Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmands foto-virksomhed, momsregistrering eller ej?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge mennesker herinde! Big Smile

Jeg er nu udlært tømrer og arbejder med dette fuldtid.

Min store hobby er dog studiefotografering, og jeg vil vide hvad jeg skal gøre ved denne lille drøm.

I det store hele er min drøm, at finde et billigt lokale som jeg kan gøre til mit studie, og arbejde i dette efter fyraften som tømrer og sågar også i weekenderne.

Det er kun mig der skal være i denne virksomhed, og har læst lidt omkring, at hvis man tjener under 50.000,- pr. 12mdr. så skal man ikke momsregistreres. og der er noget omkring ''hobbyvirksomheder'' osv.

Men fotoudstyr er meget dyrt legetøj, så hvis momsen kunne fratrækkes ville det jo heller ikke være helt dårligt!

Hvad koster alt dette med cvr. registrering, moms registrering mv.?

Og hvad er passende for mig at registrere mig som? min hovedmålgruppe er privat personer, og jeg regner ikke med en fortjeneste over 50.000 pr. 12mdr.

Hvilke overordnede betingelser osv. er der ved de forskellige valg?

Hvis det er noget der gør nogen forskel er jeg 19 år.

På forhånd tak for hjælpen, håber jeg kan få nogle brugbare svar så jeg kan komme igang med at udleve min lille ''hobbydrøm''

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 77
Fra  eAcces Skrevet kl. 01:00

Det gratis for dig at få din virksomhed registreret i virksomhedsregisteret (CVR nr.) samt at blive momsregistreret. Hvis du forventer at købe fotoudstyr der koster en del, vil det være smartest at momsregistrere dig. Det er som sagt gratis, dog med den betingelse af at du skal indberette moms til SKAT en gang imellem. Jeg kan ikke hjælpe med så meget mere end det her, håber det får dig godt på vej. held og lykke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147