Jeg vil gerne vide om jeg gerne må oprette min egen side uden at betale moms, så længe det er under 55.000 kr/år, ligesom folk gør på dba, eller om det skal være registret som virksomhed?
Jeg har en hjemmeside som hedder www.filmfreaken.dk som jeg gerne vil sælge ud af mine brugte og nye film fra. det er dog på hobby basic, så jeg vil helst ikke registres som virksomhed hvis jeg kan slippe for det. min handel vil ikke være for ret meget om året, så derfor ser jeg ingen problemer i at sælge uden at være moms registret eller oprettet med cpr nr. hvad siger i?
større chance i alt der kommer succes ved cvr nummer på siden og man kan leve af siden
du kan godt lade være registret med cvr nummer , men du skal stadigvæk betale skat , så der ikke mange ulemper ved cvr nummer jeg kan se , ud over man skal huske , skrive hver 3 md , hvor stor indtægt udgifter til skat ,
men det skal man også ved ikke cvr nummer registret det til skat hvad man tjener
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Hvordan kan det så være, at folk ikke gør det når de sælger fra dba eller qxl? folk som sælger for under de 55.000kr/år betaler jo ikke skat af det. How can that be?
Jeg vil gerne vide om jeg gerne må oprette min egen side uden at betale moms, så længe det er under 55.000 kr/år,
Grænsen er 50.000. Du kan snildt sælge uden at være registreret indtil du når den nævnte grænse. Det eneste du skal er at selvangive dit overskud på selvangivelsen engang årligt.
Hvordan kan det så være, at folk ikke gør det når de sælger fra dba eller qxl? folk som sælger for under de 55.000kr/år betaler jo ikke skat af det. How can that be?
Folk der ikke er momsregistreret skal også betale skat af deres indtægt. Det er kun momsregnskabet de slipper for. Bliver de taget i at snyde af skat, og ikke har lavet et regnskab, så kommer de til at betale skat efter et skøn/gæt. Det kan hurtigt blive dyrt.
Det tror jeg dog er de færreste som gør på dba... Det virker bare for mig underligt, at man skal gøre det når det er under de 50.000 kr som er grænsen for "erhverv"... Jeg troede kun man skulle betale skat af sit overskud hvis det var over de 50.000 kr, og man var blevet erhverv kunde? Alle mennesker kan jo sælge bildæk eller lignede på dba. for 5.000 kr uden at registrer det nogensteder, og uden skat tænker over det?