Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kones barsel, ryger den hvis jeg starter enkelmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Håber der er en der kan svare helt præcis på det her.

Hvis jeg starter virksomhed mens min kone er på barsel, kommer det så til at gå ud over hendes barsel?

Hun er ikke glad for mine planer om at jeg for cvr nummer, da hun er bange for at miste hendes ny startede barsel.

Mvh

Thomas

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 16:34

umiddelbart ville det være meget underligt. Hendes barsel har jo ikke noget at gøre med din virksomhed. Vær dog opmærksom på at du er stillet ret dårligt med barsel som selvstændig.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 16:44

Følger lige med her, da jeg har samme spørgsmål.

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 16:55

for 4 år siden var det ikke noget problem - din kone's barsel og din selvstændige vikrsomhed burde ikke komme på kant med hinanden, med mindre at hun havde arbejdet i dit CVR, så kunne man måske begynde at stille spørgsmåltegn ...

Som en anden siger så skal du være opmærksom på din egen, jeg skulle fremvise regnskaber fra årene før for at de kunne regne med "løn" ud og dermed hvad jeg kunne få - jeg opgav at få til mig selv dengang og lod konen holde alt hvad hun kunne. 

Tilmeldt 21. Mar 12
Skrevet kl. 19:11

Jeg er ansat i et andet firma på fuld tid, og der er barselen holdt, så det burde ikke være noget problem.

Men umildbart lyder det til at hun godt kan gå hjemme til februar, selv om jeg roder med cvr nummer og lidt import fra Kina ved siden af mit arbejde.

Tilmeldt 21. Mar 12
Skrevet kl. 21:32

Har snakket med kommunen, og der sagde de at det ikke går ud over hendes barsel.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 22:37

Jeg kan heller ikke se hvorfor det skulle gå ud over hendes barsel.

Hendes barsel er jo noget som hun har mellem sin arbejdsplads og hende, det har ikke noget med dig at gøre.

Men er hun på kontanthjælp / dagpenge så tror jeg man skal passe meget på at hun fx ikke tager telefonen i firmaet eller svarer på en mail, skulle det være en som vil tjekke hende, så klapper fælden, da du ikke kan være på barsel fra en virksomhed og arbejder i ægtefældens virksomhed under barslen.

Det hvor jeg arbejder nu, har de tidligere fyret en person, han havde et privat firma ved siden af som ikke på nogen måde var i konkurrance med firmaet, men en dag han var syg valgte man at teste ham af og ringede til hans private firma telefon, og da manden tog telefonen der var det bevis nok på at han ikke var syg, men havde forbrudt sig mod firmaets regler, og han fik sparket. Det samme kan nok også gøre sig gældende i for ægtefældens firma, hvis man er på barsel.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)