Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil sælge til erhverv. - hvordan starter jeg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Som spørgsmålet lyder, så vil jeg i gang med at etablere salg af computere, printer og div. tilbehør til erhverv.

Mit spørgsmål er: Hvordan starter jeg, Skal jeg ringe rundt? eller opsøge virksomheden eller?

Hvad skal jeg bruge af markedsføringsmateriale?

Dbh.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 18:50

fin dud af hvem dine kunder er til at starte med. Er det mærsk eller folk med amino profil ? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15

Hej Chris

Det som der er vigtigt, er at finde ud af hvem der er ansvarlig for det, hos de enkelte firmaer.

JEg vil på det kraftigeste fraråde at møde op, uden aftale, da mange har andre ting at tage sig til, og derfor er det tit mere forstyrrende.

Jeg gør gerne det, at jeg sender breve, til at starte med. Sådan en 4-5 stykker, inden for et bestemt tidsrum, med bedre og bedre tilbud, og husk at tidsbegrænse det. Og ved det sidste skal der være et knald tilbud, med ekstrem kort tidsrum. For det gør at de enten selv kontakter dig, og gør de det over tiden, så skal det virke somom at man gør dem en tjeneste ved at forsøge at få det til den pris.

Men ellers så ringer man selv og snakker med dem, om det. Og evt aftaler møder.

Skal lige sige at det tit er meget vanskeligt at få gang i erhvervs salg.

/Kenneth

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 20:17

Hej

Det lyder til at dit område dækker stort set alle erhverv. Dvs. masser af potentielle kunder i nærområdet.

Jeg ville starte med at lave en flyer, der meget præcist fortæller hvorfor du er den helt rigtige leverandør. Tilbyd noget ingen andre kan (ekstrem service, lynhurtig levering, problemfri ombytning ved fejl, service uden at harddiske formatteres unødigt (ikke alle tager backup) osv.). Herefter går du fra virksomhed til virksomhed og spørger om du må lægge et par brocurer. Så skal der nok komme gang i det.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25

Viggo Poulsen:
Herefter går du fra virksomhed til virksomhed og spørger om du må lægge et par brocurer. Så skal der nok komme gang i det.

Hej Viggo

Desværre holder den ikke idag. De ryger direkte i skraldespanden.

Der skal adresserede breve til før at det rammer de rigtige personer. Og det er ikke nok at skrive IT ansvarlig, for så ved de at det er reklame, og så bliver det akiveret lodret.

Jeg modtager selv breve hvor der står til IT ansvarlig, økonomi ansvarlig osv......Og de breve gider jeg faktisk ikke at åbne. Embarrassed

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

Du skal starte med at lave en seriøs webshop - en base du kan referere til. Derefter skal du igang med personligt salg. De fleste ringer rundt eller bruger et callcenter til mødebooking.

Nu har jeg selv arbejdet en del år i it-branchen, så jeg kender lidt til de lave avancer. Kan du få en fod inden for, kan du kontakte producentens danske kontor og få en aftalt pris på X pc'ere og hjælp til at lukke handlen.

Med de lave avancer på it-produkter kan du ikke slås på prisen, så du bliver nød til at finde andre måder at skille dig ud på. F.eks. teknisk know-how i forbindelse med salg og service. IT-teknikere hader sælgere som ikke aner en fløjtende fis om de produkter de sælger. Så har du styr på de tekniske specifikationer på en switch kan du komme langt med din it-viden.

Husk at følge op på dine salg. Ring til kunderne et stykke tid efter levering, så du er sikker på kunden er tilfreds. Det er en god måde at holde kontakten på, og rede de handler der går galt.

Start evt. med mindre erhverv og giv lidt service med. F. eks. gratis installation.

Held og lykke. Du går ind i en branche med meget konkurrence, som knækker nakken på mange.

mvh.

Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39

Til at starte med er det en god idé at fokusere på gode aftaler, speciale aftaler etc., frem for tilbud på produkter.

Hvis du vil slås på produkter, så start med supplies. Sælg tonere, papir og printerpatroner til fast lav avance til de større kunder. Lad være med at aftale priser. vær ærlig og aftal en fast lav avance, så slår du dine konkurrenter, om ikke andet end på troværdighed, og skaber et personligt salg.

mvh

Karsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 08:58

Det er rigtig godt at du vil igang! Målgruppen er ganske interessant, da mange af kunderne tænker rationelt, og hvis de kan spare en krone eller to, bl.a. på billige kontorartikler eller kontormøbler, er det bestemt noget der kan få sat gang i overvejelserne.

Én af de store udfordringer er, at mange mellemstore og store virksomheder, har faste leverandører og faste aftaler med dem, så der skal nogle strategiske overvejelser til, for at komme ind på dem (specielt de store).

Jeg ville personligt starte ud med netværket, da det virker som om at dine ydelser rammer bredt. Når du så har fået nogle kunder i netværket, kan du bede dem anbefale dig til andre, og ganske enkelt "bounce" mellem virksomhedsnaboerne.

God vind herfra!

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 115
Fra  Pro-Speciale.dk Skrevet kl. 14:39

Hej Chris.

Jeg kan se du har en forespørgsel om at komme i kontakt med virksomheder.

Mit forslag er at du tager telefonisk kontakt og ved interesse arrangerer du et møde med rette vedkommende. Her kommer du ud og præsentere dit budskab samt muligheden for at blive samlet leverandør på området.

Benyt evt. en hjemmeside, mødebekræftelse, visitkort, flyers & tilbudsmateriale.

Jeg vil henvise dig til Pro-Speciale, som har TM ekspertise ved mødebooking, telefonsalg, markedsanalyser, seminar invitationer og fundraising.

Der er også mulighed for at få et kompetencegivende kursus i mødebooking, telefonsalg eller personlig salg med force i kommunikationens faser, teknikker og metoder.

Du er altid vekommen til at læse nærmere på www.pro-speciale.dk

De bedste hilsner

Lasse Dalå - Pro-Speciale

Salgskurser i mødebooking og telefonsalg - Pro-Speciale.dk

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 20:48

Hej Alle!

Tak for alle jeres indlæg, godt med lidt læsestof at blive klog af Stick out tongue

Jeg får det hele læst og vil meget gerne kontakte jeg hvis jeg får nogle spørgsmål :)

Igen! Mange TAK!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)