Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få penge for at opstille solceller på dit tag, kr. 5.000 årligt plus et gratis solanlæg når kontrakten udløber

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

kennethbach:

du skal kun afregne virksomheden med 7.500 kr. årligt.

kennethbach:

slutteligt kan man for en lav scrapværdi få anlægget efter 20 år.

Ja, det bør laves som en købsaftale.

Så betaler man de 150.000 kr. i afdrag over 20 år, hvorefter man betaler resten af købet af én omgang.

Så er der vel ingen problemer.

Jeg har dog regnet lidt på det, og vi har privat kun et elforbrug på ca. 8.500 kr. årligt (resten er faste afgifter, abonnement, mv., som vi jo ikke slipper for).

Hvis udgiften til solcellefirmaet er 7.500 kr. årligt, så kan det hurtigt gå hen og blive en dårlig forretning, hvis vores forbrug ikke ligger samtidig med, at cellerne producerer strøm.

Så sælger vi jo strømmen for ca. 1/3 af den pris, som vi senere skal købe den tilbage for af selskabet.

Men da der kun er 1.000 kr. i difference at gøre godt med, kan disse penge lynhurtigt blive spist op af et forbrug, som ligger udenfor produktionstiden.

Umiddelbart er det for risikabelt for os - vores elforbrug er simpelthen ikke stort nok, og ligger for meget udenfor cellernes produktionstid!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

hvis vores forbrug ikke ligger samtidig med, at cellerne producerer strøm.

Så sælger vi jo strømmen for ca. 1/3 af den pris, som vi senere skal købe den tilbage for af selskabet.

Men da der kun er 1.000 kr. i difference at gøre godt med, kan disse penge lynhurtigt blive spist op af et forbrug, som ligger udenfor produktionstiden.

Umiddelbart er det for risikabelt for os - vores elforbrug er simpelthen ikke stort nok, og ligger for meget udenfor cellernes produktionstid!

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt du mener at nettomålerordningen ikke kan bruges i dette setup, eller om du bare ikke kender princippet bag nettomålerordningen. Opgørelsen laves årligt og ikke fra time til time.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Nej tilbuddet gælder hele landet (brofaste øer osv.). De kan også godt bare sælge dig et anlæg leveret og installeret, hvis du ønsker det og du så selv sørger for finansieringen m.v.

Skriv evt. til mig på kenneth@multi-revision.dk så har jeg et par eksempler til dig afhængig af hvad størrelse du ønsker.

Kenneth

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt du mener at nettomålerordningen ikke kan bruges i dette setup, eller om du bare ikke kender princippet bag nettomålerordningen. Opgørelsen laves årligt og ikke fra time til time.

Hej Tommy,

Det kan sagtens være, at der er noget jeg ikke har fanget rigtigt her, for jeg har ikke brugt lang tid på at sætte mig ind i dette spørgsmål. Jeg har kun læst lidt løst på nettet som opfølgning på dette indlæg. Så fortæl endelig om din viden, hvis du har stor viden på området.

Som jeg forstår princippet, så kan man ikke lagre strøm i husstanden. Man sælger i stedet strømmen til elselskabet, hvis man producerer for meget.

Man producerer typisk for meget i løbet af dagen, hvor solen skinner, men hvor man til gengæld ikke bruger ret meget strøm (der er ikke behov for lys, og har som oftest ikke de store strømkrævende aktiviteter i huset).

Den strøm man producerer for meget sælger man til elselskabet for ca. 60 øre pr. kWh.

Når der så om aftenen kommer drøn på elforbruget, men solen er gået ned og produktionen dermed er faldet, så skal man til at bruge mere strøm end man producerer.

Man køber dermed strøm fra elselskabet. Den køber man for omkring ca. 200 øre pr. kWh.

Jeg læste, at man skal have installeret en ny elmåler, som kan måle både den strøm man køber og den strøm man sælger, så der er styr på både indtægter og udgifter.

Lad mig endelig høre, hvis det er helt galt forstået.

Regeringen med forhandlingspartier har jo netop i dag vedtaget en ny energiaftale, som får prisen på strøm til at stige med ca. 1.300 kr. for en gns. dansk familie.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Ok, har nu læst lidt på linket.

