ud over du skal betale skat , er den fordel du kan lave minus moms regnskab da mange iværksættere i starten skal have mange ting til at fungere før det begynder at give indtægt så man kan leve af det engangs udgifter gebyr starten , er der mange puha afgifter der og der i starten før alt fungere og vis ikke gør det ja så giver det ikke indægt og vis du er privat og gerne vil have indtægt , er det fordel at have det der giver en indtægt på siden med mere ellers hvorfor have en side , men udgifter starten gør mange ikke tager udgifter og derfor når de ikke har udgifter har de heller ikke en indtægt her er nogle af de udgifter i starten en iværksættere kan have
sådan kan jeg blive ved og starten kan være længe før det giver overskud da der er mange ting der skal laves før det giver indtægt så kan leve af det |
Kefiren:Det tror jeg bare ikke de gør, da det er under erhvervs beløbet.
Næ første gang du sælger et bildæk er SKAT nok ligeglad, men i takt med at du sælger flere og flere er på gange så risikerer du at der en dag ligger et brev i din postkasse, hvor SKAT beder dig redegøre for dine handler på eksempelvis dba.
Der har tidligere været flere her på Amino som har handlet flittigt på trendsales og som pludselig har fået henvendelse fra SKAT. Det er ligesom at gå over for rødt lys. De fleste gange går det godt men pludselig en dag så falder bøden.
Hvordan du driver din virksomhed er din beslutning og ikke mindst din risiko. Det er ikke SKAT som du snyder men alle os andre. Derfor er jeg også glad for at SKAT's bøder er høje ved overtrædelser.
/Henrik