Hej Amino Jeg har denne webshop med kvalitets vinglas mv. - Siden startede tilbage i 2009 som et lille side projekt og har siden fået mere fart på, og i dag har vi en fornuftig omsætning/indtjening med fortsat positiv udvikling. Dog vil vi gerne endnu mere med denne del af forretningen. Så er spørgsmålet hvad der skal til og hvordan man bør gøre. Vi har gode placeringer på google på relevante søgeord, og ca. 86% af vores besøgende er organisk. Vi har ligeldes et pænt antal besøgende pr. måned. Lige nu forhandler vi kun vores egne mærker, og dette har fra start været vores strategi, omvendt har vi løbende tænkt med de placeringer vi har på google om vi kunne øge ordre tilgangen betydeligt ved at have andre mærker også? Vi tænker også på om det er tidspunktet hvor vi skulle satse på et lidt mere tidsvarende design af siden, vil det få flere til at købe? Jeg har hørt nogle indlæg med Jens Dalsgaard, og her tænker jeg om vi med rette kunne give kunderne noget ekstra ved at lave nogle videoer - og selvfølgelig endnu vigtigere om vi kunne få flere kunder denne vej rundt? Vi kunne også begynde og tage flere relevante produkter ind på siden, som ikke lige har noget med glas at gøre - men omvendt er jeg i tvivl om man ikke skal blive ved det man er god til - eller spænder jeg ben for mig selv med denne tanke? I det hele taget vil jeg meget gerne have folk input til hvordan i mener vi kunne booste forretningen. Håber og høre fra en masse af jer kloge hoveder :) Bendtsen |
Hej Bendtsen.
Jeg er ret sikker på, at ved ændring af design så som farver, knapper osv. Vil det kunne have stor indflydelse på omsætningen. Det er vigtigt at du evt. får lavet nogle "Call To Action" knapper, som at få ændret din "læg i kurv" knap osv. Det har haft stor betydning for min webshop efter jeg har fået ændret dette, samt farverne. Det skaber tillid hos kunderne.
Derudover, var det en ide evt. når du modtager en ordre, så du vedsender en lille tekst, med "tak for din ordre, blabla bla. Som tak kan du få 10% rabat på dine næste køb osv. Det gør jeg også.
Held og lykke
Martin