Man kan jo argumentere med, at servietterne købes og betales og derefter blot anvendes - uden at blive kopieret eller scannet eller affotograferet.
Altså: hvis servietterne først er købt, og derefter bruges - 1 gang per serviet, fordi den klistres fast på lyset - er der vel ikke en forskel mellem at klistre den på et lys eller tørre fingrene i den og smide den ud...
Servietterne er jo *IKKE* stjålet. Og hvad de bruges til, når de først er købt, har vel ikke så megen relevans?
Jeg mener, Klevin blev jo heller ikke angrebet, bare fordi han tjente penge på at lave toiletruller om til sjove dyr og sælge opskriften samt et billede i en gør-det-selv-bog...
Jesus Christ! Vil du bare ikke forstå det, eller hvordan hænger det sammen? Efter at have læst tråden, så forstår jeg ikke hvorfor du argumentere mere for det. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det kan være så skide svært at forstå.
Du har ret. Motivet bliver ikke kopieret, men købt og genbrugt til et andet formål. Det er sådan at det MOTIV der bliver brugt er DERES, og det er det de SÆLGER, og har fået DESIGNET for sig - de EJER motivet. Når en eller anden random tosse så vælger at slå PLAT på det, og bruge det motiv, til et andet formål - som eksempelvis at klistre det på et lys, for derefter (formentlig) at tage overpris for det - så er det KLART at firmaet ikke vil være med mere. Hvorfor skulle din "kunde" have den rettighed?
Jeg forstår UDMÆRKET hvor du vil hen, og jeg forstår udmærket dit synspunkt - men den er ikke længere end at det er ganske ulovligt - om du vil det eller ej. Havde det været en helt hvid serviet, så havde problemet nok være ikke eksisterende, idet man formentlig ikke vil kunne bevise hvilket firma den pågældende serviet kommer fra.
Det er jo ikke en reservedel som er lavet til formålet, som eksempelvis perler og stof. Det er en serviet hvor MOTIVET ejes af virksomheden.
Køb nogle "clean" farver, og vær lidt kreativ når lysene skal dekoreres, og så er jeg sikker på at problemet vil forsvinde, idet den pågældende serviet så kan komme fra et hvilket som helst firma. Det er nu imo også langt bedre og kreativt at lave sine egne motiver ud af blanke servietter, i stedet for at nakke andres for egen vinding. Motivet er problemet - nothing else.