetøj". 3: Målret noget markedsføring mod de "syndromer", der blev identificeret under punkt 2. ...noget i den stil Tak for god feedback på mit indlæg og min video! |
// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Tak for tippet :) det skal der ses nærmere på |
Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.