Jeg har et tekstdokument ved navn todo-<ugenummer>.txt på skrivebordet, så kan jeg altid se hvilke opgaver der skal laves i det. Det plejer at virke fint. |
Vi kører en ret primitiv form for projektstyring, og måske skal vi kigge på et andet system, men hidtil har det sådan set fungeret fint.
Vi bruger økonomisystemet e-conomic, og når vi får en ny ordre eller et nyt projekt, opretter vi en ordre på kunden i e-conomic med det samme. Derefter opdaterer vi løbende denne ordre med de timer vi bruger på den, og eventuelt vareforbrug. Da alle mand (3) har adgang til økonomisystemet, kan vi alle se hvilke opgaver der er gang i, og vi kan alle tilføje timer til ordren hvis vi er flere om den.
Når ordren er færdig og afleveret, trykker vi bare på "Opgradér til faktura" og "Bogfør"
En positiv sidegevinst er, at vi løbende kan se ordrebeholdningen og hvilke indtægter der er på vej ind.
Jeg ved godt at det er en primitiv form for projektstyring, men p.t. fungerer den for os. Nok primært fordi vi mest har opgaver som afsluttes relativt hurtigt. Det er sjældent at vi har projekter som strækker sig over flere uger.
mvh Carsten
Vi bruger økonomisystemet e-conomic, og når vi får en ny ordre eller et nyt projekt, opretter vi en ordre på kunden i e-conomic med det samme. Derefter opdaterer vi løbende denne ordre med de timer vi bruger på den, og eventuelt vareforbrug. Da alle mand (3) har adgang til økonomisystemet, kan vi alle se hvilke opgaver der er gang i, og vi kan alle tilføje timer til ordren hvis vi er flere om den.
Når ordren er færdig og afleveret, trykker vi bare på "Opgradér til faktura" og "Bogfør"

En positiv sidegevinst er, at vi løbende kan se ordrebeholdningen og hvilke indtægter der er på vej ind.
Jeg ved godt at det er en primitiv form for projektstyring, men p.t. fungerer den for os. Nok primært fordi vi mest har opgaver som afsluttes relativt hurtigt. Det er sjældent at vi har projekter som strækker sig over flere uger.
mvh Carsten