Der er så mange ligegyldige linksAmino, at jeg slet ikke opdagede dit link i mit første svar.

Tak for det!

:-)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde slet ikke tænkt på, at Amino allerede laver en masse tekst om til links automatisk. Godt at du spottede den alligevel. Med det i tankerne, vil jeg fremover bare copy/paste linket, i stedet for at lade det indgå som en del af teksten.

Som du nok har læst på linket, kører måleren bare baglæns når der produceres strøm. Så du bliver afregnet 1:1 uanset hvornår på døgnet dit eget forbrug er placeret.

Som du selv nævner tidligere, må der dog reelt bare være tale om en afdragsordning med en garanti på anlæggets produktion. Ellers vil den ikke komme ind under nettomålerordningen, og derfor ikke være interessant, da man så ikke længere afregner 1:1.

Jeg ved at modellen er meget brugt i USA og Tyskland, men synes umiddelbart at der er en del situationer at tage højde for. Kan du eksempelvis sælge dit hus, hvis den nye køber ikke ønsker at overtage aftalen?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

Jeg havde slet ikke tænkt på, at Amino allerede laver en masse tekst om til links automatisk. Godt at du spottede den alligevel. Med det i tankerne, vil jeg fremover bare copy/paste linket, i stedet for at lade det indgå som en del af teksten.

Ja, man skal lige være vågen dér! Big Smile

Tommy:

Som du nok har læst på linket, kører måleren bare baglæns når der produceres strøm. Så du bliver afregnet 1:1 uanset hvornår på døgnet dit eget forbrug er placeret.

Ja, sålænge man har en privat husstand, og anlægget ikke producerer mere end 6000 kWh årligt, så vidt jeg har forstået.

Ellers kommer man over i en anden kategori, hvor man ikke kan bytt 1:1. Er det ikke korrekt?

Tommy:

Som du selv nævner tidligere, må der dog reelt bare være tale om en afdragsordning med en garanti på anlæggets produktion. Ellers vil den ikke komme ind under nettomålerordningen, og derfor ikke være interessant, da man så ikke længere afregner 1:1.

Nej, man skal vel være registreret som ejer af systemet, for ellers kommer det firma, som ejer systemet jo ind under de regler, om at sælge til ca. 60 øre, men købe til ca. 200 øre.

Umiddelbart lyder det som en rigtig skidt forretning.

Tommy:

Jeg ved at modellen er meget brugt i USA og Tyskland, men synes umiddelbart at der er en del situationer at tage højde for. Kan du eksempelvis sælge dit hus, hvis den nye køber ikke ønsker at overtage aftalen?

Uha, ja, den var også værd at overveje. Hvad sker der i sådanne tilfælde, hvis man har indgået en leje-aftale...

Hvis systemet er købt, så er det jo ligesom alle andre installationer i huset, så problemet opstår vel kun, hvis man ikke selv ejer systemet.

 

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten.

Nej den form for garanti giver de desværre ikke. Den kan man jo heller ikke få hvis man køber et anlæg og solen 1 år skinner mindre end normalt, så der er lavet beregning ud fra et "normal" scenarie på det pågældende anlæg og kunden skal så kun betale 5.000 kr. mindre end det strøm der produceres i normal scenariet, som er det scenarie man også skal forholde sig til hvis man køber et anlæg. Der vil jo helt afgjort både være gode og dårlige år afhængig af vejret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

kennethbach:

Hej Karsten.

Nej den form for garanti giver de desværre ikke. Den kan man jo heller ikke få hvis man køber et anlæg og solen 1 år skinner mindre end normalt, så der er lavet beregning ud fra et "normal" scenarie på det pågældende anlæg og kunden skal så kun betale 5.000 kr. mindre end det strøm der produceres i normal scenariet, som er det scenarie man også skal forholde sig til hvis man køber et anlæg. Der vil jo helt afgjort både være gode og dårlige år afhængig af vejret.

Nej, men nu er der også en væsentlig forskel på at købe et anlæg og binde sig til en 20 årig aftale. Ved køb har man afholdt udgiften, hvorimod at du skal bide i det sure æble hvert år i 20 år, hvis jeres tal ikke holder.

Der skal mere end dit ord og et løst estimat til før jeg ville overveje sådan en aftale, men det lyder attraktivt lige når man læser det.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)