Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Filemaker 11 pro

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der en der er meget stærk i Filemaker pro, jeg har et spørgsmål : er det muligt og lave et kalkulationsprogram til håndværker, der skal være opmåleskema, priser fra leverandør, svendeprislister m.m

Tilmeldt 13. Mar 12
Skrevet kl. 21:27

hej

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 06:48

Hej

Det lyder absolut muligt, men afhængigt af dit ambitionsniveau kan det være en større eller mindre opgave. En joker er kompleksiteten af dit opmåleskema. Men jo simplere du kan definere logikken, der skal styre beregningen, jo lettere vil det også være at lave.

Ekstra bonus: Hvis du laver kalkulationsprogrammet i FileMaker Pro eller FileMaker Pro Advanced, kan du bagefter flytte det over i FileMaker Go og bruge det på iPhone og iPad.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:13

Hej Provins

Det er ikke mange oplysninger du giver, så derfor kan man ikke rigtig give dig et fyldig svar.

Jeg tænker mere på om Filemaker er det rigtige program at bruge til dette, jeg går så ud fra at du nok allerede har filemaker pro og derfor ønsker at udvikle disse programmer i dette værktøj.

Du kan som André siger, bruge nogle ”tillæg” værktøjer som gør det muligt at have andre platforme at arbejde på.

Du er velkommen til at uddybe lidt mere omkring det resultat du ønsker at opnå, da der findes andre værktøjer som kan konverterer filemaker databaser om til web applikationer. Det kræver dog at du beskriver lidt mere omkring denne opgave du ønsker at finde en løsning på.

Tilmeldt 13. Mar 12
Skrevet kl. 10:04

Det er mening der skal ligge en mesterprisliste der skal kunne reguleres med firmaets omkostninger. Der skal også være en leverandør liste med alle relevante materialer. regnedelen skal være sådan , man kan klikke på en pris i behandlingskataloget og så skal den komme frem med svendepris og materiale pris, der efter skal man kunne indtaste meter m2 og få en pris. Rum måle skemaet skal kunne måle højde længde brede og m2, samt rundmål eks. systemet skal ligne visuel kakulation fra EGbyg

Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 11:35

Jeg kender desværre ikke EGbygs visuel kalkulation, kan du sende et link til den? Lige indtil da lød det nemlig som en meget overskuelig opgave med et antal forskellige vare- og leverandørlister samt et måleskema med arealberegning via enten længde/bredde, radius (?) eller areal. Med mulighed for at afvige den pris, systemet regner sig frem til.

Konklusion: Med forbehold for den visuelle kalkulation, er du på sikker grund med FileMaker.

Senere kan du så bygge fakturering, crm og lønafregning og andet godt på, men det er fint at starte med kalkulationen - den må formodes at være det centrale.

Tilmeldt 13. Mar 12
Skrevet kl. 15:00

ja jeg kan sende et link med de viser intet om programmet, nej det centrale er en crm med sagsstyring og kakulation og tilhørende erp gerne til mac det hele for så kan det  kører billigt på netværk og også på ipad og iphone. men jeg har en demo tilrådighed 

Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 19:30

FileMaker kører fint på Mac. Crm er et meget vidt begreb - hvis det bare handler om at registrere kundenavn og kontaktperson(er), er det nok svært at undgå at få crm med i kurven. Erp er en ordentlig mundfuld, hvis du skal bygge det selv. Alternativet er at integrere med et bestående erp-system (fx e-conomic).

Mit råd er, at du ikke skal slå for stort brød op med det samme; der er ikke noget værre end at bruge fem år på "næsten" at få sat verdens mest fantastiske system i drift. Imens du stadig kæmper med diverse ad hoc-regneark og andet djævelskab. Så er det bedre at starte småt og komme igang for så at udbygge løbende. Her er FileMaker også et godt valg.

Hvis du vil have FileMaker til at køre på netværk, skal du enten have din egen server, som kan nås fra internet, stående. Ellers skal du leje dig ind et hos en, der hoster FileMaker. Men så kan du også ramme databasen både med iPhone, iPad og din Mac. Så længe der er datadækning i hvert fald.

Hvis du har brug for hjælp til udviklingen, kan du se en liste over danske FileMaker-konsulenter her: http://developer.filemaker.com/search/results/?address_country=DK

Tilmeldt 13. Mar 12
Skrevet kl. 20:40

Mange tak for svaret, nu har jeg noget at tænke over

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)