Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af enkeltmands foto-virksomhed, momsregistrering eller ej?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kloge mennesker herinde! Big Smile

Jeg er nu udlært tømrer og arbejder med dette fuldtid.

Min store hobby er dog studiefotografering, og jeg vil vide hvad jeg skal gøre ved denne lille drøm.

I det store hele er min drøm, at finde et billigt lokale som jeg kan gøre til mit studie, og arbejde i dette efter fyraften som tømrer og sågar også i weekenderne.

Det er kun mig der skal være i denne virksomhed, og har læst lidt omkring, at hvis man tjener under 50.000,- pr. 12mdr. så skal man ikke momsregistreres. og der er noget omkring ''hobbyvirksomheder'' osv.

Men fotoudstyr er meget dyrt legetøj, så hvis momsen kunne fratrækkes ville det jo heller ikke være helt dårligt!

Hvad koster alt dette med cvr. registrering, moms registrering mv.?

Og hvad er passende for mig at registrere mig som? min hovedmålgruppe er privat personer, og jeg regner ikke med en fortjeneste over 50.000 pr. 12mdr.

Hvilke overordnede betingelser osv. er der ved de forskellige valg?

Hvis det er noget der gør nogen forskel er jeg 19 år.

På forhånd tak for hjælpen, håber jeg kan få nogle brugbare svar så jeg kan komme igang med at udleve min lille ''hobbydrøm''

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 77
Fra  eAcces Skrevet kl. 01:00

Det gratis for dig at få din virksomhed registreret i virksomhedsregisteret (CVR nr.) samt at blive momsregistreret. Hvis du forventer at købe fotoudstyr der koster en del, vil det være smartest at momsregistrere dig. Det er som sagt gratis, dog med den betingelse af at du skal indberette moms til SKAT en gang imellem. Jeg kan ikke hjælpe med så meget mere end det her, håber det får dig godt på vej. held og lykke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22

T-Photo.dk:

Men fotoudstyr er meget dyrt legetøj, så hvis momsen kunne fratrækkes ville det jo heller ikke være helt dårligt!

Hvad koster alt dette med cvr. registrering, moms registrering mv.?

Og hvad er passende for mig at registrere mig som? min hovedmålgruppe er privat personer, og jeg regner ikke med en fortjeneste over 50.000 pr. 12mdr.

Det er ikke fortjenesten som skal være 50 t for at man skal momsregistreres, det er omsætningen over 12 løbende måneder.

Man kan ikke momsregistrere sig for at kunne trække momsen fra for sit "legetøj". Jeg ved godt du seriøst vil starte, men du må ikke tro du kan momsregistrere dig for at finansiere en hobby.

Hvis du over tid har negativ moms (skal ha moms tilbage) så vil skat undre sig, og hvis det viser sig at være fordi du har købt en masse lækkert fotoudstyr, men ikke har nogen egentlig fortjeneste på det, og i øvrigt bruger det om aftenen og i weekender men har fuldtids arbejde ved siden af, så tror jeg fælden smækker med tilbagebetaling som mindste krav.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)