Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plagiering af koncept, produkter. Hvad gør jeg?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Uh det er træls sådan noget, for at sige det på nordjysk :) Men sådan er det desværre. Vi kender det alt for godt for vores eget produkt. Man får nogle gode ideer og surprise surprise så har 3 andre ligepludselig fået samme ide. Måske har de ændret lidt, men konceptet er stadig 100% ens. Hvis du føler du finder på nogle geniale varenavne, koncepter kunne du jo eventuelt beskytte dit navn med varemærkeregistrering. koster ca. 2000 plus moms.
Tilmeldt 18. May 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:58
Er det ikke det man kalder konkurrence?
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:56
Jo der er, vi har bare for travlt.. :-)

Da jeg startede www.ditselskab.dk, var der 3 andre der inden for 3 måneder kopierede konceptet ned på bogstav niveau, og det fik jeg stoppet effektivt, men slap selv for den store advokatregning - gæt selv hvorfor.. de ændrede så deres koncepter en lille grad, hvorefter jeg blot kan betragte det som sund konkurrence - sådan er vilkårene, men ...

Afhægig af graden af kopiering kan du gøre en masse, men ofte sætter omkostningen ved handlingen en stopper for lysten til at handle (desværre).. Det har intet med patent at gøre, et koncept etc. kan plagieres, og er det groft kan videre fremfærd fra nasser.... som der jo er tale om, forhindres med fogedforbud og erstatningskrav (forudsatg en masse juridisk krims krams...)

Ja, du skal starte med at få fat i en advokat som på 15 - 30 minutter kan formulerer et brev der sætter verdens undergang i relief for modtageren, en sådan henvendelse kan have effekt for de fleste, det er altid ubehageligt at få breve med trusler om retsager og erstatning fra advokater, der åbenbart lugter blod... :-)

Fra Bryrup
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:22
Hej Anders!

Prøv at beskriv dit koncept....så kan det være at der sidder en gang friske hoveder herinde, som kan hjælpe dig til at udvikle det således, at du både opbygger større attraktivitet for kunderne og samtidig gør konceptet mindre kopierbart....nogle gange kan nogle få tricks gøre det tidskrævende og omkostningsfuldt for en "follower"...

Mvh. Tobias

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)