Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring - restancebeløb fra skattecentret?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er i gang med at tjekke op på nogle gamle kontier i regnskabet, som ikke stemmer helt. Een af dem skyldes at vi forrige år har modtaget en skrivelse fra Skat (a-skat, arbejdsmarkedsbidrag og renter af begge). Denne postering kan jeg se er lagt ind under kontien "skyldig a-skat mm." (hvilket giver god mening, synes jeg) - den er blot aldrig blevet trukket ud igen.

Hvor sætter jeg den postering hen? Den er allerede trukket fra bankkonto-kontien.

Så vidt jeg kan se, skyldes det at lønnen ikke er overført fra løn-firmaet tidligt nok, og så mangler der en nul-indberetning, så skat har sendt opkrævning - og de penge er vel så kommet retur i skattepenge i 2011?

Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også en a-skat af en bonus, som ligeledes mangler at blive flyttet ud fra skyldig kontien?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Shop2012:

Denne postering kan jeg se er lagt ind under kontien "skyldig a-skat mm." (hvilket giver god mening, synes jeg) - den er blot aldrig blevet trukket ud igen.

Hvor sætter jeg den postering hen? Den er allerede trukket fra bankkonto-kontien.

Hvordan posterede du dan den blev trukket fra banken? Man ville tro du der posteret bank og netop modpost i skyldig-a skat o.l. Det kunne være du der har modposteret forkert, og nu bare skal korrigere fra den konto du modposterede i da det blev betalt i banken og til den skyldige skatte konto?

Hvis din bank stemmer og du har betalt via den, burde den konto du har til banken kunne sige hvad du har bogført forkert da de blev betalt i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...... det har du ret i og det forstår jeg heller ikke. Men dengang blev regnskabet lavet på en anden måde, på 2 linier - jeg ved ikke om det kan have noget at skulle have sagt?


Beløbet er debiteret skyldig skat kontoen og krediteret bankkontoen.

Når jeg laver regnskab til skat af løn, gør jeg sådan her:

Konto Tekst Debet Kredit
4100 AM-indkomst -100
4110 Medarb. ATP -100
4112 Virk. ATP -100
64170 Skyldig ATP
100
64150 Skyldig AM
100
64150 Skyldig A-skat
100
64100 Nettoløn
100




64100
-100

Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger forresten summasummarum, og jeg har ikke en konti som blot hedder a-skat - er det måske der fejlen er?

De skyldige kontier skal jo gerne gå i nul i ny og næ, og jeg flytter jo skyldig løn op under lønninger, og så kan jeg se hvad de årlige lønninger er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Shop2012:

Konto Tekst Debet Kredit
4100 AM-indkomst -100
4110 Medarb. ATP -100
4112 Virk. ATP -100
64170 Skyldig ATP
100
64150 Skyldig AM
100
64150 Skyldig A-skat
100
64100 Nettoløn
100




64100
-100

jeg har ikke så let ved dine beløb som jo er fiktive, og heller ikke ved bogføringen på 64100 - du får et mere konkret fra en ungarbejder

4100 AM-indkomst løn  -8233
4110 Medarb. ATP -90
4112 Virk. ATP -180
64100

Nettoløn


6.241
64150 Skyldig AM
659
64150 Skyldig A-skat
1333
64170 Skyldig ATP
270





-

Du kunne også dele skyldig a skat på 64150 og en 64160 på skyldig am hvis du ville

Håber det hjælper

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjælper ikke helt, øv Big Smile

Jeg prøver lige at uddybe lidt - jeg skal færdiggøre årsregnskabet 2011, men der er fejl i regnskabet fra for flere år siden, det meste er blevet redt ud med hjælp fra revisor, men nu opdager jeg, at den skyldige a-skat konto står med 20.000kr skyldig.
Det skal den jo ikke, den skal max stå med skatten for december måned..

Giver det mening?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Shop2012:
Giver det mening?
Ikke på andet vis, end at du jo har ført ting ned på skyldig a skat som du ikke har udlignet når du har betalt i banken. Du må ha udlignet banken mod noget andet - hvis ellers den stemmer - og du burde kunne se på bankens konto, hvad du har modposteret som, når du i banken har betalt den skyldige a-skat. 

Den konto du har modposteret mod, må så være forkert - men det så også ud som om du havde AM pligtig løn og netto løn ens, og kan du se i mit eksempel, ikke er korrekt. Om det kommer af det kan jeg ikke sige.

Hvis fejlen er fra flere år siden, så bør der ikke ha været balance i regnskabet heller, men så er det jo for år siden, at du har betalt A-skat via banken, uden at modpostere præcis det samme beløb under skyldig a-skat (og i dit fald - betalt a-skat og am bidrag via banken da du har dem på samme konto for skyldig)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, undskyld mit sene svar.

Jeg fandt endelig ud af det - det var manglende 0-indberetning til skat (for sent udbetalt løn). Så nu stemmer skyldig kontoen igen.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved, at du ikke efterspørger hjælp til følgende.

Betregt dette som en hjælp, hvis du føler det hjælper. Ellers ignorer mit indlæg - jeg er kun ude på at hjælpe dig i en positiv Amino-ånd! Big Smile

Shop2012:

bankkonto-kontien.

Korrekt skrivemåde er:

Ental
En konto.
Kontoen har en høj saldo.
Min konto er slettet.
Beløbet er fratrukket den relevante konto.

Flertal
To konti.
Flere konti.
Alle konti har en høj saldo.
Mine konti er slettet.
Beløbene er fratrukket de relevante konti.

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)