Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny formular gav 15% mere i indtjening

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej venner.

Alt for mange ignorerer deres formularer og vigtigheden af at gøre sine formularer brugervenlige. På vores webshop Faktorfobi har jeg eksperimenteret med formularen i check ud-processen og ved at ændre den radikalt, har jeg opnået en øget omsætning på 15%. Helt konkret gik jeg fra den traditionelle formular til en mad libs formular. Du kan se screendump af dem her (hvor du også kan se statistikken fra Google Website Optimizer).

Så sørg for at tage dine formularer seriøst og leg lidt med dem.

Håber I kan bruge indlægget til noget

Morten

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 10:18

Godt indlæg! - Noget der helt klart skal kigges nærmere på!

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:39

Det er helt klart et spændende emne, og jeg synes din løsning er ret fed!

Jeg er dog (på trods af din øgede omsætning) stadig lidt kritisk over for den anvendte model. Umiddelbart ville jeg sige at opbygningen risikerer at forvirre kunden, hvis denne er vant til den traditionelle model.

Jeg plejer at bruge (kun de absolut nødvendige) input-felter, evt. i stor størrelse med en tydelig ramme.

IMO er det vigtigste at formularen er nem at overskue og brugervenlig, dvs. (efter min mening) minimalistisk opbygget.

Har du fået nogle klager over denne nye formular? :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 09:46

Tro mig, Esben - jeg var skeptisk, da jeg startede testen. Det er fair nok, du er kritisk og jeg vil nok heller ikke anbefale modellen til en hjemmeside for f.eks. visa-ansøgning. Men hvis du ser split test statistikken er du så stadig skeptisk?

Jeg er helt enig med dig i formularer. Kan godt lide store felter, padding, og en tydelig ramme. Men i det her tilfælde var det altså ikke den bedste løsning.

Jeg har ingen klager fået, men vi har fået mange henvendelser fra folk, der synes det var "sjovt" at udfylde den.

Har du en side, der egner sig til det så prøv det af.

God weekend

Morten

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:58

Jeg tror at vi er ret enige på det punkt, at stilen passer bedst til en mere casual/uformel hjemmeside.

Hvis den "sjove" del er større end den "klagende" del som du beskriver, så tyder det jo kraftigt på at (i hvert fald dine) brugerne er positive over for denne model.

Som sagt så synes jeg det er et meget spændende emne og den skal da helt sikkert prøves af i nærmeste fremtid :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 10:12

Der er ingen, der har klaget. Ved alle vores brugertest (>20) er folk vadet lige igennem formularen, så den forvirrer ikke folk. Nogle siger "det er sjovt fundet på".

Jeg vil slet ikke afvise at bruge den andre steder. Bare split-test skidtet. Så er du på den sikre side ;-)

Men som udgangspunkt vil jeg bruge den på en casual hjemmeside. Vi får den nok ikke at se på Maersk.com foreløbigt ;-)

/Morten

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 10:24

Thumbs up :) Cool måde, at få folk til at føle et mindre pres når de skal udflyde "kedelig" data..

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:56

15% er VIRKELIG meget. Jeg er imponeret.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Skrevet kl. 13:14

mettegravesen:

15% er VIRKELIG meget. Jeg er imponeret.

Ja - jeg var også selv overrasket. Det er de færreste firmaer, der kan løfte deres omsætning med 15% ved så lille en investering. En erfaren html/CSS/javascript mand kan vel gøre det på 2 timer inkl. split-test, så det er en lille investering og et stort afkast. Og afkastet har jeg jo herfra og til evigheden Big Smile

God weekend

Morten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:20

Super spændende Morten og helt perfekt til Jeres målgruppe. 

Jeg er nu ret sikker på at min B2B shop ikke ville holde særlig længe med den formular, men derfor kan man jo sagtens designe noget der passer dem bedre!. 

Men jeg skulle dog være ret sikker, da jo direkte har indflydelse på min løn seddel hvis jeg tog fejl :) 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)